2020-02-06, 07:40
Medlem
Mrjobis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shivashambo
Ursäkta min morgontrötthet! Min Smittliga består av antal smittofall i länder utanför Kina och länge hade TH position no 1, men nu igen laggar uppdatering 3 dagar så nu verkar Japan och Sing tagit sig förbi TH. Men som sagt jag vill ha daglig uppdatering från TH men får ej tyvärr.
Godnatt till dej!

Du menar alltså länder i Europa? Isåfall är jag med på din kommentar Jag har själv räknat på fallen som drabbat europa och vi ligger runt 20-30 stycken, orkar inte leta upp statisten för svara på inlägget just nu. Men kan göra om det är nödvändigt
Citera
2020-02-06, 07:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krakilaki123
Vad är nu detta? Skottlossning?

The city government in SW Yunnan Province has come under fire for intercepting a delivery of medical masks meant for coronavirus-hit Chongqing Municipality.

https://www.globaltimes.cn/content/1177737.shtml

A 28-year-old doctor in Hunan province has died after working for 10 days on the coronavirus outbreak, Chinese state media is reporting.

https://www.theguardian.com/world/live/2020/feb/06/coronavirus-live-updates-in-china-wuhan-coronaviruses-outbreak-death-toll-latest-update-news

Ursäkta din engelska är inte så bra.

"Under kraftig kritik" kan du översätta med i stället.
Citera
2020-02-06, 07:52
Medlem
Mrjobis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bombayduck1
Ok. Men på tyskt tidningsspråk betyder „Stabiler Gesundheitszustand“ inte att man är i ett allvarligt tillstånd stabilt. Det kan jag lova dig.

Så tidningspråk skiljer sig från översättning av ordet?

Översatt på google translate, vilket kan vara felaktigt då min tyska är på samma nivå som ett nyfött spädbarn.
Stabiler Gesundheitszustand = Stabil hälsotillstånd
Citera
2020-02-06, 07:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shivashambo
Ursäkta min morgontrötthet! Min Smittliga består av antal smittofall i länder utanför Kina och länge hade TH position no 1, men nu igen laggar uppdatering 3 dagar så nu verkar Japan och Sing tagit sig förbi TH. Men som sagt jag vill ha daglig uppdatering från TH men får ej tyvärr.
Godnatt till dej!

De lämnar dagliga uppdateringar varje dag.

https://ddc.moph.go.th/viralpneumonia/eng/situation.php

5 Feb

https://ddc.moph.go.th/viralpneumonia/eng/file/news/news_no14_050263.pdf
Citera
2020-02-06, 07:57
Avslutad
Jag undrar vilken behandling/medicin patienterna får på sjukhusen i Kina. Kineser har ju lite annan syn på vad medicin är än vi västerlänningar. Det kan ju påverka siffrorna stort om det är olika traditioner i olika delar i landet.
Citera
2020-02-06, 07:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bombayduck1
Tack för svar. Har haft bakteriell lunginflammation som enligt läkare jag förmodligen fick i kambodjanska djungeln.

Var ingen rolig upplevelse. Fick antibiotika på sjukhus i Bangkok. Var krasslig rätt så länge.

Antar att du menade antibiotika mot bakterierna och inte vaccin?

Kan tänka mig. Lunginflammation är inte kul att få i Europa, kan definitivt inte vara roligt att få i ett utvecklingsland.

Men nej, det finns faktiskt vaccin mot dessa bakterier. Specifikt mot pneumokocker i detta fall. Är du vaccinerad så kan du rakt av slippa en sekundär bakterieinfektion du annars hade fått.
De är inte perfekta dock. Precis som antibiotika tar de död även på de bakterier vi gärna behåller, och de är dessvärre inte långvariga.
Citera
2020-02-06, 08:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Hur kan du babbla om "korrekta fakta" samtidigt som du använder en såpass osäker källa för att komma med tvärsäkra påståenden?
Jag har i alla fall postat mer fakta än vad du kan åstadkomma med dina lika arroganta som ignoranta oneliners.

Jävla posör.
Citera
2020-02-06, 08:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pisseman
Inte slemhista utan torrhosta i detta fallet.

Jättebra nyheter i så fall. Men är det bekräftat i stora drag, eller är det ifrån det där enskilda fallet i UK där de dokumenterade sjukdomsförloppet för en patient?
Citera
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
God morgon, lever alla?!

Sydtyskan har uppdaterat sin Corona-blogg igår kväll. Det står att de tyska läkarna, som har hand om utbrottet i Bayern, nu har klara bevis för att man kan smitta medan man fortfarande själv "knappt" känner sig sjuk:

In Bayern sind bislang zehn Menschen mit dem Coronavirus infiziert. Sieben von ihnen werden im Klinikum München-Schwabing behandelt.
Die Behandlung dort hat laut Experten klare Hinweise darauf ergeben, dass auch Menschen ansteckend sein können, die das Virus in sich tragen, sich aber kaum krank fühlen.

Inga nyheter om hur två- och femåringen mår (dom som smittades av sin far, som i sin tur smittades på sin arbetsplats Webasto), dock. Det skulle man verkligen vilja veta.

..

Sjukhuset i München, där jag antar att de två barnen också ligger inne för observation, skriver att tillståndet är stabilt för samtliga sju. De har under vistelsen till en del visat influensasymptom och är för närvarande symptomfria.
En av patienterna har höjd feber och en begynnande inflammation i luftvägarna men befinner sig inte heller i något kritiskt tillstånd.

"Das Bayerische Gesundheitsministerium hat darüber informiert, dass sieben Patienten mit bestätigtem Corona Virus durch die Spezialisten der München Klinik Schwabing klinisch überwacht werden. Alle sieben Fälle sind in einem klinisch stabilen Zustand. Sie zeigen im Verlauf Ihres Aufenthalts bei uns teilweise grippeähnliche Symptome und sind aktuell weitestgehend symptomfrei.
Bei einem Patienten sehen wir neben einer erhöhten Temperatur auch radiologisch eine beginnende Entzündung der Atemwege, wobei sich auch dieser Patient in keinem kritischen Zustand befindet. Die klinische Beobachtung aller Patienten dauert an – genau wie die intensive Abstimmung mit den zuständigen Behörden über die Rahmenbedingungen für einen Entlasszeitpunkt."

https://www.muenchen-klinik.de/krankenhaus/schwabing/
Citera
Medlem
Mrjobis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av julemand
Jag undrar vilken behandling/medicin patienterna får på sjukhusen i Kina. Kineser har ju lite annan syn på vad medicin är än vi västerlänningar. Det kan ju påverka siffrorna stort om det är olika traditioner i olika delar i landet.

Just den delen tänker inte de flesta människorna här inne på skulle jag tro.

Det kanske är så att den här influensan är starkare än var deras medicin form kan arbeta med. Det är för mycket frågetecken som kan göra att fel beräkningar av dödligheten på det här viruset emot vart det är i Europa.
Men det är inget vi här ta hänsyn till. Vi följer bara siffror på smittade och döda. Inte friskförklarade.. (Ironi sista delen)
Citera
2020-02-06, 08:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krakilaki123
Vad är nu detta? Skottlossning?

The city government in SW Yunnan Province has come under fire for intercepting a delivery of medical masks meant for coronavirus-hit Chongqing Municipality.

https://www.globaltimes.cn/content/1177737.shtml
[/url]

Japp, de blev beskjutna från Hong Kong av medeldistansrobotar. Oklart om det var kärnvapen inblandade...
Citera
2020-02-06, 08:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Ursäkta din engelska är inte så bra.

"Under kraftig kritik" kan du översätta med i stället.

My bad!

Tack för din rättelse.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in