2020-02-04, 22:12
Medlem
Det finns en obehaglig Soc.sekr. i Hstd vars namn börjar på M. Förtalar och skriver fel i utredn. nonchalerar också sina medarbetare. Har mamman haft henne ,så förstår man ju lite mer....
Citera
2020-02-05, 07:06
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1900-talet
Det finns en obehaglig Soc.sekr. i Hstd vars namn börjar på M. Förtalar och skriver fel i utredn. nonchalerar också sina medarbetare. Har mamman haft henne ,så förstår man ju lite mer....

Var i FUP framgår det att mamman är missnöjd med Soc?
Har inte hunnit läsa alla hennes förhör än.

Det enda hon var upprörd över var att förskolechefen inte beviljade utökade tider för Edvin i förskolan, trots att hon hade intyg från bl.a. Soc. att han behövde det.

I övrigt verkar det ha funkat bra med stödfamiljen etc.
Citera
2020-02-05, 09:32
Medlem
Pandalina4s avatar
Mgm har dokumenterat hört röster sedan unga tonåren. Hon har några få ggr tidigt i livet påtalat detta i vården men säger att hon oftast försökt dölja det. Hade hon varit öppen med detta problem kunde hon ståt på rätt mediciner.
Citera
2020-02-05, 15:35
Medlem
Varför får inte Socialförvaltningen i Halmstad polisanmäla när de får veta att brott har begåtts ? När någon p.g.a. det drabbats av så djup chock så den inte själv klarar att anmäla ? Mamman var ju också i chock över att hon inte fick den hjälp hon visste att hon behövde ?
Citera
2020-02-05, 16:12
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rullgardajna
Vaaaaa??? Är inte mord ett av de nio diagnoskriterierna för borderline 🤠?
Nej men självmord är mycket vanligt.
Citera
2020-02-05, 17:07
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Var i FUP framgår det att mamman är missnöjd med Soc?
Har inte hunnit läsa alla hennes förhör än.

Det enda hon var upprörd över var att förskolechefen inte beviljade utökade tider för Edvin i förskolan, trots att hon hade intyg från bl.a. Soc. att han behövde det.

I övrigt verkar det ha funkat bra med stödfamiljen etc.

Det var tråkigt. Vem vet - kanske de där extra timmarnas egentid för mamman, hade inneburit att hon hade orkat med sin situation... och att sonen hade fått leva..? Samtidigt får karriär-föräldrapar, som mycket väl skulle kunna ha mamman hemma ett tag till, alternativt ha en privat barnflicka/au pair, som hämtar barnen tidigare på eftermiddagen i stället för att belasta kommunkassan, ha sina barn på dagiset på heltid till maxtaxa...

Och nu menar jag inte att det var förskolechefens, eller karriärföräldrarnas, "fel" att Edvin dog. Inte alls. Men det här är saker som vi måste få börja diskutera... Institutioner som finansieras med skattepengar, måste ju i första hand vara till för dem som inte har något annat val.
Citera
2020-02-05, 17:27
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Det var tråkigt. Vem vet - kanske de där extra timmarnas egentid för mamman, hade inneburit att hon hade orkat med sin situation... och att sonen hade fått leva..? Samtidigt får karriär-föräldrapar, som mycket väl skulle kunna ha mamman hemma ett tag till, alternativt ha en privat barnflicka/au pair, som hämtar barnen tidigare på eftermiddagen i stället för att belasta kommunkassan, ha sina barn på dagiset på heltid till maxtaxa...

Och nu menar jag inte att det var förskolechefens, eller karriärföräldrarnas, "fel" att Edvin dog. Inte alls. Men det här är saker som vi måste få börja diskutera... Institutioner som finansieras med skattepengar, måste ju i första hand vara till för dem som inte har något annat val.

Ja det verkar som att Edvin behövde en hel del stimulans under dagtid för att kunna komma till ro och sova på kvällen. Det verkar annars som att mamman fick svårt med nattningen.

Så ett par extra timmar på förskola om dagen hade inneburit både återhämtningstid för mamman samt mer stimulans för Edvin.

Ibland är det små ting som gör stor skillnad.
Citera
2020-02-05, 20:05
Medlem
Alla mördade barn har en alldeles speciell plats i himlen där de kan springa runt i det gröna gräset och leka, skratta och vara lyckliga. Fri tillgång på leksaker och allt som gör dem glada.
https://bit.ly/383HEG2
Citera
2020-02-05, 21:36
Medlem
Klarar inte av att fortsätta läsa FUP. Hjärta gick sönder när jag läste hur grymt detta mord var. Mamma försöker strypa pojken, som kämpar och skriker för sitt liv, hon tycker inte han dör tillräckligt snabbt när hon använder sina händer utan går och hämtar hans halsduk. Det som händer där efter har jag inte riktigt fått klart för mig. Antingen drar hon åt halsduken så hårt hon kan tills han dör eller så hänger hon upp pojken i halsduken, i torkställningen som sitter på badrumsväggen. Klarar inte läsa mer i FUPen så jag vet inte vilket allternativ polisen kom fram till.
Stackars lilla pojke 😢💔
Citera
2020-02-05, 23:51
Medlem
PippiAvdesyvhavs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jravmsa
Klarar inte av att fortsätta läsa FUP. Hjärta gick sönder när jag läste hur grymt detta mord var. Mamma försöker strypa pojken, som kämpar och skriker för sitt liv, hon tycker inte han dör tillräckligt snabbt när hon använder sina händer utan går och hämtar hans halsduk. Det som händer där efter har jag inte riktigt fått klart för mig. Antingen drar hon åt halsduken så hårt hon kan tills han dör eller så hänger hon upp pojken i halsduken, i torkställningen som sitter på badrumsväggen. Klarar inte läsa mer i FUPen så jag vet inte vilket allternativ polisen kom fram till.
Stackars lilla pojke 😢💔

Ja det er grusomt å lese denne fub.
Det som händer efter hon har häntat halsduken er at hon knyter den hårt om halsen til Ed*win og drar honom efter seg fra sovrummet och ut på badet i halsduken. Så knyter hon fast halsduken i torkställningen på badrumsveggen og lar honom henge der. Och innimellan har går hon ut och tar en cigarett!!!
Men hon sager jo at det er en røst i huvude som ber hon gjøre detta.
Citera
2020-02-05, 23:59
Medlem
Det här med att folk säger sig höra röster tror jag inte mycket på. Hur bevisar man det ? Allt som händer i kroppen går ju att bevisa. Tror att det är mest att skylla ifrån sig när någon påstår sig höra röster.
Men vid en viss form av migrän får man hörselhallucinationer. Migränanfall går att bevisa.
Citera
2020-02-06, 02:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
FUP! Inte jag som fixat den men lägger upp den.

https://minfil.com/nai4v1V6n1/Halmstads_TR_B_2309-19_Aktbil_51_F_runders_kningsprotokoll_off_1_pdf

https://minfil.com/r7bdv8V1n9/Halmstads_TR_B_2309-19_Aktbil_49_F_runders_kningsprotokoll_off_1_pdf

https://minfil.com/X4e7v9Van3/Halmstads_TR_B_2309-19_Aktbil_50_F_runders_kningsprotokoll_off_3_pdf

Tack MarkofTheBeast o "fixaren"!

Alexandra i samtal med Psykiatrin 2019-10-25, uppger att hon försökt ta sitt liv flera gånger men klarar det inte pga rädsla för att dö...
Men klarar uppenbarligen att mörda sin lille son!!!

Hon säger också att det inte fanns nån utlösande anledning just den dagen (morddagen) citat: han hade varit lugn och fin hela dagen, vilket han alltid brukar vara.

Så fruktansvärt hjärtskärande Inte alls omöjligt att den lille tvingats bli inkännande och försökt vara snäll och duktig i sitt korta liv.

Vila i frid, du stackars lille pojke.
Hade hon haft vett (fega as till "mamma") att avsluta sitt eget liv ist. eller varför inte lämna ifrån sig sonen, så hade det självklart gett vissa men för lillpojken men han hade sannolikt kunnat leva ett långt, fint liv med stöttning.

Hoppas hjärtinnerligt att hon får längsta möjliga straff!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in