Citat:
Ursprungligen postat av
Rosamund
Var i FUP framgår det att mamman är missnöjd med Soc?
Har inte hunnit läsa alla hennes förhör än.
Det enda hon var upprörd över var att förskolechefen inte beviljade utökade tider för Edvin i förskolan, trots att hon hade intyg från bl.a. Soc. att han behövde det.
I övrigt verkar det ha funkat bra med stödfamiljen etc.
Det var tråkigt. Vem vet - kanske de där extra timmarnas egentid för mamman, hade inneburit att hon hade orkat med sin situation... och att sonen hade fått leva..? Samtidigt får karriär-föräldrapar, som mycket väl skulle kunna ha mamman hemma ett tag till, alternativt ha en privat barnflicka/au pair, som hämtar barnen tidigare på eftermiddagen i stället för att belasta kommunkassan, ha sina barn på dagiset på heltid till maxtaxa...
Och nu menar jag inte att det var förskolechefens, eller karriärföräldrarnas, "fel" att Edvin dog. Inte alls. Men det här är saker som vi måste få börja diskutera...

Institutioner som finansieras med skattepengar, måste ju i första hand vara till för dem som inte har något annat val.