2020-02-05, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Klart det inte är lätt eller roligt att vara förlorare, så visst lider vi lite med de demokratiska kandidaterna. Ska bli kul att se dem torska mot Trump i debatter framöver.
När man tittar på gamla debatter från 2016 så undrar man ju om inte presidentskapet tagit hårt på honom. Han känns i det närmaste senil idag, i jämförelse med då.

Menar det inte som ett påhopp. Han är förvånansvärt rapp i de gamla debatterna. Det är stor skillnad om man jämför. Det ser ju ut som han åldrats tio år och lagt på sig tjugo kilo.
Citera
2020-02-05, 22:34
Medlem
OtherBarrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aw
När man tittar på gamla debatter från 2016 så undrar man ju om inte presidentskapet tagit hårt på honom. Han känns i det närmaste senil idag, i jämförelse med då.

Menar det inte som ett påhopp. Han är förvånansvärt rapp i de gamla debatterna. Det är stor skillnad om man jämför. Det ser ju ut som han åldrats tio år och lagt på sig tjugo kilo.

Bara att kolla på bilderna av Obama när han tar över som president och när han lämnar över till Trump. 8 år mellan bilderna visserligen men det måste ta lite att ha typ världens mäktigaste jobb.
Citera
2020-02-05, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tauceti
CNN? Som har ertappats med så många lögner att deras publik lämnar i rasande fart? Har du sovit under en sten och missat helt hur deras förtroende har rasat? Det var det värsta, om CNN säger det så måste det vara sant.

Skulle du vara lika naiv om 3 personer på FOX sa att Obama har kommit ut som bög?
Du behöver inte försöka övertyga mig. Det är inte en fråga om min åsikt, utan fakta.

Halva USA tycker Sanders är en kommunist. Är han det? Nej, men det spelar ingen roll, för de tycker så oavsett.

Halva USA tycker Rush Limbaugh är en rasist. Är han det? Kanske inte, men det spelar inte roll, för de tycker så oavsett.

83% svarta tycker Trump är rasist. Är han det? Kanske inte, men det är oväsentligt för de tycker så oavsett, och de har rösträtt som alla andra.

Osv.
Citera
2020-02-05, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OtherBarry
Bara att kolla på bilderna av Obama när han tar över som president och när han lämnar över till Trump. 8 år mellan bilderna visserligen men det måste ta lite att ha typ världens mäktigaste jobb.
Visst är det så. Han blev nog 20 år äldre i kroppen på de där 8 åren. Men jag har inte tänkt på att även Trump en gång var yngre och piggare. Jag har nog vant mig.
Citera
2020-02-05, 22:46
Medlem
taucetis avatar
Citat:
Du behöver inte försöka övertyga mig. Det är inte en fråga om min åsikt, utan fakta.

Halva USA tycker Sanders är en kommunist. Är han det? Nej, men det spelar ingen roll, för de tycker så oavsett.

Halva USA tycker Rush Limbaugh är en rasist. Är han det? Kanske inte, men det spelar inte roll, för de tycker så oavsett.

83% svarta tycker Trump är rasist. Är han det? Kanske inte, men det är oväsentligt för de tycker så oavsett, och de har rösträtt som alla andra.

Osv.
Jaha du menar alltså inte att du tror på det för att CNN säger att det är så. Utan att så många amerikaner tar allt som CNN säger som sanning och därför blir det så? Har jag förstått dig rätt nu?

I så fall ber jag om ursäkt!

Edit:
Senast redigerad av tauceti 2020-02-05 kl. 22:59.
Citera
2020-02-05, 23:19
Medlem
Cuckslayers avatar
Citat:
2016, ja. Det har som sagt hänt lite sen dess.

83% av svarta säger att Trump är rasist:

https://www.axios.com/donald-trump-african-american-voters-poll-racist-59f7adcf-776e-4ef1-bfd6-ff3b04ded233.html

Enligt alla polls så skulle Hillary köra över Trump.
Citera
2020-02-05, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tauceti
Jaha du menar alltså inte att du tror på det för att CNN säger att det är så. Utan att så många amerikaner tar allt som CNN säger som sanning och därför blir det så? Har jag förstått dig rätt nu?

I så fall ber jag om ursäkt!

Edit:
Ungefär så, ja. Jag tycker personligen att CNN är en bra kanal, men i det här sammanhanget menar jag inte att de sitter på någon sanning, utan bara att det uttalandet speglar att många amerikaner tycker så.
Citera
2020-02-05, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cuckslayer
Enligt alla polls så skulle Hillary köra över Trump.
Jo, fast det är väl för att det fanns ett stigma i att rösta på Trump?

Det kan det ju fortfarande finnas såklart.
Citera
2020-02-05, 23:34
Medlem
Cuckslayers avatar
Citat:
Jo, fast det är väl för att det fanns ett stigma i att rösta på Trump?

Det kan det ju fortfarande finnas såklart.

Man kan dock inte lita på polls efter 2016. Det är helt omöjligt.
Citera
2020-02-05, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cuckslayer
Man kan dock inte lita på polls efter 2016. Det är helt omöjligt.
Jo, man bör väl ta dem med en nypa salt, men de ger ju viss vägledning.
Citera
2020-02-05, 23:43
Medlem
85% av rösterna räknade, enligt svenska nyheter för en stund sedan. Ja då blir det klart i morgon. Men hur kommer kandidaterna att agera tror ni här? Kommer dom att finna sig i detta, kommer anklagelser om valfusk?

Varför har man tryckt ned Biden så mycket, inte för att jag gillar honom så mycket men har partiet försökt eliminera honom av någon anledning?
Citera
2020-02-06, 00:03
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
85% av rösterna räknade, enligt svenska nyheter för en stund sedan. Ja då blir det klart i morgon. Men hur kommer kandidaterna att agera tror ni här? Kommer dom att finna sig i detta, kommer anklagelser om valfusk?

Varför har man tryckt ned Biden så mycket, inte för att jag gillar honom så mycket men har partiet försökt eliminera honom av någon anledning?

Handlar inte om att de är räknande, det handlar om att det är 87% som man har valt att redovisa, rösterna är färdig räknade
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in