2020-02-05, 18:55
Medlem
Givetvis kommer Trump sitta fyra år till. Demokraternas spektakel blir mest en popcorn underhållning under året.
Frågan är väl vem som kommer ta över stafettpinnen 2024? Det skulle inte förvåna mig om det faktiskt blir Eric eller Donald Jr. Såvida inte någon regel förhindrar det.
Citera
2020-02-05, 18:59
Medlem
Fris avatar
Efter att 70+ NY Billionaire Bloomberg nominerats och tillsammans med 70+ NY Billionaire Trump bildat TIP, The Independent Party för att skapa historia genom att ersätta tvåpartisystemet med enpartisystemet:
Bloomberg: "-Let's use the slogan: 'Make America A Big Gain'!"
Trump: "Let's call New York: 'The Great Apple' and rebuild it to look more like Rome 200 AD!"
Bloomberg: "-And make Europe our 51st state. First we took New York, then we take Berlin."
Trump: "-And make them pay our debt!"
Bloomberg: "-Damn, we're good!"
Trump: "-Why did we wait so long?"
Senast redigerad av Fri 2020-02-05 kl. 19:09.
Citera
2020-02-05, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fri
Trump fick större andel svarta röster 2016 än vad Romney fick 2012. Så Trump är populär bland dem relativt andra republikanska kandidater.
2016, ja. Det har som sagt hänt lite sen dess.

83% av svarta säger att Trump är rasist:

https://www.axios.com/donald-trump-african-american-voters-poll-racist-59f7adcf-776e-4ef1-bfd6-ff3b04ded233.html
Citera
2020-02-05, 20:13
Medlem
MrBulldoggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Quora har en tidslinje över händelserna. Och ja, det är värre än vad vi trodde. Läs, säger jag bara!:

What happened with the Democratic caucus last night?
/.../The only conclusion that seems straightforward from all of these is:

Pete Buttigieg’s campaign, along with various other actors, seems to have involved in questionable acts, but apparently they were not aware that Sanders campaign had their own internal app and they were also videoing every single caucus and getting records of paper trail. Things were still going forward despite Warren and Klobuchar campaigns’ objections until Sanders’ campaign got 5 lawyers to contact DNC.
Hela tråden här: https://www.quora.com/What-happened-with-the-Democratic-caucus-last-night/answer/Ozgur-Zeren

Herrejävlar vilken perfekt clusterfuck om ens hälften av det där klart och tydligt inte kan motbevisas. Och snabbt!

Är det så illa som det ser ut smällde Butthead just av en taktisk nuke i hjärtat på DNC. Är det inkompetens kommer Berniearmén att bränna ner DNC i alla fall. Oavsett vilket kommer det att bli en fundamental förändring av amerikansk politik efter valet.

Reagan svepte 49 delstater - lyckas Trump slå det?
Citera
2020-02-05, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Nej jag tror att Mike Pence ligger bra till för att bli republikanernas kandidat 2024. Just nu står han bara en hjärtattack ifrån presidentposten. Han har inte samma pondus som Trump naturligtvis. Jag skulle annars tro att republikanerna kan få fram någon Latino som håller måttet. Latinos är en synnerligen viktig grupp och dom är många, väldigt många.

Nej, pence tillhör religösafalangen i rep, dom vinner aldrig. Som santorum, Cruz och Huckabee; dom är bara med för att sedan se till att den kristna högern går och röstar. Det är därför Trump valde pence.

Rubio, latino från Florida och blev etablissemangets kandidat när Busch och gänget bombat förra gången.

Förövrigt därför buttigieg skulle få det djävligt svårt latinos och svarta gillar inte gays, kanske inte rösta på Trump men stanna hemma, och den kristnahögern skulle gå man ur huse. Han har bra siffror i IA och NH, kolla sen hur det ser ut i Nevada och SC.
Citera
2020-02-05, 21:07
Medlem
Fris avatar
Ah, the do nothing Democrats do something!
De räknar röster. I takten 0.5%-enheter i timmen senaste dygnet, från 62% till 74%. Och det fick Sanders att ligga 0.8% före fejk-ettan Buttboy och sänkte Biden från nån promille över gränsen 15% till 13.5% så att han inte får en enda delegat. I den här takten får vi slutresultatet sent fredag kväll.

Någon kanske vill räkna på hur representativa de senaste 12%:en har varit jämfört med de första 62%:en. Med minne och huvudräkning så verkar det för mig som om Butt & Biden hade oproportionerligt mycket högre andel i de först redovisade rösterna än i de sist redovisade rösterna.
Senast redigerad av Fri 2020-02-05 kl. 21:19.
Citera
2020-02-05, 21:12
Medlem
Fittahoras avatar
Citat:
I den här takten får vi slutresultatet på fredag.
Valfusk tar tid.
Citera
2020-02-05, 22:07
Medlem
Citat:
Ah, the do nothing Democrats do something!
De räknar röster. I takten 0.5%-enheter i timmen senaste dygnet, från 62% till 74%. Och det fick Sanders att ligga 0.8% före fejk-ettan Buttboy och sänkte Biden från nån promille över gränsen 15% till 13.5% så att han inte får en enda delegat. I den här takten får vi slutresultatet sent fredag kväll.

Någon kanske vill räkna på hur representativa de senaste 12%:en har varit jämfört med de första 62%:en. Med minne och huvudräkning så verkar det för mig som om Butt & Biden hade oproportionerligt mycket högre andel i de först redovisade rösterna än i de sist redovisade rösterna.
Om jag inte minns fel så hade både Buttigieg och Sanders samma siffra som nu vid 62%?

Om du sett Sanders först så är det nog popular vote.

EDIT: Sanders är upp 0.1% efter 75% räknade. I den här takten ändras inget.
Senast redigerad av aw 2020-02-05 kl. 22:13.
Citera
2020-02-05, 22:09
Medlem
stilichos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
Har Buttigieg nån chans mot Trump? Han är öppet homosexuell och gift. Klarar konservativa USA det?

USA har ett knepigt system såtillvida att en lyckad kandidat behöver tilltala både (de förhållandevis extremistiska) entusiasterna och (den förhållandevis moderata) allmänheten. Extremisterna måste man ha med sig för att det är de som finansierar och bemannar valrörelsen. Moderaterna behöver man för att det är de som avgör valet. Knepigheten ligger i att kombinera de båda. Det som attraherar entusiasterna stöter vanligtvis bort allmänheten och vice versa.

Buttigieg har ett utmärkt läge här eftersom han, tack vare sin sexuella läggning, kan räkna med ett automatiskt stöd från en liten men inte försumbar befolkningsgrupp. Han har alltså redan en säkrad grupp med entusiaster och behöver inte lägga fram stolliga politiska förslag för att vinna donationer och volontärer. Med andra ord kan han hålla jämna steg med de andra kandidaterna i primärvalet och ändå ligga politiskt helt rätt positionerad för att möta allmänheten i den verkliga valrörelsen. Det är ju fortfarande, som man säger i USA, "early days", men det skulle mycket väl kunna fungera.
Citera
2020-02-05, 22:09
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alpoxen
Ja att ha en debatt med Trump kan inte vara lätt. Det skulle vara som att debattera med Bagdad Bob. Trump och USA vinner bigly eftersom Trump har en så bra hjärna för science. Dessutom har han de bästa orden eftersom han har läst de bästa böckerna. Ingen har läst bättre böcker än Trump. Ja fy fan, det skulle vara lika svårt som att försöka få nåt vettigt ur FittaHora här på Flashback ungefär.

Klart det inte är lätt eller roligt att vara förlorare, så visst lider vi lite med de demokratiska kandidaterna. Ska bli kul att se dem torska mot Trump i debatter framöver.
Citera
2020-02-05, 22:16
Medlem
HejaFinlands avatar
Vad har Buttigieg för politisk profil? (Lustigt namn har han i alla fall, är det tyskt?)
Citera
2020-02-05, 22:26
Medlem
taucetis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aw
Givetvis. Om tre högprofilerade personer på CNN säger att jag är en mördare, så borde du tills vidare dra slutsatsen att jag är en mördare, ja.
CNN? Som har ertappats med så många lögner att deras publik lämnar i rasande fart? Har du sovit under en sten och missat helt hur deras förtroende har rasat? Det var det värsta, om CNN säger det så måste det vara sant.

Skulle du vara lika naiv om 3 personer på FOX sa att Obama alltid har varit bög?

Ont: Är det här historiens långsammaste räkning? Det är ju bara ca 200 000 röster. Jag och mina 3 tjejer hemma hade fått fram resultatet fortare än vad DNC nu gör. Och då är min yngsta bara 9 månader.

Förstår att folk misstror det hela och är rasande på den låga nivån av DNC. Underbart att både Warren och Sanders har sån hög tillit till DNC så att dom själva filmar allt och har folk som är på plats och räknar och kollar så att det inte fuskas. Så jävla underbart!

Biden, vad hände med favoriten Biden? Vilken cirkus det blev av det här. Man har gett Trump segern. Hade inte alls behövt bli såhär om DNC hade skött sina kort rätt. Istället så gav mig sig ut på ett uppdrag på att få Trump avsatt. Bra jobbat där. Det här ju gått strålande. Och folket verkar vara med er, iallafall vissa på FB. Vi såg ju en mätning som släpptes igår eller förrgår där Trump har rekordhögt förtroende efter försöket med riksrätten. Högre än vad Obama hade under samma period i sitt ämbete. Så återigen, bra jobbat DNC. Dom vet hur man ska göra. För att slänga iväg allt.
Senast redigerad av tauceti 2020-02-05 kl. 22:44.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in