2020-02-05, 19:37
Medlem
Svarta-Skatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnero52
Såg att även Ad*m D*li är med i detta kompisgäng, nämnd tidigare i tråden.

Också han 25 år gammal. Dock verkar han väl ha varit utomlands under morden. Så han kan vi väl avskriva tror jag.
Senast redigerad av Svarta-Skatan 2020-02-05 kl. 19:40.
Citera
2020-02-05, 19:38
Medlem
Whitfieldss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hanspippi
Nu har jag sett två bilder på Christoff*r Öhm*n och jag tycker att han ser lite indisk ut? En på Pernetoft bil och en på Facebook. Inbillar jag mig?

Svårt att säga varifrån han kommer exakt. Han kan vara adopterad från vilket skräpland som helst. Colombia, Peru, Indien, Marocko etc. Han kan vara zigenare också. Det enda vi kan utesluta är att han är från Korea eller Afrika. Svensk är han inte. Namnet är ett sidospår.

För att få adoptera måste föräldrarna vara fläckfria, men det betyder inte att barnet mår bra eller är ok. De har ju kvar sina gener.
Citera
2020-02-05, 19:39
Medlem
Jag har inte följt denna långa tråd och har inte tid att titta igenom närmare 200 sidor med inlägg. En kort fråga till er som verkar ha koll på detta fall:

Om de personer som nu gripits av polis visar sig vara skyldiga, vad tros motivet i så fall ha varit? Rån? Inbrott som gick snett p.g.a. att offren kom hem till bostaden? Personlig konflikt?
Citera
2020-02-05, 19:39
Medlem
5549s avatar
C.Ö är egen företagare i bilbranchen, stämmer det? Knackig ekonomi? Har dock köpt ny dyr bil i november.
Citera
2020-02-05, 19:42
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stilichio
Nu menar Formidos ? Enligt ”Gängland” så finns de knappt längre.

http://blog.zaramis.se/2018/04/03/gangland-stockholm-akersberga/

Vad jag uppfattat är det bara en av gm som har en anknytning till dem. Men ingen betydande roll. Rykte kan vara fel info
Citera
2020-02-05, 19:42
Medlem
Whitfieldss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnero52
Såg att även Ad*m D*li är med i detta kompisgäng, nämnd tidigare i tråden.

Som sagt, denne kille är tidigare nämnd i tråden. Namnet tyder på Algeriskt, tunisiskt eller annat nordafrikanskt ursprung. Han är tydligen dömd i brottsmål 1 gång.

https://mrkoll.se/person/Adam-Ben-Lamine-Dali-Takpannevgen-100-Vallentuna/bTAQmmUxaDYuqdYQabTAQmkyqRaQuerAcYfrkyqRaQkyqRaQul aTuerA
Senast redigerad av Whitfields 2020-02-05 kl. 19:50.
Citera
2020-02-05, 19:44
Medlem
Whitfieldss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skanskman
Jag har inte följt denna långa tråd och har inte tid att titta igenom närmare 200 sidor med inlägg. En kort fråga till er som verkar ha koll på detta fall:

Om de personer som nu gripits av polis visar sig vara skyldiga, vad tros motivet i så fall ha varit? Rån? Inbrott som gick snett p.g.a. att offren kom hem till bostaden? Personlig konflikt?

Allt annat än ett rån skulle vara en överraskning för mig
Citera
2020-02-05, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skanskman

Rån är det är det enda motivet media skrivit om eftersom bostaden var i oordning när de hittades. Mannen hade dessutom sålt en släktgård 2019. Jag kan dock tycka att tortyrdöden av kvinnan vittnar om annat.
Citera
2020-02-05, 19:45
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 5549
C.Ö är egen företagare i bilbranchen, stämmer det? Knackig ekonomi? Har dock köpt ny dyr bil i november.

Nu har jag missat deras namn.?!
Citera
Medlem
Stilichios avatar
Att nr 2 nämns i tråden finner jag lite märkligt. Ok rätt ålder, rätt adress, men fel facebookvänner?

Han verkar vara en framstående tyngdlyftare, har tagit sm-silver och tränat för Ragnar Öhman i Trelleborg. Han verkar ha ordning på sitt liv.

Fast det är klart, märkligare saker har hänt.

Nr 1 verkar driva en enskild firma och handla med bilar. Tänk om det är så tokigt att det enda spåret polisen gått på är bilen som kanske varit utlånad eller tom såld, värre saker har ju hänt.
Senast redigerad av Stilichio 2020-02-05 kl. 19:53.
Citera
Medlem
1335991s avatar
De båda är väl "bara" anhållna???
Ej häktade???

Men,jag tycker det är toppen att
polisen har gått framåt i detta fall.

Om de döms så hoppas jag på
livstids fängelse.
Citera
2020-02-05, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whitfields
Allt annat än ett rån skulle vara en överraskning för mig

Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Rån är det är det enda motivet media skrivit om eftersom bostaden var i oordning när de hittades. Mannen hade dessutom sålt en släktgård 2019. Jag kan dock tycka att tortyrdöden av kvinnan vittnar om annat.

Tack för snabba svar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in