2020-02-05, 17:13
Medlem
Stilichios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Nä, i det här läget har det ingen som helst betydelse varifrån dessa personer härstammar.
Jag tror att spåret med parets bil i Norrtälje, cyklarna och att det verkade vara flera gärningsmän kan leda i öststatspåret.

Men nu ser bilden annorlunda ut och koppling till ursprung verkar ju ha noll värde.

Nu visar det sig att personerna bor i Vallentuna och då blir kopplingen intressant hur de fått intresse för paret.

Det som kanske visar sig nu är ju att de förmodligen har haft god kännedom om området, och att de kanske fått vittring på pengarna genom att de bor där. De har listat ut hur de kan komma till och från parets bostad som ligger lite avsides, utan att bli upptäckta.

Men med denna "okriminella" historik, är jag väl åter till min ursprungliga teori; att det inte är personer som har varit superproffsiga. De har lämnat spår. Flera spår.

Allt från cyklar, bil, och kanske man nu även kan koppla något vapen till dom?

Jag minns att man hade funnit något tekniskt bevis (minne inte var jag såg det) och min tanke är nu att de har DNA som är bindande, och att de nu kommer att få svar snart om det blir en matchning.

DNA från brottsplats, bil och cyklar.

Polisen hämtade en matta, tidigare inlägg.
Citera
2020-02-05, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stilichio
Jo du, jag vet en skribent som tidigt bla nämnde MC-spåret. Då fick jag det tunga Öst/baltspåret slaget huvudet, det som uppskattningsvis 80 procent av skribenterna trott på. Jag har hela tiden hävdat att man ska tänka vitt och brett.

Viktigt att också tänka på att en häktning inte betyder att de blir dömda. Inte heller att de har gripit rätt personer. Det får framtiden utvisa.
Joo då! Öst balt spåret var en distinkt möjlighet. Hade troligen kunnat mastpejlats, i brist på andra span.uppslag.
Att Lars Skoda hamnade i N.tälje, det tror jag nu berodde på att de lokala raketforskarna ville dra bort misstankarna från lokala gangsters.

När allt är kört flera varv och upp till Hovrätten, så HOPPAS jag att GMs ALLA släktingar blir offentliga!
Citera
2020-02-05, 17:17
Medlem
Stilichios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niklas-P
Se där. Kan fb.dumstollen ha så tokfel??!!

Kolla inlägget, ett inlägg. Det är en bra kompis, reggar ett nick för att rentvå en vän!
Citera
2020-02-05, 17:23
Medlem
Stilichios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Fast en ”okriminell” historik kan ju faktiskt tyda på motsatsen: att man är proffsig i sitt lagbryteri och vet att hålla sig undan lagens numer inte alls så långa arm.
En diger strafflunta och många år på anstalt är kanske inte det bästa kvittot på kriminell kompetens.

...Eller att man har haft tur...
Citera
2020-02-05, 17:36
Medlem
Agent11s avatar
Citat:
Jo du, jag vet en skribent som tidigt bla nämnde MC-spåret. Då fick jag det tunga Öst/baltspåret slaget huvudet, det som uppskattningsvis 80 procent av skribenterna trott på. Jag har hela tiden hävdat att man ska tänka vitt och brett.

Viktigt att också tänka på att en häktning inte betyder att de blir dömda. Inte heller att de har gripit rätt personer. Det får framtiden utvisa.
Det är högst logiskt och sannolikt att
ha polanskispåret som en lågoddsare.
Där pengar finns finns kriminella öststatare.
Citera
2020-02-05, 17:36
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Nej dna per se är ju inte ovidkommande att dryfta, tänkte mer på polisens register (vilka som lagen tillåter att lagras där osv).
Om den ene fanns i registret så kan det ju ändå ha tagit ett tag att få fram det, antar att de skickat hyfsat mycket med föremål etc till nfc för analys.
Och de har ju, som bekant, en viss arbetsbörda som fördröjer.

Kanske.
Men jag tänker att det kanske körs lite automatiskt mot registren när man väl har DNA från brottsplatsen?
Att det är något av prioriterat?
Citera
2020-02-05, 17:37
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Polisen hämtade en matta, tidigare inlägg.

Ja, just det!
Hade glömt det.
Citera
2020-02-05, 17:41
Medlem
Stilichios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Okej en 64 åring boende i Vallentuna. Hur hänger detta ihop? Blir förvirrad nu eller så är jag bara korkad

Varför blir denna person uthängd? Har väl ingen koppling? Är det för att han äger en HD?
Citera
2020-02-05, 17:44
Medlem
Stilichios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hultabultan
Håller med dig att ett typiskt rånmord handlar detta inte om!
Tror mer på ett inbrott, och BO kommit hem under pågående gärning, sedan har allt spårat ut.

Oklara affärer, skulder?..
Citera
2020-02-05, 17:49
Medlem
Stilichios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Willow1
Tror det handlar om Famidos Mc. Typ förtrupp till Bandidos

Nu menar Formidos ? Enligt ”Gängland” så finns de knappt längre.

http://blog.zaramis.se/2018/04/03/gangland-stockholm-akersberga/
Citera
2020-02-05, 17:57
Medlem
Citat:
Håller med dig att ett typiskt rånmord handlar detta inte om!
Tror mer på ett inbrott, och BO kommit hem under pågående gärning, sedan har allt spårat ut.

Citat:
Oklara affärer, skulder?..

Tror faktiskt GM fått nys om att det fanns pengar eller andra värdesaker i bostaden?
Sedan kom BO hem under pågående inbrott, varefter allt spårat ur fullständigt?

Många motsägelsefulla omständigheter tyder just på minimal planering!
Citera
2020-02-05, 18:16
Medlem
Stilichios avatar
Citat:
Håller med dig om det!
Det skulle annars räcka för åklagaren att begära häktning på "skälig grund", ifall det kanske handlar om tveksamma vittnesuppgifter.
Men den starkare misstanken "sannolika skäl" tyder nog på, antingen DNA-spår eller kanske säkra telefon-uppgifter från de misstänkta?

Glöm inte fingeravtryck. Tror att det är svårt att handskas med plastfilm utan att lämna spår.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in