2020-02-05, 08:07
Medlem
arbetets avatar
Quora har en tidslinje över händelserna. Och ja, det är värre än vad vi trodde. Läs, säger jag bara!:

What happened with the Democratic caucus last night?
/.../The only conclusion that seems straightforward from all of these is:

Pete Buttigieg’s campaign, along with various other actors, seems to have involved in questionable acts, but apparently they were not aware that Sanders campaign had their own internal app and they were also videoing every single caucus and getting records of paper trail. Things were still going forward despite Warren and Klobuchar campaigns’ objections until Sanders’ campaign got 5 lawyers to contact DNC.
Hela tråden här: https://www.quora.com/What-happened-with-the-Democratic-caucus-last-night/answer/Ozgur-Zeren
Citera
2020-02-05, 08:19
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Quora har en tidslinje över händelserna. Och ja, det är värre än vad vi trodde. Läs, säger jag bara!:

What happened with the Democratic caucus last night?
/.../The only conclusion that seems straightforward from all of these is:

Pete Buttigieg’s campaign, along with various other actors, seems to have involved in questionable acts, but apparently they were not aware that Sanders campaign had their own internal app and they were also videoing every single caucus and getting records of paper trail. Things were still going forward despite Warren and Klobuchar campaigns’ objections until Sanders’ campaign got 5 lawyers to contact DNC.
Hela tråden här: https://www.quora.com/What-happened-with-the-Democratic-caucus-last-night/answer/Ozgur-Zeren

WTF! Sweet Jesus! Vad faaan! Så jävla sjukt. Jag har inte ord för detta. Det här går över mitt huvud...

Sanders är smart som gjorde en egen rösträkning och filmade röstförfarandet. Hade han inte gjort det, så skulle utfallet vara något helt annat nu. Ska bli intressant att se om slutresultatet stämmer med den fakta Sanders har.

Pete Buttigieg borde jobba som bilförsäljare. Snacka om att luras.
Citera
2020-02-05, 08:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cuckslayer
Som jag tidigare skrev så måste demokraterna locka tillbaka Trumpväljare. Vilka kommer att gå tillbaka för att rösta på en liberal bajspackare och en ärkekommunist?

Biden var den enda som hade en chans att slå Trump.
Jag skulle tro att de flesta ombytliga demokrater föredrar en homosexuell man framför Trump. Det är inga korsbrännare vi pratar om.
Citera
2020-02-05, 08:57
Medlem
Fris avatar
Jag tror att Bloomberg blir Democrat Partys kandidat 2020. Tidigare tyckte jag att Warren låg bäst till, men så blir det inte.

Bloomberg annonserade väl sin kandidatur efter att deadline för att anmäla att man ska ställa upp i Iowa gått ut? Det var nog ett smart drag, så tidigt skulle han inte ha fått mer än ensiffrigt, särskilt inte i ett caucus där reklam spelar mindre roll än folk på marken, och face-to-face på landsbygden i Iowa så kan inte köpta säljare fejka verkligt stöd. Nu har han inte underträffat några förväntningar och dessutom har debaklet med resultatrapporteringen, och tajmingen med State of the Union och Impeachments slutkrasch, både trubbat av vinnarens/nas boost i opinionen. Han kan säga att Iowas caucus så tidigt inte är bra för demokratin.

Först när Biden kraschat så kommer Bloombergs siffror att blomma upp. Eftersom Buttigiegs resultat i Iowa knappast kommer att upprepas så lär Bloomberg bli även hans väljares främsta andrahandsalternativ.

Ställer Bloomberg upp i New Hampshire, Nevada och South Carolina? Han har 8.3% nationellt men 0-2% i de delstaterna. I Kalifornien den 3:e mars måste han vara i topp, han har 4.3% där nu (siffror från RCP average).
Citat:
Ursprungligen postat av aw
Det är popular vote. Sanders vann med stor marginal i ett mindre antal tätorter. Men Buttigieg leder i typ 63 av 90 distrikt, vilket är det som räknas.
Nja, värdet med Iowa är medialt, och det reducerades nu av såväl förseningen, ifrågasatt legitimitet och medieskuggan. De har bara 0.8% av alla delegater. Kalifornien har 10 gånger fler.

Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Det här blev ett praktfiasko för Biden. Han är den som har mest erfarenhet och stöd av toppskiktet i demokraterna.
Den f.d. republikanen Bloomberg tar över den rollen, vänsterpampar gillar bara pengar.

Citat:
Ursprungligen postat av BushwickBill
Det är ju nästan 100% att detta kommer gå till brokered convention, DNC kommer aldrig låta Sanders vinna den här gången heller och det kommer superdelegaterna se till, frågan är om HRC sveper in eller vem etablissemanget kan tänk sig. Kanske HRC blir vice pres haha.
Absolut, med proportionell delegatfördelning istället för winner-takes-all i kombination med ett brett fält så är det oundvikligt. Så det blir en andra omröstning för delegaterna, och då får de 700+ (ca 15%) superdelegaterna delta, kongressledamöter, guvernörer, en del partiinterna funktionärer.
Senast redigerad av Fri 2020-02-05 kl. 08:59.
Citera
2020-02-05, 09:21
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Det här är de senaste siffrorna jag har hittat:

Citat:
With 71% precincts reporting as of early Wednesday morning, Buttigieg had 26.8% of state delegate equivalents, followed by Vermont Sen. Bernie Sanders at 25.2%, Massachusetts Sen. Elizabeth Warren with 18.4% and former Vice President Joe Biden at 15.4%.

https://edition.cnn.com/2020/02/04/politics/iowa-caucus-delay/index.html

71% har räknats:

Buttigieg: 26,8%
Sanders: 25,2%
Warren: 18,4%
Biden: 15,4%

Så väldigt, väldigt tajt i nuläget.
Citera
2020-02-05, 09:33
Medlem
BushwickBills avatar
Biden ställer bara upp för att undvika fängelse, finns väl ingen som tror att han skulle ha en reell chans, inte ens han själv, "more than fair share of Iowa Delegates" eller vad var det nu hans partifunktionär sa? Trump skulle äta Biden till frukost om det stod mellan dom två, jag är helt övertygad om att Trump är rätt ute i sin bedömning att i förra valet då var Sanders största hotet för Trump och jag tror att det gäller även denna gång. Sanders behandling är en kopia av Ron Pauls behandling 08-12 och se vad som svepte in efter det, se upp för en vänsterpopulist 2020!

Citat:
Ursprungligen postat av Fri
Ställer Bloomberg upp i New Hampshire, Nevada och South Carolina?

Inte i New Hampshire eller Nevada iaf, eventuellt att han ska vara med på debatt i Nevada ändå tydligen även om jag knappast tror det är troligt, DNC har väl ändrat regler så han har möjligheten iaf. I South Carolina vet jag inte hur han gör men formellt har han sagt att han ska gå in i racet först vid Super Tuesday.
Senast redigerad av BushwickBill 2020-02-05 kl. 09:37.
Citera
2020-02-05, 09:39
Medlem
PK-befriads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Det här blev ett praktfiasko för Biden. Han är den som har mest erfarenhet och stöd av toppskiktet i demokraterna.
Joe Biden har tidigare uttryckt hur positivt han tycker det är att "vita män som honom" ska bli en minoritet i USA och att han vill ha en "unrelenting stream of migration" som "is never going to stop":
https://www.youtube.com/watch?v=OjKrL0479fQ

Vad för slags djävulusiskt hjärnvirus är han smittad av när han har ett så självdestruktivt förhållande till sin egen sort? Det är ju som att han har givit upp sin egen personlighet och helt anammat den självutplånande personlighet som den internationella juden vill att han ska ha. Han har sålt sin själ till Djävulen.
Citera
2020-02-05, 09:48
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Det här är de senaste siffrorna jag har hittat:

71% har räknats:

Buttigieg: 26,8%
Sanders: 25,2%
Warren: 18,4%
Biden: 15,4%

Så väldigt, väldigt tajt i nuläget.

Ingen av dessa fyra kan utmana Trump på allvar. Bloomberg är en dark horse, vet för lite om honom
och vart han står förutom att han kommer ursprungligen från republikanerna
Citera
2020-02-05, 09:49
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av george.sthlm
Ingen av dessa fyra kan utmana Trump på allvar. Bloomberg är en dark horse, vet för lite om honom

Jag satt precis nu och funderade över Bloomberg.

Varför bytte han parti? Vad står han för? Någon som vet?
Citera
2020-02-05, 10:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
WTF! Sweet Jesus! Vad faaan! Så jävla sjukt. Jag har inte ord för detta. Det här går över mitt huvud...

Sanders är smart som gjorde en egen rösträkning och filmade röstförfarandet. Hade han inte gjort det, så skulle utfallet vara något helt annat nu. Ska bli intressant att se om slutresultatet stämmer med den fakta Sanders har.

Pete Buttigieg borde jobba som bilförsäljare. Snacka om att luras.
LOL. Det länkade Quora inlägget är ju verkligen ett skämt, fast inte på det sätt du försöker antyda.

Sanders supportar är uppenbart exakt samma auktoritärsvurmande typer som Trumps anhängare. Det enda som skiljer är färgen på tröjorna. Så fort valet inte går deras väg så förvandlas de till nazistiska gaybashers, som vill demontera demokratin och ifrågasätta öppna demokratiska val.

Caucus är ett öppet val där alla röstar öppet och samtidigt, och där anhängare till alla kandidater finns representerade. Du tror inte att missnöjda väljare som deltog i omröstningen skulle reagera, om rösträkningen på nätet för deras distrikt inte stämde? Det är i princip helt omöjligt att fuska i ett sånt här val.

Att Sanders backar är ingen överraskning för oss andra. Majoriteten vill ha öppensinnade ledare som tar in alla åsikter och väger dem. Folk vill inte ha en person som pekar med hela handen, och vägrar vika en tum ens när han har fel.
Citera
2020-02-05, 11:11
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av george.sthlm
Buttigieg är den enda som skulle ha en chans att komma helskinnad ur en debatt med Trump.
Citera
2020-02-05, 12:11
Medlem
EnGodForlorares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sydstan
Finns stora likheter. Både Trump och Sanders har stark personkult, har en populistisk rörelse, och deras väljare hyser agg mot etablissemanget i respektive parti.

Fast Bernie framhåller gång på gång att rörelsen är större än honom. Hans kampanjslogan är ju "Not me. Us."

En annan viktig skillnad mellan Bernie och Trump sammanfattas i följande klipp: https://www.youtube.com/watch?v=eDM-v9jSlSQ
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in