2020-02-04, 21:48
Medlem
rubin22s avatar
Även i denna tråd tycks PK eliten visa sitt fula tryne, det är synd om mördare, knarkare och övriga kriminella! Helt sjukt!!!! ( alltid retar det någon med mina utropstecken )
Alltså dessa två vidriga föräldrar som borde ha steriliserats, lät sitt barn ligga död hemma utan att att kontakta ambulans, polis.... Alltså är man god då?
Mamman rädd för pappan, knappast! Vilken normal mamma skulle inte skydda sitt barn om pappan gjorde något mot barnet? Denna mamma hade inga känslor för barnet alls, det var enbart en göd gris!

Ett par i min stad, var ute på rån turné och blev gripna av polisen, vad de inte nämnde när de var på polisstationen i förhör var att de hade sin knappt 1- åriga dotter ensam hemma.
Tur nog beslutade poliserna att göra en husrannsakan i sökan efter stöldgods och narkotika.
Där fann de dottern i en spjälsäng i ett fruktansvärt varmt rum, med fördragna mörka gardiner, det stank oerhört!
Hon var helt apatisk!
Bajs fulla sängen och blöjan, det kröp även fluglarver i den, dessutom fann de en liten hund som var så illa däran av törst och svält att den fick avlivas. Det värsta var att dottern tidigare varit placerad hos fosterfamilj som ville adoptera henne, men sociala tillät föräldrarna återfå dottern.
När hon först kom till fosterfamiljen, hade hon en uppsvullen mage och var rejält undernärd och hade näringsbrist, i förhör berättar mamman till barnet att hon ibland fick mjölk, ingen övrig mat alls!
Hade inte polisen kommit, så hade troligtvis barnet dött?
Dessa föräldrar var också knarkare och bägge kriminella.

Vi får snart se om detta barn också försummats? Mycket troligt enligt mig?
Något ville de dölja, då de inte kontaktade någon direkt efter hennes död?
Citera
2020-02-04, 21:52
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
Vem är du att sitta och tala om fjuttig ekonomisk brottslighet, när ett barn faktiskt har dött?
För mig är det helt okey för mig att du gör det. Varför är det då inte okey för dig att jag vill förstå varför sådana här saker kan hända på flera plan än att kammarrätten fattade fel beslut?

Alltså är du på riktigt? Det är högst relevant då det troligen är motivet för att åtminstone mamman ville ha tillbaka barnet, ingen jävla kärleksförklaring mot barnet? Sen ska du snacka om fjuttigt, som förminskar det de gjort!
Hemska människa!
Citera
2020-02-04, 22:27
Medlem
Jag undrar fortfarande hur ingen reagerat och agerat. Var det verkligen ingen som visste att de här två hade två små barn hemma?! (Kom ju uppgift i tråden om en 1-åring också). Var barnen hemma dygnet runt? Gick barnen på någon förskola eller inte? Gick familjen till BVC eller inte? Är ju så man undrar.
Citera
2020-02-04, 22:42
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MCL85
Jag undrar fortfarande hur ingen reagerat och agerat. Var det verkligen ingen som visste att de här två hade två små barn hemma?! (Kom ju uppgift i tråden om en 1-åring också). Var barnen hemma dygnet runt? Gick barnen på någon förskola eller inte? Gick familjen till BVC eller inte? Är ju så man undrar.
Jag undrar det med? Men tvivlar på att de var på förskola? Det kostar ju pengar.
Och kvinnan verkade ha varit sjukskriven? Jag undrar dessutom när sociala eller övriga vettiga anhöriga senast träffade flickan? Samt om de hade ett till barn, hur mådde det?
1 barn snart fyra år, kan vara tufft, men dessutom en 1- åring, ingen lätt match för de som knarkar!
Senast redigerad av rubin22 2020-02-04 kl. 22:45.
Citera
2020-02-04, 22:45
Medlem
Vad händer i tråden?

Kan alla som har ätit bajs till frukost utrymma lokalen? Så kan vi som faktiskt vill diskutera saker av värde få återgå till det.

Skiter i om mamman älskade barnet, skiter i om pappan va så himla trevlig. ( vilket som fan heller stämmer, snälla ni?)

Trevliga människor har rent mjöl i påsen.
Trevliga människor förblandar sig inte med kriminella människor ( ja fakta, hur jag vet detta kan jag ej röja men skiter även i om ni tror jag trollar)
Trevliga människor har inte så mycket skit i väskan.

RG och PL hade en fruktansvärd relation, emot varandra med. Men dom åt ur varandras rövhål och barnen kom inte före en tjackmacka. Om ens morgonkaffets sump.
Hoppas närstående och mor/farföräldrar skäms, en soc anmälan hade räckt för att rädda detta barn. Suck. Men det är inget att spinna vidare i.. Vill mest bara få det sagt.

Vet någon hur lång tid det kan ta innan man får någon som helst fakta kring vad som kan ha hänt?
Citera
2020-02-04, 22:48
Medlem
CharlieRs avatar
Citat:
Tycker det är mindre märkligt när man vet att det finns ett yngre barn hemma också, eftersom det indikerar att flickan var hemma med föräldralediga/sjukskrivna mamman snarare än där. Det är ju inte ovanligt att ha äldre barn hemma när man är ledig med småsyskon, i vissa kommuner får man också bara ha barnen på halvtid på förskola om man är hemma med yngre syskon.

Sen vet vi ju inte om någon reagerat och det verkar ju som att de varit ganska tillbakadragna människor om många inte ens vetat om att de har småbarn hemma. Socialtjänsten har reagerat i alla fall, och det är ju möjligt att människor i omgivningen orosanmält. Det är inte som att socialtjänsten inte försökt agera.
Citera
2020-02-04, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Jag undrar det med? Men tvivlar på att de var på förskola? Det kostar ju pengar.
Och kvinnan verkade ha varit sjukskriven? Jag undrar dessutom när sociala eller övriga vettiga anhöriga senast träffade flickan? Samt om de hade ett till barn, hur mådde det?
1 barn snart fyra år, kan vara tufft, men dessutom en 1- åring, ingen lätt match för de som knarkar!

Ja, det kostar ju en slant. Avgift+blöjor+kläder som ska användas där.
Ja det undrar jag också. Barnet/barnen har ju far- och morföräldrar. Mostrar. Farbröder. Med flera.
Jo tack, jag vet. Jag har en på 7 och en på 1,5. Det tar fan musten ur en 🤣 Har man en kombination av 4 år och 1 år, jösses. Trotsåldrar deluxe!
Citera
2020-02-04, 22:49
Medlem
CharlieRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kissungen49
Hoppas närstående och mor/farföräldrar skäms, en soc anmälan hade räckt för att rädda detta barn. Suck. Men det är inget att spinna vidare i.. Vill mest bara få det sagt.
Inte säkert att en socanmälan hade hjälpt, du vet ju inte vad socialtjänsten gjorde för försök till insatser efter Kammarrättens dom.
Citera
2020-02-04, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieR
Tycker det är mindre märkligt när man vet att det finns ett yngre barn hemma också, eftersom det indikerar att flickan var hemma med föräldralediga/sjukskrivna mamman snarare än där. Det är ju inte ovanligt att ha äldre barn hemma när man är ledig med småsyskon, i vissa kommuner får man också bara ha barnen på halvtid på förskola om man är hemma med yngre syskon.

Sen vet vi ju inte om någon reagerat och det verkar ju som att de varit ganska tillbakadragna människor om många inte ens vetat om att de har småbarn hemma. Socialtjänsten har reagerat i alla fall, och det är ju möjligt att människor i omgivningen orosanmält. Det är inte som att socialtjänsten inte försökt agera.

Ja i mitt huvud spinner tankarna på 1åriga lillebror.
Var han där när det hände? Tänker att Esm*r*Ida måste skrikit, bråkade RG och PL med varandra eller lilla Esm* innan det hemska dådet?
Citera
2020-02-04, 22:56
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Jag tycker oxå det är jätte konstigt.
Vi har ju självklart ingen aning, men jag undrar hur överflyttningen skedde oxå.
Paret vill ju uttryckligen inte ha med soc att göra. Vem skötte då den långsamma överflyttningen som alla var överens om var så viktig.
Den lilla pojken kan ju varit aktuell på socialtjänsten med orosanmälningar. Med kammarrättens dom så tror sig nog inte soc få egendom ett lvu på honom utan att ha extremt mycket hårdfakta på fötterna.
Det är heller inte omöjligt att de faktiskt var hemma hela dagars.
Huruvida hon skötte BVC vet jag inte, jag vet faktiskt inte om BVC är obligatoriskt eller om man har rätt att välja bort det.
Pappan hade ju ett uttalat myndighets förakt. Han verkar ha räknat det mesta till en och samma myndighet och denna stor myndighet verkad enligt honom göra allt för att jävlas. Mamman lydde ju pappan verkar det som om man läser lite i myndighetspappern.
När mamman var gravid var mödravårdens anmälan om utebliven närvaro en av de saker som drog igång lvuet på flickan.
Det som blev utlösande till stora pojkens lvu var väl förskolans anmälan im avvikande sexuellt beteende som utlöste att det lvuet drog igång.
Med pappans myndihetsförakt och de två luven tyckte man säkert att BVC hörde till stor myndigheten oxå, och avtog nog om man kunde.
Så när man i och med kammarrättens beslut kunde avsäga sig all insyn från socialen och om det inte väsnades i överdrift i lägenheten. Var det svårt att tänka vem som skulle se och anmäla.
Det hade väl i så fall varit vänner, bekantar eller anhöriga som familjen hade i sitt nätverk.
Citera
2020-02-04, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieR
Inte säkert att en socanmälan hade hjälpt, du vet ju inte vad socialtjänsten gjorde för försök till insatser efter Kammarrättens dom.

Stod tydligt i nt idag att hade dom fått in anmälningar ( soc) hade dom kunnat agera som dom VILLE FRÅN BÖRJAN
Citera
2020-02-04, 23:01
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
Jag tycker oxå det är jätte konstigt.
Vi har ju självklart ingen aning, men jag undrar hur överflyttningen skedde oxå.
Paret vill ju uttryckligen inte ha med soc att göra. Vem skötte då den långsamma överflyttningen som alla var överens om var så viktig.
Den lilla pojken kan ju varit aktuell på socialtjänsten med orosanmälningar. Med kammarrättens dom så tror sig nog inte soc få egendom ett lvu på honom utan att ha extremt mycket hårdfakta på fötterna.
Det är heller inte omöjligt att de faktiskt var hemma hela dagars.
Huruvida hon skötte BVC vet jag inte, jag vet faktiskt inte om BVC är obligatoriskt eller om man har rätt att välja bort det.
Pappan hade ju ett uttalat myndighets förakt. Han verkar ha räknat det mesta till en och samma myndighet och denna stor myndighet verkad enligt honom göra allt för att jävlas. Mamman lydde ju pappan verkar det som om man läser lite i myndighetspappern.
När mamman var gravid var mödravårdens anmälan om utebliven närvaro en av de saker som drog igång lvuet på flickan.
Det som blev utlösande till stora pojkens lvu var väl förskolans anmälan im avvikande sexuellt beteende som utlöste att det lvuet drog igång.
Med pappans myndihetsförakt och de två luven tyckte man säkert att BVC hörde till stor myndigheten oxå, och avtog nog om man kunde.
Så när man i och med kammarrättens beslut kunde avsäga sig all insyn från socialen och om det inte väsnades i överdrift i lägenheten. Var det svårt att tänka vem som skulle se och anmäla.
Det hade väl i så fall varit vänner, bekantar eller anhöriga som familjen hade i sitt nätverk.
BVC är frivilligt. ( jag tycker det borde vara obligatoriskt. )
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in