2020-02-04, 20:49
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBulldogg
Såhär i efterhand... Någon som lyckats lista ut den övergripande strategin med att först tokstressa fram en usel förundersökning och sedan sitta på den en månad?

Jag försöker tänka som en Demokratisk partistrateg, men jag går baske mig helt bet.

Inför de redan troende framstår man som inkompetenta idioter som inte lyckas leverera Trumps huvud på ett fat, trots alla bergfasta "bevis" och löften att Trump sitter i en hopplös räxsax. Väljare som gått över till R, eller låg och vägde, äcklas av den uppenbart partiska processen och går absolut inte över till partiet som inte bara spelar fulspel, utan dessutom misslyckas kapitalt. Vari låg vinsten?

Om man ville dra ut på det för att sabotera för Bernie, varför måste man på död och pina vara klara innan helguppehållet? Kunde man inte utmanat Trumps executive privilege i domstol så man kunnat ha julafton med subpoenas hela våren istället? Var det verkligen bara för att låsa upp Bernie i senaten under upptakten till Iowa som man frivilligt saboterade hela narrativet om "akut fara för landet" och blablabla när man sedan satt som en höna på ägg i en månad?

Ja, jag försöker ärligt förstå hur i h-e de tänkte, och detta är väl ett mysterium vi kan diskutera fredligt utan att bryta ut i det vanliga gormandet om TDS. Eller vad säger ni, kära stamkunder på respektive sida?

Demokraterna försökte vara republikanerna till lags, det var tjafs om att reprentantshuset tog för lång tid på sig för att sen att de jobbade för snabbt.

Senaten ville ju inte ens att man skulle föra in bevisen i protokollet så det var en Jäkla röra redan från dag 1
Citera
2020-02-04, 20:49
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MusterMark
Varför kallade man dem inte till representanthuset i så fall? Där hade demokraterna inte stött på några problem.
Gäsp, de gjorde man, men problem är att man inte ska bevisa nått där, utan det ska ske i senaten där man PRESENTERAR fallet för omröstning.
Och där vägrade man släppa fram vittnen.

Är man verkligen så korkad man inte förstår en så enkel sak?
Citera
2020-02-04, 21:17
Medlem
shaktas avatar
Citat:
Såhär i efterhand... Någon som lyckats lista ut den övergripande strategin med att först tokstressa fram en usel förundersökning och sedan sitta på den en månad?

Jag försöker tänka som en Demokratisk partistrateg, men jag går baske mig helt bet.

Inför de redan troende framstår man som inkompetenta idioter som inte lyckas leverera Trumps huvud på ett fat, trots alla bergfasta "bevis" och löften att Trump sitter i en hopplös räxsax. Väljare som gått över till R, eller låg och vägde, äcklas av den uppenbart partiska processen och går absolut inte över till partiet som inte bara spelar fulspel, utan dessutom misslyckas kapitalt. Vari låg vinsten?

Om man ville dra ut på det för att sabotera för Bernie, varför måste man på död och pina vara klara innan helguppehållet? Kunde man inte utmanat Trumps executive privilege i domstol så man kunnat ha julafton med subpoenas hela våren istället? Var det verkligen bara för att låsa upp Bernie i senaten under upptakten till Iowa som man frivilligt saboterade hela narrativet om "akut fara för landet" och blablabla när man sedan satt som en höna på ägg i en månad?

Ja, jag försöker ärligt förstå hur i h-e de tänkte, och detta är väl ett mysterium vi kan diskutera fredligt utan att bryta ut i det vanliga gormandet om TDS. Eller vad säger ni, kära stamkunder på respektive sida?

Förmodligen då de visste om att Bolt skulle släppa en bok och förmodligen fått förhandsinformation om vad den skulle innehålla och sen använda det mot Trump. Tyvärr gick det inte SNiffs väg, då han om och om poängterade att detta kommer ligga tung på Republikanerna då de inte tar in fler vittnen.

EDIT : Tajmingen är ju rätt uppenbar.
Senast redigerad av shakta 2020-02-04 kl. 21:22.
Citera
2020-02-04, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
Om man faktiskt tänker ett steg till OM det hade varit en smutskastningskampanj - varför välja något som väldans lätt kan motbevisas och "slå tillbaka"....?

Jag håller med om att det taktiskt sett var dumt att inte försöka kalla vittnen, men det förringar inte republikanernas dumma beslut att INTE kalla vittnen.
Hur "rätt" de än har att göra det så - tyvärr - det pekar bara på Trumps skuld.

https://pbs.twimg.com/media/EP59xbHXUAAhKmS?format=jpg&name=small
Undrar om framtiden kommer brännmärka alla som var på Trumps sida på samma sätt?
(ska direkt säga, jag har inte orkat dubbelkolla denna bild - men man kan väl önska att Jordan&Co för alltid blir Gym and Trump-lovers )

Men grejen är dom hade inget val, Muellerutredningen gav INGENTING. Då grep dom ett halmstrå, i elfte timmen. Lägg där till att den kandidat till presidentposten som dom själva satsat på, drogs med korruptionsanklagelser (sen långt tillbaka) som man inte ville skulle komma upp till ytan (igen och inte just då).

Så vad gör man, jo man tar tillfället i akt och framställer det som att Trump begått ett brott, istället för att han faktiskt försöker utreda just brott, men det måste man mörka. Och signaler om ett "brott" tillsammans med "Trump" det räcker för att Trumphatar-maskineriet ska sätta igång. Det visste PR-maskinen som också vet vilken strategi som ska anammas och "mainstream media" hakar ju på direkt och kablar ut budskapet till folk som älskar att hata och inte kan tänka själva.

Trump är ingen ängel, man behöver inte älska honom som person heller, men nån jäkla ordning får det väl ändå lov att vara på vilka fantasier man låter sig luras av bara för att han är annorlunda och inte följer etablissemanget oskrivna regler.

Du säger att "det pekar på Trumps skuld" att inga NYA vittnen kallas. Jag bara undrar, vilken skuld? Vilket brott? och varför pekar det inte på Demokraternas "skuld" att DOM inte kallade dessa vittnen?
Citera
2020-02-04, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krauthammer
Säg att allt du skrivit är korrekt om Shokin,Hunter Biden,och Burismas ägare. Jag väljer iaf att tro på det.

Varför bad inte USA:s sittande president, att antingen hans riksåklagare,justitiedepartementet,pentagon, Utrikesdepartementet, senatens utrikesutskott, senatens underättelseutskott, senatens justitieutskott, senatens försvarsutskott, eller hans energiminister,skulle påbörja en utredning?

Varför var Zelensky tvungen att
1) enbart samarbeta med Rudy giuliani?
2)tillkännage en utredning om Joe Biden och de brott som han misstänks under en intervju, i live tv på bästa sändningstid? (fareed zakarias CNN compass)

Gordon sondland handplockades till att bli EU-ambassadör åt Trump.
Varken han eller den nationella säkerhetsrådgivaren eller den förra stabschefen i vita huset menar att Trump talade sanning. De menar på att det viktiga var att få till en utredning på initiativ av Ukraina och av president Zelensky.

Låter detta som en rationell frågeställning eller är det en deep state conspiracy ?
vhälsningar
Även Pam Bondi har sagt allt detta i Senaten, så det äger nog sin riktighet och ingen har mig veterligen protesterat.
Dessutom var Burisma föremål för granskning för penningtvätt av brittiska myndigheter vid tiden Hunter och Devon engagerade sig i bolaget.
Tillgångarna var frysta.
Deras affärskompanjon Chris Heinz tog avstånd och vägrade befatta sig affärsmässigt med de båda.

Det är anmärkningsvärt.

Att Joe Biden gett sitt godkännande är väl mycket troligt, eftersom han haft ett möte med Devon ett par dagar innan.

Om Hunter begått brott hör inte till saken.
Han hade noll kompetens, och anledningen till att han besatte bolagets styrelse ser inte ut att kunna vara så mycket annat än att hans namn skulle skydda bolaget från brottsutredning och i gengäld tjäna en bra hacka.
Det är så det ser ut att ha varit, och det är den saken som bör utredas.
Viktigt är ju då att bevisa att Joe var införstådd med vad allt handlade om.
Det borde han ha varit, och här tycker jag nog Trump är hemma med sin poäng.

Detta måste genomlysas, och en President ser något som ser ut som en uppenbar korruptionshärva bör ju ha rätt att efterfråga en utredning utan att bli anklagad för att vilja gräva upp skit.
Det hade varit betydligt bättre för demokraterna att de sopat rent i denna härva innan de dragit igång en impeachment.
Kunde de visa på att Trumps misstankar är grundlösa, så hade de kanske lyckats avsätta honom.
I stället ser allt bara mer misstänkt ut.

Jag besvarar inte dina frågor, utan lägger upp de fakta jag känner till.
Var och en får fundera, och detta med Deep State konspirationer är en diskussion du får föra med någon annan.
Citera
2020-02-04, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Gäsp, de gjorde man, men problem är att man inte ska bevisa nått där, utan det ska ske i senaten där man PRESENTERAR fallet för omröstning.
Och där vägrade man släppa fram vittnen.

Är man verkligen så korkad man inte förstår en så enkel sak?

Fast allvarligt, så klart man vill ha en ordentlig (åtals)grund INNAN man går till "domstol"?

I synnerhet när man har möjlighet att skaffa sig det i det forum där man har MAJORITET ? Inte väntar man väl med att skaffa denna "åtalsgrund" tills man kommer till det AVGÖRANDE forumet där man INTE har majoritet?

Hur svårt kan det vara?
Citera
2020-02-04, 21:40
Medlem
Citat:
Hade man bara fått presentera sitt fall med vittnen, så hade din text betytt nått för impeachment.
Men klyban, man hade 17 vittnen, 13 av dessa presenterades i Senaten, 192 videoklipp med dessa vittnesmål spelades upp i Senaten, 28 000 sidor med utskrifter av dessa vittnesmål och med argument för "saken" hade alla Senatorer tillgång till under tiden.

Det där argumentet håller inte....
Citera
2020-02-04, 21:44
Medlem
shaktas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vinkelhak
Fast allvarligt, så klart man vill ha en ordentlig (åtals)grund INNAN man går till "domstol"?

I synnerhet när man har möjlighet att skaffa sig det i det forum där man har MAJORITET ? Inte väntar man väl med att skaffa denna "åtalsgrund" tills man kommer till det AVGÖRANDE forumet där man INTE har majoritet?

Hur svårt kan det vara?

Det folk inte verkar fatta är att "Huset" kan man se som förundersökning. Därefter går man vidare med rättegången "Senaten" om man vet att det finns en chans att personen i fråga kan bli dömd. Visst kan man kalla in fler vittnen om det är relevant. Men att sitta och hålla på vittnen för att sen utnyttja det genom att försöka styra senaten är fel. Vad man gjort i Huset är att man skjutit sig själv i foten genom att inte kalla vittnena tidigare. Folk kommer ju fråga varför man inte kallade dem tidigare.

I Huset fick Rep inte kalla sina egna vittnen. Sen har Dems mage att kräva vittnen i senaten för att sen bli avisade och kalla det orättvist.
Senast redigerad av shakta 2020-02-04 kl. 21:49.
Citera
2020-02-04, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shakta
Det folk inte verkar fatta är att "Huset" kan man se som förundersökning. Därefter går man vidare med rättegången "Senaten" om man vet att det finns en chans att personen i fråga kan bli dömd. Visst kan man kalla in fler vittnen om det är relevant. Men att sitta och hålla på vittnen för att sen utnyttja det genom att försöka styra senaten är fel. Vad man gjort i Huset är att man skjutit sig själv i foten genom att inte kalla vittnena tidigare. Folk kommer ju fråga varför man inte kallade dem tidigare.

I Huset fick Rep inte kalla sina egna vittnen. Sen har Dems mage att kräva vittnen i senaten för att sen bli avisade och kalla det orättvist.

Man måste inte förhöra vittnen innan domstol, men vanligtvis ja så gör man det.
Men däremot, om man jämför med tex stämningar i tingsrätt, eller mål i förvaltningsrätt och liknande så förhör man INTE. Man gör en utredning, samlar bevis och lämnar in dokument till rätten. Sedan har man förhandling och rättegång till vilken man kallar vittnen.
Citera
2020-02-04, 22:38
Medlem
MrBulldoggs avatar
Citat:
Ja, jag försöker ärligt förstå hur i h-e de tänkte, och detta är väl ett mysterium vi kan diskutera fredligt utan att bryta ut i det vanliga gormandet. Eller vad säger ni, kära stamkunder på respektive sida?

Citat:
Hade man bara fått presentera sitt fall med vittnen, så hade din text betytt nått för impeachment.

Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Demokraterna försökte vara republikanerna till lags, det var tjafs om att reprentantshuset tog för lång tid på sig för att sen att de jobbade för snabbt.

Så ni kunde alltså inte släppa TDSen för en minut och diskutera den rent realpolitiska frågan jag ställde. Imponerade.

Citat:
Ursprungligen postat av shakta
Förmodligen då de visste om att Bolt skulle släppa en bok och förmodligen fått förhandsinformation om vad den skulle innehålla och sen använda det mot Trump. Tyvärr gick det inte SNiffs väg, då han om och om poängterade att detta kommer ligga tung på Republikanerna då de inte tar in fler vittnen.

EDIT : Tajmingen är ju rätt uppenbar.

Instämmer. Men det jag undrar är hur Demokraternas strategi såg ut med just det där skynda, skynda, skynda - och sen vänta en månad. Om de visste att Bolton låg i pipelinen kunde de väl hittat på någon ursäkt att fortsätta veva vilt omkring sig i kongressen några veckor till? Varför var det så förtvivlat viktigt att vara klara innan jul?
Citera
2020-02-04, 22:58
Medlem
Prayuths avatar
Citat:
Donald Trump når sitt högsta stöd hittills under sin tid som president i en ny Gallup-undersökning som flera medier rapporterar om. Undersökningen visar att 49 procent tycker att han gör ett bra jobb. I den första Gallup-undersökningen som gjordes när han tillträdde var siffran 45 procent.

Därmed placerar han sig även högre än Barack Obama, som hade 46 procent när han suttit lika länge som president. Siffrorna kommer inför Trumps årliga tal till nationen som han håller klockan 03.00 svensk tid.

Trump har även nått rekord i förtroende inom det egna partiet vilket han gläds åt på sociala medier.

https://omni.se/nytt-fortroenderekord-for-trump-infor-nattens-tal/a/1n3Lpq

Kommer han bli frikänd imorgon?
Citera
2020-02-04, 23:37
Medlem
MrBulldoggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prayuth
https://omni.se/nytt-fortroenderekord-for-trump-infor-nattens-tal/a/1n3Lpq

Kommer han bli frikänd imorgon?

Ja, självklart.
Citera