Citat:
Ursprungligen postat av
Merrybum
Jag blir full i skratt när jag läser hur du tolkar mig. Med tanke på vad jag vet om mig.
Jag skulle snarare säga att jag blivet ödmjuk av de många möten med människor jag haft genom livet och att det lärt mig att ingenting är bara en sak.
Nu vet vi ju i och för sig inte vad som hänt. Men om något riktigt ont faktiskt hänt, så försvarar jag ju inte den handlingen eller förringar brottet. Bara för att jag inte har behov av att se människan som utförde det som enbart ond.
Om du googlar så hittar du bilder på kärlek oxå. Den finns oxå överallt. Ta på dig de blå ögonen och titta ska du få se.
Och även om jag personligen inte levet i en rosa bubbla. Så försöker jag hellre förstå förstå min omvärld än istället för att gå runt och leta ondska i den.
Men jag mår inte illa av ditt tänk, ditt tänk bekommer mig inte. Och vi har ju inget facit i handen ännu.
Men herregud! Vilka är ni som sitter här och har förståelse för dessa föräldrar?
Jag blir verkligen inte full i skratt, så hemskt, onödigt och tragiskt allt.
Facit är att mamman fick ett barn som hade abstinens vid födseln och i Sverige går det att få gratis preventivmedel, helst då spiral eller p-stav om personen knarkar och glömmer!
Sen handlar denna tråd inte om kärlek?
Nej, verkligen inte! Det vore OT om något.
Sen finns det visst föräldrar som gör såna här saker för att just lägga beslag på barnbidrag och övriga bidrag, helt tydligt så bidragsfuskade dessa.
Samt bröt mot lagen, mannen bodde hos kvinnan och barnet, men var skriven hos sina föräldrar, från 2018 är det brottsligt att ha sin dygnsvila på annan plats än där man är folkbokförd. Är brottet grovt kan de döma till fängelsestraff.
Dessutom tjänade de pengar på detta folkbokföringsbrott, inget snack om den saken.