2020-02-04, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Insatt013
Ny på Flashback och inget troll!
Har läst allt och alla trådar, har läst allt!
För mig så är det hela så märkligt och konstigt!
Stackars lilla Esm*ralda (e) som inte gjort något för att förlora sitt liv, man väljer tyvärr inte sina föräldrar. Kan bara säga att rättssystemet här är helt galet. Hon borde aldrig placerats tillbaks i hemmet och det känns bra att de ska göra en ordentlig utredning om hur detta fall hanterats.
Förvaltningsrätten - Oh my good, alltså hur har de tänkt? Har de tänkt över huvud taget?
Jag håller med er alla här och jag är så fruktansvärt förvånad över vad som hänt.

Nu vet jag vem misstänkte P är dock så känner jag inte R, men jag är så förvånad/chockad att P sitter häktad för detta (vad som nu hänt).

Jag har känt P sedan tonåren, jag har aldrig sett något våldsamt beteende hos honom och när man läser alla dessa domar och förundersökningar mm så kommer det som en chock! Va i hel*ete har hänt?
Vet inte om jag bara är blind och godtrogen men det här är galet! Det är inte den P som jag känt i alla dessa år!
För mig så är P*trick "P*tte" Lingm*n (Pett*rsson) *=a, u, a och e en jäkligt duktig kock, har alltid varit trevlig och bra mot de i min krets. Vet att han tog jäkligt hårt och tungt när de förlorade första barnet. P gick in i väggen totalt.
Men det här med vapen, hemfridsbrott, narkotika, våld mot tjänsteman och allt annat skit har jag aldrig haft en aning om!
Är övertygad om att fler känner och reagerar som jag på detta.

Det som har hänt är helt oförståeligt och galet!

Jag hoppas av hela mitt hjärta att det är en olycka av något slag, är det droger som förvarats i hemmet som E kan fått i sig, R fick panik och ringde P som i sin tur ringde en nära anhörig som i sin tur kontaktade polis?
Hur kan man vilja skada ett barn medvetet? Oavsett vad P har gjort tidigare så tror jag inte han skulle vara kapabel till att skada ett barn medvetet. Kan inte yttra mig om R för henne känner jag inte!

Det hela är så tragiskt!

Jag har fått höra av de som haft kontakt med RG senaste tiden att hon är den mer skötsamma.
Att det snarare är PL som gjort något och hotat RG så därför har RG inte larmat.

Även om jag inte förstår varför man inte larmat oavsett.
Citera
2020-02-04, 18:19
Medlem
CharlieRs avatar
Citat:
Ja så kan det mycket väl vara, du har troligtvis rätt! Konstigt för vi har flera gemensamma bekanta och flera är chockade över allt som framkommit !
Det är ju inget som de skyltat med förstås!
Att PL har lyckats med att lura andra i sin närhet framgår ju även i vittnesmålen från privatpersoner i det senaste ärendet. Jag är inte förvånad att han lyckats lura även dig och andra.
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
Varför ifrågasätter inte kammarrätten att R inte förstår varför E föddes med abstinens. Varför ifrågasätter inte kammarrätten att R säger att polisen måste ljuga om att hon hade fentanylplåster vid ett gripande 2016.
Detta gäller särskilt då RG erkänt detta fentanylinnehav i en tidigare dom. Så absurt.

Citat:
Samt detta konstiga bruk an substition preparat. Att ett sådan bruk betyder att man mycket troligt har ett opiat missbruk, och att opiat beroende är väldigt svårt att bryta. Om föräldrarna varit inskrivna i ett program och varit öppna med sin substitions behandling, behöver den i sig självklart inte påverka föräldrar förmågan.
Substitutionspreparat nämns väl inte? Har du läst fel på "substansberoende", kanske?

Citat:
Ja i så fall skulle ju detta barn vara född 2019,det vill säga efter kammarrättens beslut.
Jag har också fått info om att det finns ett yngre barn, ca 1 år gammalt, en pojke, enligt närstående. Jag hann tyvärr inte ringa Skatteverket för att bekräfta informationen idag men ska se om jag inte hinner göra det imorgon.
Citat:
Jag tror verkligen inte att vilja att få hem sitt barn hade något med pengar att göra. Givetvis älskade de sitt barn och ville att hon skulle bo med dom. Om detta har med missbruk att göra, det vet vi ju faktiskt inte. Tänkte föräldrarna säkert att de skulle sluta missbruka när flickan var hemma. Eller så tyckte de inte att deras missbruk påverkade deras föräldrar roll. Förnekelse är ju faktiskt en del av missbruket.
Jag tror inte dessa föräldrar är några onda människor. Visst nu verkar det ju som om någon av dem gjort en ond handling. Men det betyder ju inte att de är onda människor.
Att driva igenom en rättsprocess för att i slutändan kanske få lite pengar för det är ett alldeles för långsiktigt, rationellt mål för att det ska vara rimligt i det här fallet. Rimligare är att mamman saknar sitt barn och vill träffa barnet, och inte förstår bättre, inte tänker längre. Missbrukare är känslostyrda, inte rationella.
Citat:
Ursprungligen postat av Deka.dence
Har själv missbruk i min ryggsäck även om de var många år sedan.
Men att lämna BB innan de ens kommit för att omhänderta mitt barn finns inte. Skulle stanna för varje sekund med mitt barn och antagligen bryta ihop så hårt när de hämtat mitt barn.
Kan förstå känslan att vilja bedöva sin ångest med droger, men det är det dummaste man kan göra om man någonsin vill se sitt barn igen.
Gör ont i hjärtat att läsa.
Samma här, och jag kan inte föreställa mig att jag skulle lämna mitt barn sådär. Men jag slutade missbruka innan jag fick barn och kan inte heller föreställa mig hur annorlunda föräldrainstinkterna kan bli under pågående missbruk.
Citera
2020-02-04, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kissungen49
Nej inte hon. Finns ingen bild på RG där

Citat:
Ursprungligen postat av Highhigherhighest
Det är INTE R*ebecka på den bilden.

Citat:
Det är inte den blonda kvinnan på bilden, om det är bilden med alla supporters i röda tröjor vi pratar om.

Bilden är publicerad 7 juni 2013 och det finns inga rödklädda med i bilden.

EDIT: R.G har gillat bilden ser jag nu.
Citera
2020-02-04, 18:30
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Jag tror verkligen inte att vilja att få hem sitt barn hade något med pengar att göra. Givetvis älskade de sitt barn och ville att hon skulle bo med dom. Om detta har med missbruk att göra, det vet vi ju faktiskt inte. Tänkte föräldrarna säkert att de skulle sluta missbruka när flickan var hemma. Eller så tyckte de inte att deras missbruk påverkade deras föräldrar roll. Förnekelse är ju faktiskt en del av missbruket.
Jag tror inte dessa föräldrar är några onda människor. Visst nu verkar det ju som om någon av dem gjort en ond handling. Men det betyder ju inte att de är onda människor.
Hur definierar du ondska? Hur definierar du onda människor?
Citera
2020-02-04, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieR
Samma här, och jag kan inte föreställa mig att jag skulle lämna mitt barn sådär. Men jag slutade missbruka innan jag fick barn och kan inte heller föreställa mig hur annorlunda föräldrainstinkterna kan bli under pågående missbruk.

Glädjer mig att höra att du lyckats lämna drogerna bakom dig och håller dig från det.
Citera
2020-02-04, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MCL85

RG kanske känner de i bilder men hon syns inte själv i bilden.
Citera
2020-02-04, 18:44
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yanii
” I jourhemmet berättar A att han är rädd för *atrik och att han har utsatts för bestraffningsmetoder av honom, som att tvingas sova i en plastpåse. När han får veta att socialtjänsten har beslutat att han inte behöver träffa Pa*rik uppfattas han som lättad.”

Då kan det ju stämma att flickan hittades i plast. Verkar som han är den dominant och hon den undergivna. Båda kanske är lika problematiska men att de skulle fungera bättre på varsitt håll, utan varandras påverkan.
Citera
2020-02-04, 18:44
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Highhigherhighest
Om du inte tycker det är ondska att låta ett barn sova i en plastpåse så undrar jag hur du tänker. Det är inte bara en ond handling, det är utstuderat och helt fruktansvärt och kommer från en människa som är ondskefull hela vägen in i själen.
Jag hade faktiskt inte läst det ännu då. Fast även om det är obehagligt och osympatisk, så behöver personen som utför en sådan här handling rakt egendom ond.
Citera
2020-02-04, 18:46
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av f30malmo
Låter som en personlighetsstörd individ.
Det tor jag oxå, jag tror att mannen har en grav personlighetsstörning och att kvinnan är lågbegåvad och borderline.
Citera
2020-02-04, 18:55
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieR

Substitutionspreparat nämns väl inte? Har du läst fel på "substansberoende", kanske?

.
Helt rätt av dig, min dyslexi måste slagit in första gången jag läste och sen har samma ord bitet sig fast i hjärnan.
Jag läste substiton som metadon och Subutex.

Glöm allt jag skrivet om deras eventuella opiat missbruk.
Citera
2020-02-04, 19:00
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Hur definierar du ondska? Hur definierar du onda människor?
Det får vi ta i en tråd om filosofi om du vill veta. Men kort menar jag bara att få saker är enbart svarta eller vita.
Den man sim suttit längst i Sverige på fängelse, för bland annat dubbelmord. Var en extrem djurvän och värnade om djurens rätt i alla frågor. Väldigt få människor är bara en sak.
Citera
2020-02-04, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MCL85

Jag letade efter bilden enligt en annan persons instruktioner tidigare i tråden. Jag vet inte själv hur hon ser ut så är det fel person så är det misslett.

Men det är bilden från den 7:e som jag syftade på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in