2020-02-04, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yanii
Ja precis, iom att båda verkar ha varit i lägenheten och han inte fick bo där eller vara med barnet så var det oaktsamt av mamman att låta honom vara där. Sen vem som dödat barnet är oklart.
Kanske de glömde henne mat för att de drogade, kanske lämnade henne ensam hemma och partajade (sånt händer ibland i andra länder) eller på något annat sätt inte tagit hand om henne, eller så har han fått ett utbrott och skadat barnet vem vet.
Vi får kanske aldrig veta, iaf tror jag att de kommer sekretessa Fup hårt.

Trist med sekretess. Vill veta vad asen gjort.
Citera
2020-02-04, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Om denne visar positivt vid drogprov, tvångsvård till dess att barnet fötts.

Föga genomtänkt, skulle jag vilja påstå. Ju fler tvångsåtgärder som vidtas, desto fler blivande föräldrar drar sig undan. Är det bättre för barnet att man håller sig undan mödravården och BVC tror du?
Citera
2020-02-04, 11:08
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sevenstrokes
Dåså. Knip.
Vet du något vidare om fallet?
Jag är anarkist, det står dig i din fulls rätt att vara en idiot.
Citat:
Ursprungligen postat av sevenstrokes
Trist med sekretess. Vill veta vad asen gjort.
Det tror jag att vi får reda på, det kommer att framgå av fub. Men kansk vi inte kommer att få se bilder eller läsa de eventuellt grövsta detaljena.
Det är möjligt att det kommer att läcka ut innan fub oxå. Att saker läcker ut är ju inte ovanligt. Med yppande förbudet tror jag dock inte pressen kommer att skriva vad eventuella läckor säger på ett tag än.
Citera
2020-02-04, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum

Det tror jag att vi får reda på, det kommer att framgå av fub. Men kansk vi inte kommer att få se bilder eller läsa de eventuellt grövsta detaljena.
Det är möjligt att det kommer att läcka ut innan fub oxå. Att saker läcker ut är ju inte ovanligt. Med yppande förbudet tror jag dock inte pressen kommer att skriva vad eventuella läckor säger på ett tag än.

Du är anarkist. Vad ska jag med den informationen till?

Bilder behöver jag inte se.

Jag hoppas också på läckor från pack som inte kan hålla igen mun. Händer ju i vart och vartannat fall.
Senast redigerad av sevenstrokes 2020-02-04 kl. 11:19.
Citera
2020-02-04, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum

Det brukar inte finnas bilder med i offentliga fup nuförtiden och det gör att en vågar läsa fuppen.
För 10 år sedan kom det plötsligt upp väldigt hemska bilder från obduktion och brottsplats, då var det inte roligt att läsa fup. Man fick kisa och skrolla igenom :/
Citera
2020-02-04, 11:13
Medlem
Undrar om det någonsin gjordes någon orosanmälan på familjen. Tänker eftersom det verkar känt att de drogade och verkade missköta sig. Inte för att lägga ansvaret på utomstående, men misstänker man att andra far illa ska man ju anmäla, såna anmälningar är skyldiga att tas upp. Eller är folk rädda att råka illa ut eller vill man inte "lägga sig i"? Eller är folk så naiva och vill tro gott om andra och att de tar hand om barnet? Grannar borde ju ha märkt om nåt var fel, de borde ju ha hört om det var stökigt i lägenheten och om det bråkades med flickan.
Citera
2020-02-04, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MCL85
Undrar om det någonsin gjordes någon orosanmälan på familjen. Tänker eftersom det verkar känt att de drogade och verkade missköta sig. Inte för att lägga ansvaret på utomstående, men misstänker man att andra far illa ska man ju anmäla, såna anmälningar är skyldiga att tas upp. Eller är folk rädda att råka illa ut eller vill man inte "lägga sig i"? Eller är folk så naiva och vill tro gott om andra och att de tar hand om barnet? Grannar borde ju ha märkt om nåt var fel, de borde ju ha hört om det var stökigt i lägenheten och om det bråkades med flickan.
Men folk visste inte att de hade barnet hemma.
Citera
2020-02-04, 11:18
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Det brukar inte finnas bilder med i offentliga fup nuförtiden och det gör att en vågar läsa fuppen.
För 10 år sedan kom det plötsligt upp väldigt hemska bilder från obduktion och brottsplats, då var det inte roligt att läsa fup. Man fick kisa och skrolla igenom :/
P ja, i Mantorofallet för bara ett par år sedan var det allt ganska talande bilder med.
Citera
2020-02-04, 11:27
Medlem
tinkyminkys avatar
Citat:

Vill minnas att någon nämnt tidigare i tråden att grannar inte trott att dom bott i lägenheten. Så dom har kanske hållt sig mest för sig själva?
Citera
2020-02-04, 11:29
Medlem
Citat:
Vet inte vilken bild du menar riktigt. Men hur vet du att det är hon? Det finns flera i Norrköping med samma namn, 4 stycken vad jag kan se. Den yngsta är 16 år och den äldsta är 39, och det är den som är R.G i detta fall.

Det finns bara EN folkbokförd i Norrköping. Hon stavas med F och inte V i efternamnet.
Citera
2020-02-04, 11:30
Medlem
Citat:
Men folk visste inte att de hade barnet hemma.

Märkligt, det har väl sagts tidigare i tråden att de mest verkade befinna sig hemma då de knappt syntes ute. Grannar måste väl i alla fall hört att det fanns ett barn där, barn i den åldern är vanligtvis inte tysta av sig. Någon borde ha reagerat på gap och skrik om det förekom.
Citera
2020-02-04, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kazamaj
Det finns bara EN folkbokförd i Norrköping. Hon stavas med F och inte V i efternamnet.

Det vet jag väl 😴 Men eftersom Polpa79 skrev efternamnet med V och det inte ens är säkert att folk i tråden tar rätt på person så...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in