Citat:
Ursprungligen postat av
tinkyminky
Ja. Pojken dog i livmodern. Samma mamma som hans 3 äldsta barn.
Han försökte få över fem miljoner i skadestånd pga patientskada (stämde region Östergötland) över tio år senare, men sedan ändrades det till personskada och summan blev mer realistisk. Detta avslogs eftersom han kom på att ansöka om detta först efter att han upptäckte att tjejen ansökt om skadestånd pga att hon blev skadad iom förlossningen och barnets död. Då hade preskibitionstid gått in. Hela stämningsansökan skvallrar om hur obehaglig PL är. Att komma på mer än tio år senare att han kan casha in på det tragiska. Att han skyllt all motgång och sitt missbruk på sjukvården och samhället..
De tidigare domarna, att han åkte till Säter iklädd skyddsväst beväpnad med skjutvapen och kniv. Han sa till andra personer att han skulle driva in pengar men förklarade i förhör att han bara ville kolla hur personen mådde... så han bröt sig in i bostaden med en skida och blev dömd för hemfridsbrott, olaga vapeninnehav (eller liknande) och eftersom han hade amfetamin och något annat på sig dömdes han även för ringa narkotikabrott.
Han är en rättshaverist och alla hans påhitt har kostat skattebetalarna massor av pengar. Stämningar och överklaganden och gnäll.
Våld mot tjänsteman. Fy för den lede..
Han verkar vara en pajas.
Folk som känner till honom beskriver honom som en otrevlig typ. Sjaviga kläder, syns ofräsch ut. Varför hans chef tycker att han är exemplarisk vet jag inte för ingen annan utomstående tycker det.
En får en känsla av att P är kontrollerande mot sina x och R också. Att de inte vågar säga någonting eller är hjärntvättade att hylla honom. Kanske förser han dom med knark?
Om henne vet jag ingenting mer än att en del som vet vem det är säger att hon är pundare. Om det är i nutid eller förut vet ingen jag pratat med.
Kan det vara så att han vållat flickans död och hon är ansvarig iom att hon är vårdnadshavaren? Garant-någonting (som med Yara)?