2020-02-04, 08:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tinkyminky
Ja. Pojken dog i livmodern. Samma mamma som hans 3 äldsta barn.
Han försökte få över fem miljoner i skadestånd pga patientskada (stämde region Östergötland) över tio år senare, men sedan ändrades det till personskada och summan blev mer realistisk. Detta avslogs eftersom han kom på att ansöka om detta först efter att han upptäckte att tjejen ansökt om skadestånd pga att hon blev skadad iom förlossningen och barnets död. Då hade preskibitionstid gått in. Hela stämningsansökan skvallrar om hur obehaglig PL är. Att komma på mer än tio år senare att han kan casha in på det tragiska. Att han skyllt all motgång och sitt missbruk på sjukvården och samhället..
De tidigare domarna, att han åkte till Säter iklädd skyddsväst beväpnad med skjutvapen och kniv. Han sa till andra personer att han skulle driva in pengar men förklarade i förhör att han bara ville kolla hur personen mådde... så han bröt sig in i bostaden med en skida och blev dömd för hemfridsbrott, olaga vapeninnehav (eller liknande) och eftersom han hade amfetamin och något annat på sig dömdes han även för ringa narkotikabrott.
Han är en rättshaverist och alla hans påhitt har kostat skattebetalarna massor av pengar. Stämningar och överklaganden och gnäll.
Våld mot tjänsteman. Fy för den lede..
Han verkar vara en pajas.
Folk som känner till honom beskriver honom som en otrevlig typ. Sjaviga kläder, syns ofräsch ut. Varför hans chef tycker att han är exemplarisk vet jag inte för ingen annan utomstående tycker det.
En får en känsla av att P är kontrollerande mot sina x och R också. Att de inte vågar säga någonting eller är hjärntvättade att hylla honom. Kanske förser han dom med knark?
Om henne vet jag ingenting mer än att en del som vet vem det är säger att hon är pundare. Om det är i nutid eller förut vet ingen jag pratat med.
Kan det vara så att han vållat flickans död och hon är ansvarig iom att hon är vårdnadshavaren? Garant-någonting (som med Yara)?
Senast redigerad av Yanii 2020-02-04 kl. 08:43.
Citera
2020-02-04, 08:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
Kanske många tycker att det känns för osmakligt att diskutera och spekulera om detaljer vi inte något om när offret är att treårigt barn.
Jamen så känner jag också.
Osmakligt och poänglöst att spekulera i saker vi inte vet.
Citera
2020-02-04, 08:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kissungen49
Idag i Norrköpings tidning, vill dom att alla parter ska granskas och förhoppningsvis bli en fällande dom enligt lex Bobby, Bravo! Äntligen når detta ut i medier.

Hur tragiskt det än är, så kommer förhoppningsvis detta föra något gott med sig. Menar på att denna hemska tragedi räddar mååånga barn i framtiden!

Jag själv väntar på att det ska införas tester (körkort) innan man får skaffa barn, vet att det är svårt och nästintill omöjligt osv.
Men drömma kan man!
Det fetade. Så känner väl många men som du skriver så är det ju inte möjligt. Vad ska man göra om det upptäcks att en utan ”körkort” är gravid i fjärde månaden? Abortera? Adoptera? Det är redan kort om fosterfamiljer. Det finns för få redan nu.
Citera
2020-02-04, 09:10
Medlem
Dukanva85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yanii
Han försökte få över fem miljoner i skadestånd pga patientskada (stämde region Östergötland) över tio år senare, men sedan ändrades det till personskada och summan blev mer realistisk. Detta avslogs eftersom han kom på att ansöka om detta först efter att han upptäckte att tjejen ansökt om skadestånd pga att hon blev skadad iom förlossningen och barnets död. Då hade preskibitionstid gått in. Hela stämningsansökan skvallrar om hur obehaglig PL är. Att komma på mer än tio år senare att han kan casha in på det tragiska. Att han skyllt all motgång och sitt missbruk på sjukvården och samhället..
De tidigare domarna, att han åkte till Säter iklädd skyddsväst beväpnad med skjutvapen och kniv. Han sa till andra personer att han skulle driva in pengar men förklarade i förhör att han bara ville kolla hur personen mådde... så han bröt sig in i bostaden med en skida och blev dömd för hemfridsbrott, olaga vapeninnehav (eller liknande) och eftersom han hade amfetamin och något annat på sig dömdes han även för ringa narkotikabrott.
Han är en rättshaverist och alla hans påhitt har kostat skattebetalarna massor av pengar. Stämningar och överklaganden och gnäll.
Folk som känner till honom beskriver honom som en otrevlig typ. Sjaviga kläder, syns ofräsch ut. Varför hans chef tycker att han är exemplarisk vet jag inte för ingen annan utomstående tycker det.
En får en känsla av att P är kontrollerande mot sina x och R också. Att de inte vågar säga någonting eller är hjärntvättade att hylla honom. Kanske förser han dom med knark?
Om henne vet jag ingenting mer än att en del som vet vem det är säger att hon är pundare. Om det är i nutid eller förut vet ingen jag pratat med.
Kan det vara så att han vållat flickans död och hon är ansvarig iom att hon är vårdnadshavaren? Garant-någonting (som med Yara)?
Hans chef ju inte direkt omtyckt heller. Svartmålad av många i den här stan och på många resturangsidor. Så det kanske går ihop lite då.
Citera
2020-02-04, 09:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
Kanske många tycker att det känns för osmakligt att diskutera och spekulera om detaljer vi inte något om när offret är att treårigt barn.

Jodå. Vi som hänger i Aktuella brott gillar detaljer.
Citera
2020-02-04, 09:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FYRB
För att ytterligare förtydliga:

Advokaten kan säga både ock och mena precis det han säger, sätt in det i ett annat sammanhang:
” Mamman tappade barnet och barnet skadades så illa att hon förlorade sitt barn.”

Släpp den 1000 år gamla diskussionen om det tappade barnet nu.
Citera
2020-02-04, 09:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kissungen49
Idag i Norrköpings tidning, vill dom att alla parter ska granskas och förhoppningsvis bli en fällande dom enligt lex Bobby, Bravo! Äntligen når detta ut i medier.

Hur tragiskt det än är, så kommer förhoppningsvis detta föra något gott med sig. Menar på att denna hemska tragedi räddar mååånga barn i framtiden!

Jag själv väntar på att det ska införas tester (körkort) innan man får skaffa barn, vet att det är svårt och nästintill omöjligt osv.
Men drömma kan man!
Finns det någon som har tillgång till artikeln? Har tyvärr inte konto på NT.
Citera
2020-02-04, 09:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FYRB
Jag har väl inte sagt att hon tappat barnet? Jag säger att hon sagt att hon tappat barnet, därav advokatens ”tappat”.
Förstår du skillnaden nu då?
Du skrev: tappat barnet, därav död/skador.
Lätt att missförstå. Ber om ursäkt.
Citera
2020-02-04, 10:17
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Det fetade. Så känner väl många men som du skriver så är det ju inte möjligt. Vad ska man göra om det upptäcks att en utan ”körkort” är gravid i fjärde månaden? Abortera? Adoptera? Det är redan kort om fosterfamiljer. Det finns för få redan nu.
Om denne visar positivt vid drogprov, tvångsvård till dess att barnet fötts.
Citera
2020-02-04, 10:38
Medlem
tinkyminkys avatar
Citat:

Ja, inte helt omöjligt. Garant-ansvar är ordet du söker.
Citera
2020-02-04, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tinkyminky
Ja, inte helt omöjligt. Garant-ansvar är ordet du söker.
Ja precis, iom att båda verkar ha varit i lägenheten och han inte fick bo där eller vara med barnet så var det oaktsamt av mamman att låta honom vara där. Sen vem som dödat barnet är oklart.
Kanske de glömde henne mat för att de drogade, kanske lämnade henne ensam hemma och partajade (sånt händer ibland i andra länder) eller på något annat sätt inte tagit hand om henne, eller så har han fått ett utbrott och skadat barnet vem vet.
Vi får kanske aldrig veta, iaf tror jag att de kommer sekretessa Fup hårt.
Citera
2020-02-04, 10:47
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Om denne visar positivt vid drogprov, tvångsvård till dess att barnet fötts.
Tyvärr gäller lagen om lvu inte förren barnet är fött, och LVM kan inte tas för att skydda ofödda foster. Lagen borde ändras.
Citat:
Ursprungligen postat av sevenstrokes
Du nej. Men det är inte din tråd. Så du bör ju inte svara för alla med dina egna känslor.
På flashback diskuteras känsliga ämnen och Ultraboy skrev ett helt relevant inlägg.
Du var mig en rolig en. Självklart är tråden inte min, men är den din då? Du dikterar ju villor nu.
Själv skriver jag ju att jag tycker vem som helst får skriva vad sen vill.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in