2020-02-03, 15:47
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stora.Fridolf
Verkar ju iaf som soc gjort ett ärligt försök att stoppa galenskapen den här gången.
https://www.expressen.se/kronikorer/fredrik-sjoshult/socialens-larm-innan-flickan-hittades-dod/
Ja de verkar försökt allt de kunnat.
Så fruktansvärt sorgligt.
Citera
2020-02-03, 15:49
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deka.dence
Ja stämmer det som soc säger så borde väl någonting göras åt kammarrätten.

Där framkom att flickan fick flytta till mamman sommar 2019.
Citera
2020-02-03, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MCL85
Står det nåt namn på sonen? Sånt kan man ju kolla om man har namn och födelsedatum.

Sonen som jag antar att dom syftar på dog i magen på hans fd. flickvän.
Citera
2020-02-03, 15:50
Medlem
CharlieRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blalotus
Så du gör en slutsats att det inte är ovanligt baserat på dina "personliga erfarenheter", det säger absolut ingenting eftersom det är anekdotisk bevisföring som det så fint heter.
Du kan såklart tycka att det inte är ovanligt men det säger absolut ingenting om verkligheten, bara dina egna åsikter och upplevelser.

Självklart är det extremt ovanligt, vilket du såklart skulle inse om du gjorde minsta lilla forskning på saken istället för att utgå ifrån din egna trångsynta lilla bubbla.
Du missar helt grejen med att "vanligt" inte är en specificerad term? Okay.
Citat:
Ursprungligen postat av Meadowsheart
Måste bara inflika att ankedotisk bevisföring till trots - det beror mycket på var i världen du befinner dig. I Sverige är det knappast vanligt. Befann mig en gång för länge sen på ett hotell i USA. Hotellet drevs av meth pundare, det bodde bara meth pundare där MED sina ungar. Det var verktyg o grejer överallt och ungarna sprang omkring där. I den typen av miljö kan det hända. Hade dock en vän i Sverige på 80 talet som också bodde i den typen av kvart med verktyg överallt och både han o mamman var aktiva och lilltösen kröp omkring och fick i sig amfetamin och de åkte till sjukhus och lilltösen blev placerad. Så det händer.
Jag tror att hen bara missförstår vad som menas med "inte helt ovanligt".
Citera
2020-02-03, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieR
En annan användare har skickat mig några handlingar som hen bett mig lägga upp. Det gäller tre tidigare brottsmål där PL är tilltalad:
https://minfil.com/t8A6SaTenb/Patrik_Lingman_Dom_2015-12-03_B3096-14_pdf
https://minfil.com/v3A7S4Tfnd/Patrik_Lingman_Dom_2016-07-04_skadesta_ndsanspra_k_T1131-15_pdf
https://minfil.com/x7A7ScTfnb/Patrik_Lingman_Dom_Tingsra_tt_B_1754-16_2016-07-15_och_Hovra_tt_B7107-16_2016-09-09_pdf

Varför kan jag inte öppna dem?
Citera
2020-02-03, 16:00
Medlem
CharlieRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lindajkpg
Varför kan jag inte öppna dem?
Det har jag ingen aning om, det är en fråga för teknisk support.
Citera
2020-02-03, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pappadie
Alltså man blir så jävla rasande på detta rättsystem. Socialtjänsten gör sitt jobb och E*meralda har de bra på familjehmet där hon bott sedan födseln. Att kammarrätten kan ha kommit till detta beslut är ett skämt. P.L har inte varit på några drogtester, han bor inte med R.G (officiellt iaf) och har inte träffat E*meralda en enda gång. Sen att de ska vara positivt att storebror också har blivit omhändertagen... Jag gråter fan blod. Man önskar ju att man kunde ställa Kammarrättsråden, C*thrine R*sell (ordförande), J*n Källm*n (referent) och Lin*a Sv*rd samt nämndemännen A*ders Bystr*m och Kj*ll Al*sten inför rätta för medhjälp till dråp.

Tack, du skrev precis hur jag kände när jag läste skiten. Tog lång tid att läsa för jag var så rasande o bara ville röra på mig och göra något annat!

Hur kan kammarrätten tro på allt de säger ...vem fan kan bara byta personlighet från ett år till ett annat? Sen inte göra drogtester , säger ju verkligen en del! Fy fan vilka idioter det är som bestämmer på kammarrätten. De sover säkert gott, trots att de har del i att E(smeralda inte lever längre.
De borde förstått vad som skulle hända.

Esm ..jag gråter så för din skull , det gör så ont att tänka på vad du gått igenom. <3 <3

R.I.P. lilltjejen <3 <3 och många kramar med kärlek till fosterfamiljen, tänker på er också <3 <3
Citera
2020-02-03, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stora.Fridolf
Verkar ju iaf som soc gjort ett ärligt försök att stoppa galenskapen den här gången.
https://www.expressen.se/kronikorer/fredrik-sjoshult/socialens-larm-innan-flickan-hittades-dod/

Fy fan..! Hur är det möjligt?!
Hur fan kan det få gå till så här?!
Och jag lider med flickans familjehem som antagligen kommit att utvecka starka, starka band till flickan - blod är inte tjockare än vatten.
Hur ska dom må i det här??!
Hjärtekeossande!
Citera
2020-02-03, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieR
Du missar helt grejen med att "vanligt" inte är en specificerad term? Okay.

Jag tror att hen bara missförstår vad som menas med "inte helt ovanligt".
Jag vet mycket väl vad som menas med uttrycket "inte helt ovanligt" och det är självklart en lögn, ett påhitt, någon man hittar på för att man vill verka kunnig. I själva verket är det visst helt ovanligt.

Sen kan man ju vrida och vända på det hur mycket som helst, det är fortfarande ovanligt.
Citera
2020-02-03, 16:16
Medlem
CharlieRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blalotus
Jag vet mycket väl vad som menas med uttrycket "inte helt ovanligt" och det är självklart en lögn, ett påhitt, någon man hittar på för att man vill verka kunnig. I själva verket är det visst helt ovanligt.

Sen kan man ju vrida och vända på det hur mycket som helst, det är fortfarande ovanligt.
Du förstår dig inte mycket på konceptet med språk, du.
Citera
2020-02-03, 16:30
Medlem
Jag tror att jag har lyckats hitta R.G FB (via hennes systers FB, hon nämner profilen som syster och det är rätt förnamn, och de andra i familjen + stad stämmer)... Vet inte hur man länkar från appen, men sök på R*b*ck* Fl*w*rg*rl (* = e, e, a, o, e, I). Men tyvärr ser man ingenting på profilen, så finns inget att hämta där.
Citera
2020-02-03, 16:33
Medlem
tinkyminkys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Satine-Sala
Domen: Upphörande av LVU

I texten hos Kammarrätten står det: Han förlorade sin son år 2004 och mådde mycket dåligt i flera år därefter.

Har pappan flera döda barn?

Ja. Pojken dog i livmodern. Samma mamma som hans 3 äldsta barn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in