2020-02-03, 16:08
Medlem
tinkyminkys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1900-talet
Vad jag menade var att när hon var barn var hon ingen dålig människa. Barn tillhör Guds Rike innan de förstår skillnad mellan rätt och fel. Omständigheterna gjorde att hon inte klarade att leva som en ordentlig människa. Otur i det mesta. Inte ens när Stödpersoner från Pingstkyrkan (?) hjälpte henne klarade hon sig.

Och trots detta så bestämde hon sig för att åta sig det stora ansvaret att bli förälder...? 🙃
Citera
2020-02-03, 17:43
Medlem
Är det någon som vet om åklagaren kommer med något alternativyrkande, dråp till exempel?
Citera
2020-02-03, 18:22
Medlem
Citat:
Hennes föräldrar skildes när hon var tre år .

HON har också haft det svårt hela livet !
Var gick ni Domarlinjen någonstans, ni som anser henne vara en dålig människa ?
Nej hon är en bra människa, hon ströp bara ett barn som hade hela livet framför sig.
Jaha hon hade det svårt, ja då ska vi tycka synd om henne och blunda för det brott hon begått.
Citera
2020-02-03, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dumstruten78
Fy fan stackars barn 😪. Jävla häxan borde brännas och till dom få som försvarade henne brinn ni oxå äckel

Hehe.. du gör skäl för ditt alias! 😄👍

Skämt åsido. I detta fall ser vi åter igen hur det blir när människor som inte ska ha barn skaffar/får barn.
Sorgligt, sorgligt...
Citera
2020-02-03, 19:07
Medlem
ducells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johannajack
Vilket fall är detta du talar om, vill gärna veta mer?
Var inte det om mamman som dränkte sitt barn..?
Hon mådde dåligt och tog sitt barns liv,men vågade väll inte själv dränka sig..jävla kebab kärring!!!
Hoppas hon finns i någon jävla pizza som fläsk och sjögräs till sallad!!
Citera
2020-02-03, 19:24
Medlem
Mrflinks avatar
Citat:

Dödar man sitt barn är man en dålig människa. Är du av annan åsikt, borde du besöka en hjärnskrynklare. Pajas
Citera
2020-02-03, 19:34
Medlem
versalers avatar
Citat:

Föddes du rakt ner i ett betong golv eller?
Om vi ska se till alla människor som växt upp med skilda föräldrar, olika övergrepp och hemskheter så är det inte så att de har ihjäl sina barn bara för deras uppväxt varit svår.
Många blir extremt noga med att barnen ska ha det bättre än de själva haft det.

Och man är utan snack en värdelös människa om man stryper en 4 åring till döds.
Hon kunde tagit livet av sig själv så hade hennes liv inte varit ett problem för henne mer och det lilla oskyldiga barnet hade fått leva.
Citera
2020-02-03, 19:44
Medlem
Kent62s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av versaler
Föddes du rakt ner i ett betong golv eller?
Om vi ska se till alla människor som växt upp med skilda föräldrar, olika övergrepp och hemskheter så är det inte så att de har ihjäl sina barn bara för deras uppväxt varit svår.
Många blir extremt noga med att barnen ska ha det bättre än de själva haft det.

Och man är utan snack en värdelös människa om man stryper en 4 åring till döds.
Hon kunde tagit livet av sig själv så hade hennes liv inte varit ett problem för henne mer och det lilla oskyldiga barnet hade fått leva.
Helt rätt! Dessutom tar det runt 3 minuter att strypa någon. Det är inget man gör av misstag.
Citera
2020-02-04, 06:58
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kent62
Helt rätt! Dessutom tar det runt 3 minuter att strypa någon. Det är inget man gör av misstag.

Jag undrar hur det började. Hade barnet halsduken på sig redan eller plockade hon kallblodigt fram det i syfte att just strypa honom.
Citera
2020-02-04, 07:24
Medlem
tinkyminkys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Jag undrar hur det började. Hade barnet halsduken på sig redan eller plockade hon kallblodigt fram det i syfte att just strypa honom.

Jag har knappt följt denna tråden förrän nu. Är förundersökningen färdig? Tänker eftersom många i tråden vet att pojken blev strypt + du skriver om halsduken. Åtal väckt? Sorry om det redan framkommit.
Citera
2020-02-04, 07:49
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
Ja, där hade jag fel i ett tidigare inlägg. Hon åtalas alltså för mord.

Ur Hallandsposten:

"På måndagen var alla kompletterande förhör som behövde göras, efter att NFC lämnat över sitt material, klara och åtalet lämnades till Halmstads tingsrätt.

Rättegången kommer att hållas nästa vecka."

samt

"– Jag ser inga tveksamheter kring dödsorsaken, det baseras på hennes egna uppgifter och skadorna på pojken och halsduken har använts till att göra det, säger åklagaren""

Citat:
Ursprungligen postat av tinkyminky
Jag har knappt följt denna tråden förrän nu. Är förundersökningen färdig? Tänker eftersom många i tråden vet att pojken blev strypt + du skriver om halsduken. Åtal väckt? Sorry om det redan framkommit.

Ja mamman har åtalats enligt ovan inlägg.
Citera
2020-02-04, 08:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Catulla
Du verkar kunnig, Moshes. Välutbildad? ..

Håller med. Mycket märkligt att en person med hennes problem får ensam vårdnad. Om inte pappan har ännu större problem. Undrar vad hon fick för hjälp förutom medicin. Kanske ingen...

Verkligen. Hon hade kanske en trovärdig fasad som inte läckte ut nåt knas.

Snälla du, Fl.b är till för just spekulationer. Vill man vara "politiskt korrekt" får man hålla sig utanför detta forum. Spekulationerna är till för oss som vill förstå hur människan bakom brottet är funtad, och de leder förvånansvärt ofta rätt. Många duktiga spanare här, faktiskt.
Och spekulationer kan också vara väldigt fel och skada andra människor. Om ni följt tråden om mordet som skedde nyligen på den 3-åriga flickan, är det skrämmande att se hur folk hängs ut. Där började man genast leta vilka paret kunde vara, hitta en familj som bodde på adressen och överensstämde med ålder. De namngavs, man kollade upp barn, deras bilder på sociala medier, deras liv. Den familjen hade inget med mordet att göra utan bodde olyckligt på adressen, och utifrån det skulle det spekuleras kring dem. Det är lätt att skydda sig bakom att det är bara spekulationer, men det bör också finnas medmänsklighet. Det är lätt att glömma hur det skulle kännas om det skulle drabba en själv att hängas ut, spekulationer kring ens liv. Med det sagt menar jag inte atr jag på något vis försvarar mamman i Halmstad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in