Stackars, stackars, stackars stackars, stackars stackars Fosterföräldrarna, mitt hjärta blöder för dom.
kazamaj, sorry råkade raddera ditt citat när jag skrev
Jag är så upprörd över denna dom så jag har rött flimmer framför ögonen och huvudvärk.
Jag kan inte se det som annat än att kammarrätten gått fullständigt på de 4 av försvaret valda vittnena.
Borde inte kammarrätten ha reflekterat över jäv, speciellt som dessa personer så passionerat lovprisar allt hos föräldrarna. Jag vet inte men bara när jag läste deras utlåtande fick jag känslan av att något inövat rabblades upp.
När pappan beskriver alla orättvisor som drabbar honom, speciellt i myndighetskontakter. Tänker jag istället ’jävla korkskalle’ fattar han inte att det där kommer att framstå som den rättshävitist han troligen är. Synd att inte kammarrätten tänkte på det. Hur tänkte kammar rätten? Tänkte de himla otur den där killen haft, det är klart att han ska få umgänge med sonen som plåster på såret.
Citat:
Ursprungligen postat av
SylvesterLundgren
Det här låter som något för Uppdrag Granskning eller Kalla Fakta att ta tag i..
Det hoppas jag verkligen. Med fokus på hur kammarrätten kan dömma på detta sätt. Rättens medlemmar borde verkligen få förklara sitt beslut.missade vilka de var, 2 dommare, 2 lekmän? Någon som vet? Just i detta nuet skulle jag vilja döma dom för vållande till annans död faktiskt.
Citat:
Ursprungligen postat av
Rullgardajna
Bra mysko att åklagaren går på en sådan mild rubricering som vållande till annans död. Oftast slås det ju på stora trumman i ett första skede. Förstår inte hur man så väldigt snabbt kan avfärda att det inte handlar om mord, framförallt när omständigheter gjorde att man misstänkte griftefridsbrott och föräldrarna själva inte larmade. Tror för övrigt inte på historien om plastinlindning. Har flickan lindats in i plast skulle griftefridsrubriceringen hängt kvar längre. Den som lever får se.
Jag tänker att faktumet att griftefrids brottet nu inte är aktuellt men inte nedlagt tyder på att det kommer att utvecklas till mord. Tänker man att det blir livstid som straff så kan ju griftefriden bli åtalsbefriad.
Jag tror då att det är vållande nu för man vill vara säker på vad som hände. Föräldrarna kan ju varit mer eller mindre delaktiga. Även om känslan lätt blir att man vill låsa in båda i en håla på vatten och bröd hela livet. Så är ju ett brott händelser och detaljer och allt ska benas ut. Kanske en förälder i slutändan blir dömd för mord och en för griftefrid.
Citat:
Ursprungligen postat av
pita55
Tack för ditt inlägg ! .
Tack för du tackade, det gjorde mig glad.