2020-02-03, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anniesbrev
Det är en suddig bild med en ung mörkhårig tjej. Tror inte det är hon.
https://pren.folkbladet.se/artikel?redirect=https:%2F%2Fwww.folkbladet.se%2Fn yheter%2Finorrkoping-runtipa-jakt-efter-det-stora- klippet-2766689.aspx&meter=false&action=completerequest&ca llback=https:%2F%2Fwww.folkbladet.se%2Finc%2Fepren callback.aspx

Gud nej. Denna människa såg ju ut att ha blogg i ådrorna. Skämt o sido. Men nej det är ej hon
Citera
2020-02-03, 22:24
Medlem
CharlieRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kissungen49
Kan inte utan att röja uppgifter som är för personliga. Men om man säger såhär, om man vittnar för att dessa 2 tjackpundare är "bra föräldrar" i rätten så är man bra dum i huvudet. Även att man inte bara skaffar 1 barn, utan 4 totalt med en sån här jävla idiot säger en hel del vad det är för typ av människa.

Japp jag dömer. Så in i skogen.
Du är som sagt väldigt intresserad av att skvallra om just de här människorna, och nästan allt du skrivit här inne har haft som fokus att måla ut dem allihop som dåliga människor. Vad får du ut av det här?

Hur mycket insyn tror du att en expartner har? Hon har vittnat om det hon har sett, vilket har varit hur pappan varit med hennes barn. Det finns inget belägg för att den här pappan har varit aggressiv mot barnen och att expartnern sett det. Eftersom vi läser informationen om expartnern i anslutning till att vi läser socialtjänstens redogörelse, så är det lätt att döma vittnesmålet utifrån den information vi har från målet i övrigt (det gjorde jag med först). Det är lätt att glömma att expartnern inte har haft någon rätt till insyn i socialtjänstens ärenden och att all den info vi kan läsa oss till i domen presenterades i förhandlingarna utan att expartnern kunde ta del av den partsinlagan. Privatpersoner runtomkring mamman och pappan kommer inte ha professionell insyn och förståelse av vad som pågår, och korta stunder klarar vem som helst av att upprätthålla en fasad.

Beslutet att återflytta flickan gjordes sensommaren 2018, det är en tid sedan nu. Det är helt klart möjligt att mamman och pappan skötte sig tillräckligt för att få tillbaka sitt barn, och lyckades övertyga människor i deras närhet. Notera att det är flera vittnen som styrker förmågan, och även barnens särskilda företrädare och samtliga domare anser att barnet ska komma hem igen. Föräldrarna har lyckats lura en hel hög med människor att de är tillräckligt bra föräldrar, så det är knappast som att de kan ha suttit i rätten och sett så uppenbart störda ut som du menar på att de gjort.

Det finns gott om människor som har barn med en idiot. Förutsatt att de inte fortfarande är tillsammans med idioten så säger det inte nödvändigtvis någonting om hur de är som människor.
Citera
2020-02-03, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieR
Du är som sagt väldigt intresserad av att skvallra om just de här människorna, och nästan allt du skrivit här inne har haft som fokus att måla ut dem allihop som dåliga människor. Vad får du ut av det här?

Hur mycket insyn tror du att en expartner har? Hon har vittnat om det hon har sett, vilket har varit hur pappan varit med hennes barn. Det finns inget belägg för att den här pappan har varit aggressiv mot barnen och att expartnern sett det. Eftersom vi läser informationen om expartnern i anslutning till att vi läser socialtjänstens redogörelse, så är det lätt att döma vittnesmålet utifrån den information vi har från målet i övrigt (det gjorde jag med först). Det är lätt att glömma att expartnern inte har haft någon rätt till insyn i socialtjänstens ärenden och att all den info vi kan läsa oss till i domen presenterades i förhandlingarna utan att expartnern kunde ta del av den partsinlagan. Privatpersoner runtomkring mamman och pappan kommer inte ha professionell insyn och förståelse av vad som pågår, och korta stunder klarar vem som helst av att upprätthålla en fasad.

Beslutet att återflytta flickan gjordes sensommaren 2018, det är en tid sedan nu. Det är helt klart möjligt att mamman och pappan skötte sig tillräckligt för att få tillbaka sitt barn, och lyckades övertyga människor i deras närhet. Notera att det är flera vittnen som styrker förmågan, och även barnens särskilda företrädare och samtliga domare anser att barnet ska komma hem igen. Föräldrarna har lyckats lura en hel hög med människor att de är tillräckligt bra föräldrar, så det är knappast som att de kan ha suttit i rätten och sett så uppenbart störda ut som du menar på att de gjort.

Det finns gott om människor som har barn med en idiot. Förutsatt att de inte fortfarande är tillsammans med idioten så säger det inte nödvändigtvis någonting om hur de är som människor.

Suck.... Du har sedan start haft som mål att misstro vad vi som träffat dessa personer har att säga. Vad jag får ut av det? Min vrede i att en liten flicka är död, och hon hade inte varit död om hon fått bo kvar i sitt familjehem. Vad har du för input i det hela? Jag hittade hit just för att jag dessvärre har mer eller mindre umgåts med ena föräldern. Orkar inte lägga någon större energi i dina ord. Ett barn har dött, fött till världen av 2 avskum. Enough said.
Citera
2020-02-03, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anniesbrev
Det är en suddig bild med en ung mörkhårig tjej. Tror inte det är hon.
https://pren.folkbladet.se/artikel?redirect=https:%2F%2Fwww.folkbladet.se%2Fn yheter%2Finorrkoping-runtipa-jakt-efter-det-stora- klippet-2766689.aspx&meter=false&action=completerequest&ca llback=https:%2F%2Fwww.folkbladet.se%2Finc%2Fepren callback.aspx

Nej inte hon.
Citera
2020-02-03, 22:42
Medlem
CharlieRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kissungen49
Suck.... Du har sedan start haft som mål att misstro vad vi som träffat dessa personer har att säga. Vad jag får ut av det? Min vrede i att en liten flicka är död, och hon hade inte varit död om hon fått bo kvar i sitt familjehem. Vad har du för input i det hela? Jag hittade hit just för att jag dessvärre har mer eller mindre umgåts med ena föräldern. Orkar inte lägga någon större energi i dina ord. Ett barn har dött, fött till världen av 2 avskum. Enough said.
Jag misstror dig inte för att du träffat personerna, jag misstror dig på grund av sättet du uttrycker dig och vad du fokuserar på att prata om. Vi har haft anhöriga till MGM här inne förut och när de pratar som du gör brukar de vara av samma skrot och korn som MGM. Sunda människor håller sig utanför den här typen av diskussioner som anhöriga.
Citera
2020-02-03, 22:53
Medlem
Citat:
Jag misstror dig inte för att du träffat personerna, jag misstror dig på grund av sättet du uttrycker dig och vad du fokuserar på att prata om. Vi har haft anhöriga till MGM här inne förut och när de pratar som du gör brukar de vara av samma skrot och korn som MGM. Sunda människor håller sig utanför den här typen av diskussioner som anhöriga.

Ja haha jaha ok .. Sunda människor som du fint säger hänger inte på fb heller but here we are!
Så alltså summa av kardemumma så dömer du med? Oss " anhöriga"
Lägg ner och tråka ut någon annan
Citera
2020-02-03, 22:57
Medlem
Merrybums avatar
Stackars, stackars, stackars stackars, stackars stackars Fosterföräldrarna, mitt hjärta blöder för dom.

kazamaj, sorry råkade raddera ditt citat när jag skrev
Jag är så upprörd över denna dom så jag har rött flimmer framför ögonen och huvudvärk.

Jag kan inte se det som annat än att kammarrätten gått fullständigt på de 4 av försvaret valda vittnena.
Borde inte kammarrätten ha reflekterat över jäv, speciellt som dessa personer så passionerat lovprisar allt hos föräldrarna. Jag vet inte men bara när jag läste deras utlåtande fick jag känslan av att något inövat rabblades upp.
När pappan beskriver alla orättvisor som drabbar honom, speciellt i myndighetskontakter. Tänker jag istället ’jävla korkskalle’ fattar han inte att det där kommer att framstå som den rättshävitist han troligen är. Synd att inte kammarrätten tänkte på det. Hur tänkte kammar rätten? Tänkte de himla otur den där killen haft, det är klart att han ska få umgänge med sonen som plåster på såret.

Citat:
Ursprungligen postat av SylvesterLundgren
Det här låter som något för Uppdrag Granskning eller Kalla Fakta att ta tag i..
Det hoppas jag verkligen. Med fokus på hur kammarrätten kan dömma på detta sätt. Rättens medlemmar borde verkligen få förklara sitt beslut.missade vilka de var, 2 dommare, 2 lekmän? Någon som vet? Just i detta nuet skulle jag vilja döma dom för vållande till annans död faktiskt.

Citat:
Ursprungligen postat av Rullgardajna
Bra mysko att åklagaren går på en sådan mild rubricering som vållande till annans död. Oftast slås det ju på stora trumman i ett första skede. Förstår inte hur man så väldigt snabbt kan avfärda att det inte handlar om mord, framförallt när omständigheter gjorde att man misstänkte griftefridsbrott och föräldrarna själva inte larmade. Tror för övrigt inte på historien om plastinlindning. Har flickan lindats in i plast skulle griftefridsrubriceringen hängt kvar längre. Den som lever får se.
Jag tänker att faktumet att griftefrids brottet nu inte är aktuellt men inte nedlagt tyder på att det kommer att utvecklas till mord. Tänker man att det blir livstid som straff så kan ju griftefriden bli åtalsbefriad.
Jag tror då att det är vållande nu för man vill vara säker på vad som hände. Föräldrarna kan ju varit mer eller mindre delaktiga. Även om känslan lätt blir att man vill låsa in båda i en håla på vatten och bröd hela livet. Så är ju ett brott händelser och detaljer och allt ska benas ut. Kanske en förälder i slutändan blir dömd för mord och en för griftefrid.

Citat:
Ursprungligen postat av pita55
Tack för ditt inlägg ! .
Tack för du tackade, det gjorde mig glad.
Citera
2020-02-03, 23:01
Medlem
CharlieRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
Tänker man att det blir livstid som straff så kan ju griftefriden bli åtalsbefriad.
Åtalsbefriad är det som kungen är, alltså att man inte kan åtalas. Sen blir inte andra brott konsumerade (som det heter när de "äts upp" av andra, grövre brott) på grund av långt straff (straffet fastställer man först efter man fastställt vilka brott det ska dömas för), utan på grund av att den lindrigare brottsligheten är ett försteg till den grövre, eller underförstådd. Om du medvetet slår ihjäl någon döms du för mord, inte för mord och misshandel. Om du groomar och sedan våldtar någon så döms du för våldtäkt, inte grooming. Men brott mot griftefriden konsumeras inte av mord.
Citera
2020-02-03, 23:01
Medlem
När tror man detta kommer tas upp och leda till dom?
När tidigast kommer en fup?
Citera
2020-02-03, 23:02
Medlem
CharlieRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deka.dence
När tror man detta kommer tas upp och leda till dom?
När tidigast kommer en fup?
Det är omöjligt att säga med så lite information som vi har om målet.
Citera
2020-02-03, 23:03
Medlem
skillemandinkis avatar
Kan de ha haft större verktyg hemma? Cirkelsåg eller dylika?
Citera
2020-02-03, 23:12
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Åtalsbefriad är det som kungen är, alltså att man inte kan åtalas. Sen blir inte andra brott konsumerade (som det heter när de "äts upp" av andra, grövre brott) på grund av långt straff (straffet fastställer man först efter man fastställt vilka brott det ska dömas för), utan på grund av att den lindrigare brottsligheten är ett försteg till den grövre, eller underförstådd. Om du medvetet slår ihjäl någon döms du för mord, inte för mord och misshandel. Om du groomar och sedan våldtar någon så döms du för våldtäkt, inte grooming. Men brott mot griftefriden konsumeras inte av mord.
Okey, där lärde jag mig något Fast jag ver egentligen vad åtalsfrihet är, jag måste haft sinnesförvirring när jag använde det ordet.
Men om kosumering, jag trodde att man kunde blanda brott, men Tack, alltid bra att lära sig nytt.
Men då griftefridsbrottet inte är nerlagt, men just nu inte aktuellt. Bör väl någon kunna åtalas för det när de fått lite klarhet i vad som hänt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in