2020-02-03, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CYBERTEC
Hej.
Kul att följa diskussionerna här. Skall se om jag kan svara på några av dina frågor!
- Det beror på från vilken sida du ser det från, som operatör antar jag då det är det tråden handlar om så kan ju svaret variera från person till person.
I mitt fall enkla pengar!

- De svarade jag på just men okej Enkla pengar
- Sidor som skickats in! Vet ej
- Cloudworkers funkar på liknande vis, men viss skillnad bl.a på utbetalningstider på intjänad lön
- Den här trådens namn är ju Chattoperatör - Jobba hemifrån så vi kan ju anta att det är tanken

Hoppas du har blivit något klokare av mina svar?
Hör av dej om du funderar på något? Okej?

Håll hårt i kappan nu, du kommer bli "anklagad" för att vara coach av experterna här nu som har stenkoll på hur allt funkar.
2020-02-03, 19:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian66
Du har inte funderat på det att om flera påpekar saker för dig att du är ute på hal is?
Alla som postat till dig har koll på läget.
Du famlar i blindo och ränner bland messen och blir bara mer förvirrad.
Satsa på fabriksarbetet det blir bäst för alla parter.
Har du inte tänkt på det att ingen delar din uppfattning om ditt tänk.
Kanske dax att ta ett steg tillbaka korspost haha du är en frisk fläkt i tråden vill jag lova.
Undra vad det poppar upp för ideer i ditt huvud nästa gång?För att ge dig ett råd,engagera dig inte
för mycket det gör dig bara mer förvirrad
Som jag tidigare har nämnt, alla dom personerna skulle lika gärna väl kunna vara du.

Min ställning som jag har just nu är inte dålig, kommer verkligen gå av eller välja att satsa mer, jag är nöjd med min position på arbetet.

Men samma sak kan jag fråga dig fast omvänt, du ser inte att det finns en del som har påpekat det där med ID handlingarna? Är jag den ende här eller? Nej, givetvis inte. Så det finns de som delar min uppfattning.

Det är du som lägger fram den hala isen.

Citat:
Ursprungligen postat av gurka111
Jag har en känsla av att du är starkt påverkad av narkotika. Det är helt ok, men kan du lämna tråden? Finns massa annat kul att göra jag lovar.
Lämna tråden själv din latmask.
2020-02-03, 19:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Shroomhead2k
Ja precis den skitsidan! Har du läst rubriken på den här tråden ens? Börjar tvivla du har alla hästar hemma
Jo, det har jag. Nu ska jag fråga Flashbacks ledning.
2020-02-03, 19:07
Bannlyst
Citat:
Nej det är det inte, jag är bland annat ny i diskussionen, och har koll på läget!
Så det är väl bra? eller vad tycker du?
Hör av dej senare?
Jobbar du där? Hur ska man ens kunna veta att du inte är samma person som de andra som skriver?

Citat:
Hej.
Kul att följa diskussionerna här. Skall se om jag kan svara på några av dina frågor!
- Det beror på från vilken sida du ser det från, som operatör antar jag då det är det tråden handlar om så kan ju svaret variera från person till person.
I mitt fall enkla pengar!

- De svarade jag på just men okej Enkla pengar
- Sidor som skickats in! Vet ej
- Cloudworkers funkar på liknande vis, men viss skillnad bl.a på utbetalningstider på intjänad lön
- Den här trådens namn är ju Chattoperatör - Jobba hemifrån så vi kan ju anta att det är tanken

Hoppas du har blivit något klokare av mina svar?
Hör av dej om du funderar på något? Okej?
Enkla pengar? Hur mycket skulle du säga att det är för dig?
2020-02-03, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ResareBengt
Som jag tidigare har nämnt, alla dom personerna skulle lika gärna väl kunna vara du.

Min ställning som jag har just nu är inte dålig, kommer verkligen gå av eller välja att satsa mer, jag är nöjd med min position på arbetet.

Men samma sak kan jag fråga dig fast omvänt, du ser inte att det finns en del som har påpekat det där med ID handlingarna? Är jag den ende här eller? Nej, givetvis inte. Så det finns de som delar min uppfattning.

Det är du som lägger fram den hala isen.

Bengt kan inte du ta och starta upp ett företag och inte ha en jäkla susning om vilka som börjar jobba för dig då du inte vill kräva ID-handling.
Har en hel drös med intresserade jag kan skicka dig väg.
2020-02-03, 19:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CaptenMorgan911
Bengt kan inte du ta och starta upp ett företag och inte ha en jäkla susning om vilka som börjar jobba för dig då du inte vill kräva ID-handling.
Har en hel drös med intresserade jag kan skicka dig väg.
Sidorna jag syftar på är varken registrerade på skatteverket eller gula sidorna, och har ingen koppling till Sveriges stat.

Skatteverket kan avgöra om man som svensk medborgare kan jobba där dock.

Utan här är det bara att delta, med 3 enormt korkade frågor sedan är det bara att lämna in ID handlingar. Tycker du själv att det låter professionellt?

Dessutom kan du ju se vad det står gällande 250 000 kronor i böter. I det här inlägget nedan.

(FB) Chattoperatör jobba-hemifran
2020-02-03, 20:01
Medlem
Citat:
Sidorna jag syftar på är varken registrerade på skatteverket eller gula sidorna, och har ingen koppling till Sveriges stat.

Skatteverket kan avgöra om man som svensk medborgare kan jobba där dock.

Utan här är det bara att delta, med 3 enormt korkade frågor sedan är det bara att lämna in ID handlingar. Tycker du själv att det låter professionellt?

Dessutom kan du ju se vad det står gällande 250 000 kronor i böter. I det här inlägget nedan.

(FB) Chattoperatör jobba-hemifran

Varför skulle dem vara registrerade hos Skatteverket för?
De har inga anställda i Sverige, alla jobbar online som frilansare.
Så enligt din logik så skulle alla hemsidor som finns översatta på svenska behöva registrerade hos Skatteverket?

Ok ID-frågan:
* En del av chatterna har med vuxet innehåll att göra, därför behövs det verifieras att du är över 18.
* Hur skulle utbetalningar göras om arbetsgivaren inte vet vem personen är? Har du nån kolla på vad banker/EMI's kräver för utbetalningar idag?
* Operatörerna handskas med en del känslig kundinformation, därför accepterar de avtal och kontrakt och verifierar sig med ID vid ansökan, och självfallet vill arbetsgivare veta vilka som är inne på deras plattform.

Om du nu vore så nöjd med ditt nuvarande jobb så hade du inte sökt dig till denna tråden heller, eller hur?

Du verkar en aning paranoid med, tror du att vaktmästaren på gården och brevbäraren konspirerar emot dig och är ute efter dig med?
2020-02-03, 20:23
Medlem
Citat:

Men kan du med din ställning sitta i 30 graders värme framför en pool med en massa brudar i knäet hela dagen?
2020-02-03, 20:39
Bannlyst
Citat:
Om du nu vore så nöjd med ditt nuvarande jobb så hade du inte sökt dig till denna tråden heller, eller hur?
Jag är extremt nöjd, det betyder inte att man inte skulle vilja tjäna extra vid sidan om, och om du dessutom hade läst vad jag skrivit tidigare så hade du sett att jag inte har någonting emot jobb som dessa utan det är mer för att säkerställa att just dessa är riktiga av sitt slag.

Citat:
Varför skulle dem vara registrerade hos Skatteverket för?
De har inga anställda i Sverige, alla jobbar online som frilansare.
Så enligt din logik så skulle alla hemsidor som finns översatta på svenska behöva registrerade hos Skatteverket?
Man kan se om det finns rätt för svenska medborgare att frilansa/arbeta för andra företag, det finns svartlistade företag som det är olagligt att arbeta för, dels på grund av kriminalitet men också sanktioner.

Citat:
Ok ID-frågan:
* En del av chatterna har med vuxet innehåll att göra, därför behövs det verifieras att du är över 18.
* Hur skulle utbetalningar göras om arbetsgivaren inte vet vem personen är? Har du nån kolla på vad banker/EMI's kräver för utbetalningar idag?
* Operatörerna handskas med en del känslig kundinformation, därför accepterar de avtal och kontrakt och verifierar sig med ID vid ansökan, och självfallet vill arbetsgivare veta vilka som är inne på deras plattform.

Du verkar en aning paranoid med, tror du att vaktmästaren på gården och brevbäraren konspirerar emot dig och är ute efter dig med?
ID frågan fattar alla, men sättet det begärs på är extremt amatöraktigt och väcker misstankar.
2020-02-03, 20:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CrystalineAA
Men kan du med din ställning sitta i 30 graders värme framför en pool med en massa brudar i knäet hela dagen?
Varför skulle jag vilja det?

Jag är inte så extrovert ändå, och gillar svart.

Allt detta bevisar ju verkligen att jag har rätt, ni är ett par svenska gubbar, som vuxna dagisbarn som vill sitta och "LeKa mEd TjEjErRr i p00lEn"

Paradise hotell bögar.
2020-02-03, 20:54
Medlem
Citat:
Varför skulle jag vilja det?

Jag är inte så extrovert ändå, och gillar svart.

Allt detta bevisar ju verkligen att jag har rätt, ni är ett par svenska gubbar, som vuxna dagisbarn som vill sitta och "LeKa mEd TjEjErRr i p00lEn"

Paradise hotell bögar.

Vi leker med tjejerna efter vi badat klart också
Helt klart att alla tycker olika och tur är väl det!
Du föredrar ett verkstadsgolv, kyla, mörker och snö jag en strand med värme och brudar.
Smaken är som baken
2020-02-03, 21:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CrystalineAA
Vi leker med tjejerna efter vi badat klart också
Helt klart att alla tycker olika och tur är väl det!
Du föredrar ett verkstadsgolv, kyla, mörker och snö jag en strand med värme och brudar.
Smaken är som baken
Du lever inte det livet.
Och jag vill inte leva det livet.
Och lägg inte orden i min mun.
Jag föredrar inte verkstadsgolv.
Jag föredrar allt som ger mig pengar, bra med pengar utan utbildning.
Ja, jag gillar mörker och kyla, jag gillar inte att svettas.
Brudar föredrar jag, men inte på ditt sätt som du Fantiserar fram.
Den här tråden är bara ett stort bevis på hur korkade folk på flashback är och vilka typer det är som är här.

Om ditt liv är så bra, ge bevis till mig på PM, skriv ditt namn på en lapp, du kan täcka ansiktet, men håll upp lappen med händerna när du sitter i "poolen", ge mer konkreta bevis i stället för att skryta om saker och ting som en 3 åring som gillar värme och sitta i pool.

Det är trots allt kul och veta om du ljuger eller inte även om dina fantasier inte intresserar mig.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in