2020-02-03, 17:08
Medlem
Xehkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av givemeyourmoney
Har det dött 13 personer utanför Kina idag, för igår vad det ju endast 1, hemsk skrämmande utveckling!

Nej, det har det inte.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Det är definitionen av en pandemi. En pandemi (av grekiska pandemias, "hela folket"), förr farsot, är en epidemi som får spridning över stora delar av världen och drabbar många människor.
/wiki

Du måste skämta. Det är officiella siffror.

Ok. Varje dag fram till och med 1/2 har andelen döda övergått andelen återhämtade.
Fast nä. Inte när de blivit smittade i kina och sen rest till respektive land. Hittills är det väl bara Tyskland det är personer som inte blivit smittade i Kina. Eller har det ändrat sig på något sätt?
Citera
Medlem
kazangass avatar
Citat:
Har det dött 13 personer utanför Kina idag, för igår vad det ju endast 1, hemsk skrämmande utveckling!

Och här ser vi exakt varför det är olämpligt att skriva innan man har korrekturläst!

Nej, det har inte dött 13 utanför Kina i detta virus. Lulu skrev fel.
Citera
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Nej, det är fortfarande bara en död utanför Kina. Snubben i Filippinerna.
Citera
2020-02-03, 17:09
Medlem
different_trips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
De verkar ha lyckats dragit in el. Så jag tror nog att de klarar av värme också. Tror du verkligen att de saknar WC?

https://www.svd.se/nya-sjukhuset-har-oppnat-en-stor-forbattring

Är ju dessutom en toalett på första bilden i rummet där militärsnubben inspekterar.
Citera
Medlem
Citat:
Nä, fortfarande bara 1. Nog ett missförstånd
Citera
Medlem
Citat:

Nej det är falska uppgifter.
Citera
2020-02-03, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flodur
Alla som nu anser att det har stabiliserat sig må betänka att i stort sett samtliga afrikanska länder är så underutvecklade att många av dem ännu inte har registrerat vad som är på gång. Vad jag vet har ännu inte ett enda fall rapporterats från något afrikanskt land (kan möjligen ha fel), vilket är märkligt. Det finns någon/några miljoner kineser som är verksamma i Afrika och som rest mellan Kina och resp afrikanskt land på senare tid och möjligen tagit med sig smittan. Dessvärre kommer vi ganska snart få information om upptäckta fall på den afrikanska kontinenten - och då jäklar!

Ja, jag funderade lite över detta idag och kom fram till att det vore väl inte så dumt om viruset fick härja runt lite i Afrika också. Men sen insåg jag att där kan det ju mutera till en elakare variant som sedan kan spridas vidare till oss så min slutgiltiga analys blev att det nog inte är någon höjdare om det får fäste i Afrika.
Citera
2020-02-03, 17:11
Medlem
Proras avatar
Hittills färre än 200 (179, vad det verkar) bekräftat smittade personer utanför Kina. Påfallande många av dessa verkar vara kineser på resa, vilket inte är förvånande, men finns det siffror på hur många icke-kineser som smittats utanför Kina? Det hade kunnat ge ett hum om smittsamt viruset är.
Citera
2020-02-03, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyDungeon
Har du exempel?
Ericsson, Volvo,
Citera
2020-02-03, 17:14
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flodur
Alla som nu anser att det har stabiliserat sig må betänka att i stort sett samtliga afrikanska länder är så underutvecklade att många av dem ännu inte har registrerat vad som är på gång. Vad jag vet har ännu inte ett enda fall rapporterats från något afrikanskt land (kan möjligen ha fel), vilket är märkligt. Det finns någon/några miljoner kineser som är verksamma i Afrika och som rest mellan Kina och resp afrikanskt land på senare tid och möjligen tagit med sig smittan. Dessvärre kommer vi ganska snart få information om upptäckta fall på den afrikanska kontinenten - och då jäklar!

Exakt

Jag anar vad som skulle kunna hända om vi får se samma flyktbeteende som vi såg i Wuhan, 5.000.000 med destination EU och Sverige, samt att klassningen av novel coronaviruset som samhällsfarligt sjukdom sannolikt inte gör någon nytta i ett sådant scenario.

Jag vill se Folkhälsomyndigheten försätta hela Sverige i karantän, ingen får resa ut, men heller inte in.

I princip, det går inte att stoppa.
Citera
2020-02-03, 17:15
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prora
Hittills färre än 200 (179, vad det verkar) bekräftat smittade personer utanför Kina. Påfallande många av dessa verkar vara kineser på resa, vilket inte är förvånande, men finns det siffror på hur många icke-kineser som smittats utanför Kina? Det hade kunnat ge ett hum om smittsamt viruset är.
1 japansk bussförare som körde kineser. X antal tyskar, 6 tror jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in