Citat:
Ursprungligen postat av
Mrjobi
Ungefär så, vi har sett säg 160 fall utanför europa. Visaa här tror redan vi i sverige kommer dö innan vi nått mars för de har en känsla att regeringen inte gör något, och har en känsla att det är ett stort mörkerantal döende utanför kina som man missat.. Jag har hostat lite idag, såg några asiater inne i centrum. Jag köpte bananer när de stod vid tomaterna. Är jag smittad nu?
Vi tänker logiskt.
Viruset dokumenterades 8 december.
1 person är smittad.
50-60 miljoner (5-6 hela Sverige) sätts i karantän när 20 människor har dött. Människor dör i mycket större omfattningar pga cancer så det är märkligt. Dödsfallen ökas drastiskt vid slutet av januari.
Fler och fler människor smittas internationellt.
Nu ligger vi på 20000 smittade människor.
Nu vet vi varför de sattes i karantän.
Antalet döda vet bara Gud.
Dokumenterade dödsfall=Dog pga coronaviruset. Allt annat är ointressant.
Flera länder har förbjudit inträde och stängt gränserna. Stora företag stänger ner verksamheterna i Kina (tills vidare).
Snart vet vi varför de gjorde det.
Det är ingen som säger att vi kommer dö men ingen ifrågasätter att Kina är ett kommunistiskt styre. Alla vet att samma organisation hade ihjäl 80-100 miljoner människor på 1900-talet. Att många ignorerar risker och struntar i att se över försiktighetsåtgärder när det bara handlar om sunt förnuft: Det är skrämmande. Det är därför vi har Stefan Löfven som statsminister. Det är inte fel på våra politiker. Alla vet att de är korrupta. Det är nåt allvarligt jävla fel på invånarna!

Bara för att man har klarat sig från krig och förtryck så betyder inte det att man är immun mot faror. Man ignorerar det som sker och idiotförklarar hela mänskligheten för att man inte vill riskera sitt liv i onödan när pandemier har inträffat och resulterat i miljontals dödsfall flera gånger tidigare.
Det som också är skrämmande är hur enkelt det är att hjärntvätta människor. Man skulle kunna få dem att utplåna varandra och det skulle bara kräva några veckor. Finns studier som utförts av Google på hur lång tid det tar att få andra människor att döda en oskyldig på offentlig plats. Bara för att det stod på en rubrik. Nu har jag inte siffrorna i huvudet men nästan alla ville göra det. Helt normala människor.
Förstår du hur jag tänker?
Thinking is hard. That’s why most people judge.