2020-02-03, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Länka en enda bild där baracksjukhuset har toa. En enda.

Ska de ha 100 000 lösa värmekällor? Och 200 000 förlängningssladdar? Är du allvarlig?

De verkar ha lyckats dragit in el. Så jag tror nog att de klarar av värme också. Tror du verkligen att de saknar WC?

https://www.svd.se/nya-sjukhuset-har-oppnat-en-stor-forbattring
Citera
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Var kom de 14 från? Igår var det ett bekräftat fall i Filippinerna. Så nu har det plötsligt tillkommit 13.
Jag ber om ursäkt! Det var en jag följer som sa det. Och jag kontrollerade inte.

Hemskt ledsen, Xehke, climasol. De 13 är utanför Hubei. Den enda utanför Kina är i Filippinerna.
Citera
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Det är definitionen av en pandemi. En pandemi (av grekiska pandemias, "hela folket"), förr farsot, är en epidemi som får spridning över stora delar av världen och drabbar många människor.
/wiki

Du måste skämta. Det är officiella siffror.

Ok. Varje dag fram till och med 1/2 har andelen döda övergått andelen återhämtade.

Den enda jag känner till är kinesen i Fillipinerna.
Citera
2020-02-03, 17:00
Medlem
kazangass avatar
Citat:
Du måste skämta. Det är officiella siffror.
.

Du får nog dubbelkolla detta.
Utanför fastlands-Kina har en man dött.
Det var på Filippinerna.

Resterande 13 efterfrågas, kom.
Citera
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zorzes
Var är det officiella siffror? Utanför Kina får jag fram 1 dödsfall i Filippinerna. Eller menar du utanför Wuhan?
Utanför Hubei-provinsen, förlåt, det blev ett missförstånd.
Citera
Medlem
kazangass avatar
Citat:
Jag ber om ursäkt! Det var en jag följer som sa det. Och jag kontrollerade inte.

Hemskt ledsen, Xehke, climasol. De 13 är utanför Hubei. Den enda utanför Kina är i Filippinerna.

Varför har du så f-bnnat bråttom när du skriver? Du måste faktakolla innan du sprider FUD.
Citera
2020-02-03, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyDungeon
Det var företag som tvingar anställda till att stanna hemma 14 dagar jag tänkte på.

Ah men jag ska fråga om det för de är faktiskt väldigt hårda ut arbetsmiljösynpunkt
Citera
2020-02-03, 17:01
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pollarn
SÅ NU MED RÄTT LÄNK 5 min in https://sverigesradio.se/sida/avsnitt/1440200?programid=406

Ordföranden i Swe-Kinesiska förbundet kontaktade Folkhälsomyndighen och undrade vad de skulle säga till kineser som vänder hem efter firat nyåret. Kineserna ville ordna ett informationsblad till återvändande och ha ett samarbete med folkhäsomyndigheten så de mejlade myndigheten , men myndigheten svarade inte . Ofattbart

Helt otroligt.

Jag föreslog tidigare att Folkhälsomyndigheten delar ut informationsblad, till exempel ombord på flygen som går mellan Kina och Sverige. Enkel billig åtgärd, knappast något merjobb för kabinpersonalen.

Och nu efterfrågar kineserna något liknande men Folkhälsomyndigheten svarar inte.
Citera
2020-02-03, 17:02
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taozen
Exakt ... Det kan vara noll och det kan vara 1 miljon ....

Nej. En miljon hade märks ganska tydligt. Svårt att mörka en sådan siffra.
Citera
2020-02-03, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Helt otroligt.

Jag föreslog tidigare att Folkhälsomyndigheten delar ut informationsblad, till exempel ombord på flygen som går mellan Kina och Sverige. Enkel billig åtgärd, knappast något merjobb för kabinpersonalen.

Och nu efterfrågar kineserna något liknande men Folkhälsomyndigheten svarar inte.

Det är en stor gåta vad våra myndigheter sysslar med. Även om de inte tror att sjukdomen är farlig så bör man alltid ta det säkra före det osäkra. Det kostar ju till exempel inte mycket att informera.

Jag vet inte hur jag skall tolka detta, men jag misstänker att de sitter på någon hemlig information som gör att de vet att sjukdomen aldrig kan komma hit. Sedan så är det ju väldigt ideologiskt att vi till varje pris skall ha öppna gränser. Det har blivit nästan som en religion bland våra makthavare som står över allt annat.
Citera
2020-02-03, 17:06
Medlem
Alla som nu anser att det har stabiliserat sig må betänka att i stort sett samtliga afrikanska länder är så underutvecklade att många av dem ännu inte har registrerat vad som är på gång. Vad jag vet har ännu inte ett enda fall rapporterats från något afrikanskt land (kan möjligen ha fel), vilket är märkligt. Det finns någon/några miljoner kineser som är verksamma i Afrika och som rest mellan Kina och resp afrikanskt land på senare tid och möjligen tagit med sig smittan. Dessvärre kommer vi ganska snart få information om upptäckta fall på den afrikanska kontinenten - och då jäklar!
Citera
2020-02-03, 17:07
Medlem
Citat:
Är det inte ganska sjukt att prata om börsen och flygresor när människoliv står på spel? Det är trots allt globalt nödläge och pandemi. 14 personer har dött utanför Kinas gränser.

Det är klart det märks när 60 mille kineser inte kan köra bil... Tillgång och efterfrågan...
Har det dött 13 personer utanför Kina idag, för igår vad det ju endast 1, hemsk skrämmande utveckling!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in