2020-02-02, 20:12
Medlem
Trollet3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Helt övertygad att magica klarade tillvaron galant och är den sista som vill klassas i er masspsykos.
Däremot var tråden så extrem att hon inviterade mig per pm - men jag vägrade och följde ämnet i media.

Men bjuder på sig själv och rolig är hon med målande beskrivningar.
Hoppas hon läser och återkommer.
När påstod jag att hon ingick i masspsykosen?
Citera
2020-02-02, 20:33
Medlem
Citat:
Du menar WT sub killer?
Media brukar alltid döpa dem till nåt.
En djup klassresa.

Nä men ärligt är det inte att undra på att Kim framstår som nåt ovidkommande diffust som kan viftas bort.
Om nu brottet är nåt sekundärt bifynd bakom Madsen den Store.
Ädlingen Madsen. Jomenvisst.
Han blev nog förväxlad på BB. Istället för att åka hem till sitt grevliga arvegods så hamnade han hos eländige, fattiga familjen Madsen. Och tvingades växa upp i förfärlig världshusmiljö med "white trashiga" servitriser, fyllon och allsköns mänskligt avskräde. Vilket satte djupa spår i hans känsliga själ såväl som hans bleka, D-vitamin fattiga, blåblodiga skinn.

Men hans val av offer talar enormt mycket emot den helt verklighetsfrämmande och tramsiga teorin "Madonna/hora komplex." Ett halmstrå att klamra sig fast vid när man ägnar sig åt förträngning. Vilket man kan göra helt omedvetet.
Men nu börjar det där att gå för långt tycker jag. Efter tre år nästan.
Citera
2020-02-02, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollet3
När påstod jag att hon ingick i masspsykosen?
Jag förstod iallafall vad du menade Trollet. Eftersom du, jag,*Remark,*Merwinna,*Grandioso och *Picasso2 var här då,
så förstår nog vi iallafall.
*Magica och *Devili kom långt senare. Så därför missförstår i .

Men masspsykos som *Mervinna kallade det är egentligen fel uttryck om man ska märka ord. Men vi säger så lite slarvigt till vardags och blir förstådda.
Enligt wikipedia: Masshysteri, även kallat masspsykos, innebär att en grupp människor låter sig påverkas av propaganda eller på annat sätt ett budskap vars syfte är att få dessa människor att ryckas med i en viss riktning och agera på ett visst sätt.
Enligt mitt förmenande behövs det inget syfte. Danshysterin som människor dog av tex.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Dansmani

Så var det absolut inte. Men många av oss blev väldigt påverkade av styckningen på Kim.
Och även skändningen. Då visste man så lite så en del trodde det var efter döden och andra före.
Och det gick så mycket rykten i pressen. (EDIT)
Det där var både underdrivet och överdrivet visade det ju sig med tiden. Och fast man mådde dåligt så kunde man inte låta bli att läsa i tråden. Man hann ju knappt varken äta eller sova ordentligt.
Senast redigerad av ottoplommon 2020-02-02 kl. 21:39.
Citera
2020-02-03, 14:01
Medlem
develis avatar
Undrar vad det är som får henne att reagera så väldigt intensivt?
Det är på nivå aversion, som om hon reser ragg. Smått desperat.
Hon får väl anmäla, det hjälper föga att vara emotionell på Twitter och andra forum.
Citat:
Anja
@AnjaOlsenDK
I appear against my will as a participant in the documentary INTO THE DEEP. I repeatedly and unequivocally told the director Emma Sullivan that I did not want to participate, that it would endanger my health due to trauma I suffer following the murder case. #Sundance
@NetflixFilm
Anja vittnade mot Madsen men frågan är om hon inte heller är riktig med i matchen angående vem han faktiskt är?

Har hon nåt dåligt samvete eller dyl för sitt vittnesmål eller sina uttalanden i filmen? Har ånyo
A.m.b.i.v.a.l.e.n.s. i åtanke.

Hon var ju skör från början och blev rekommenderad av sin terapeut att hålla sig undan Madsen.

Jag tror hon hade mycket svårt att hålla honom borta, sveptes med i hans manipulationer och sextrakasserier parallellt med ett osunt intresse för död.
Att hon redan var ambivalent som vän till Sirid.

Gud bevare mig så mycket skada Madsen troligen har åstadkommit förutom det vidriga mordet.

Och han fortsätter söndra. Han borde sitta inlåst och enbart få prata med sådana som kan hantera honom.

Det är i sig intressant med överreaktioner eller emotionella utbrott med tanke på den bok jag läser om flickvännen till styckmördaren Sweeney.
Senast redigerad av develi 2020-02-03 kl. 14:07.
Citera
2020-02-03, 15:15
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Undrar vad det är som får henne att reagera så väldigt intensivt?
Det är på nivå aversion, som om hon reser ragg. Smått desperat.
Hon får väl anmäla, det hjälper föga att vara emotionell på Twitter och andra forum.

Anja vittnade mot Madsen men frågan är om hon inte heller är riktig med i matchen angående vem han faktiskt är?

Har hon nåt dåligt samvete eller dyl för sitt vittnesmål eller sina uttalanden i filmen? Har ånyo
A.m.b.i.v.a.l.e.n.s. i åtanke.

Hon var ju skör från början och blev rekommenderad av sin terapeut att hålla sig undan Madsen.

Jag tror hon hade mycket svårt att hålla honom borta, sveptes med i hans manipulationer och sextrakasserier parallellt med ett osunt intresse för död.
Att hon redan var ambivalent som vän till Sirid.

Gud bevare mig så mycket skada Madsen troligen har åstadkommit förutom det vidriga mordet.

Och han fortsätter söndra. Han borde sitta inlåst och enbart få prata med sådana som kan hantera honom.

Det är i sig intressant med överreaktioner eller emotionella utbrott med tanke på den bok jag läser om flickvännen till styckmördaren Sweeney.
[spoiler]

Och nu blev man ju ännu mer intresserad av att se filmen..!

Jag kan förstå att Anja inte vill ha mer uppmärksamhet på sin person, även om hon inte själv gjort något fel. (Det vet vi ju inte.) För då kommer ju även allt det pinsamma upp igen, som hennes psykiska sjukdom, och den där episoden då hon gick in på toaletten och fotograferade sitt eget underliv speglat i en yxa, och skickade till Madsen som ett MMS. För att få hans uppmärksamhet. Det är liksom liiiite ovanligt att man går så långt för att få någons uppmärksamhet...
Citera
2020-02-03, 15:24
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna

Jag kan förstå att Anja inte vill ha mer uppmärksamhet på sin person, även om hon inte själv gjort något fel. (Det vet vi ju inte.) För då kommer ju även allt det pinsamma upp igen, som hennes psykiska sjukdom, och den där episoden då hon gick in på toaletten och fotograferade sitt eget underliv speglat i en yxa, och skickade till Madsen som ett MMS. För att få hans uppmärksamhet. Det är liksom liiiite ovanligt att man går så långt för att få någons uppmärksamhet...
Vad pratar du om?
Pinsamt om psykisk sjukdom?
Erinrar mig inte nåt sensationellt.

Sen var det inte hennes underliv, det var en bild. Gick in på toa??
Citera
2020-02-03, 15:39
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Vad pratar du om?
Pinsamt om psykisk sjukdom?
Erinrar mig inte nåt sensationellt.

Sen var det inte hennes underliv, det var en bild. Gick in på toa??

Men det gör jag. Tillräckligt illa för att en "vanlig människa" inte vill att hela världen ska prata om det.

Jag uppfattade det, som att det var hennes eget underliv hon fotograferade. För att det var det enda sättet att få M:s uppmärksamhet. Och då svarade han på fem sekunder. Har du bevis på motsatsen?
Citera
2020-02-03, 15:43
Medlem
develis avatar
Citat:
Men det gör jag. Tillräckligt illa för att en "vanlig människa" inte vill att hela världen ska prata om det.

Jag uppfattade det, som att det var hennes eget underliv hon fotograferade. För att det var det enda sättet att få M:s uppmärksamhet. Och då svarade han på fem sekunder. Har du bevis på motsatsen?
Vänligen kom med citat där det påvisas att hon gått in på en toalett och fotat sitt underliv.
Det är DU som ska stärka ditt påstående.

Sen vill jag veta vad hon har för psykisk sjukdom som är pinsam enligt dig.
Citera
2020-02-03, 15:50
Medlem
Citat:

Det stämmer att hon skickade en sådan bild men det andra har du drömt.
Precis som dina romantiserade dagdrömmar om brottslingen Madsen.

Som du märker retas vi med dig. Vad man helst skulle vilja göra är att fysiskt skaka om dig.
Det är Madsen som är det mänskliga avskrädet. I din fantasi är han "en kung på havets botten" som lyckliggör kvinnor på löpande band. Dyker upp med kaptenshatten och en röd ros mellan tänderna och den där lite charmiga, pillimariska blicken. Och alla kvinnor vill ha hans uppmärksamhet och bara dyka ner i hans grisiga kalsonger. I din fantasi är alla kvinnor "slampor" och Madsen är idolen i din tonårsfanklubb. När tänker du ta tag i verkligheten?
Senast redigerad av ottoplommon 2020-02-03 kl. 16:18.
Citera
2020-02-03, 16:19
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Det stämmer att hon skickade en sådan bild men det andra har du drömt.
Precis som dina romantiserade dagdrömmar om brottslingen Madsen.

Som du märker retas vi med dig. Vad man helst skulle vilja göra är att fysiskt skaka om dig.
Det är Madsen som är det mänskliga avskrädet. I din fantasi är han "en kung på havets botten" som lyckliggör kvinnor på löpande band. Dyker upp med kaptenshatten och en röd ros mellan tänderna och den där lite charmiga, pillimariska blicken. Och alla kvinnor vill ha hans uppmärksamhet och bara dyka ner i hans grisiga kalsonger. I din fantasi är alla kvinnor "slampor" och Madsen är idolen i din fanklubb. När tänker du ta tag i verkligheten?
Vem retas med Merwinna?
Jag är helt seriös i det jag skriver.

Merwinna klankar på vissa utvalda.
De hon ser Madsen var mer förtjust i.
Det gäller dock inte Sirid, hon var nog tillräckligt fin och det gäller inte Sofie för hon var ingen sexuell anhängare.
De hade bara fint intellektuellt utbyte.

Oavsett om AO aldrig hade en sexuell relation så strök han kring henne som en pilsk hankatt och körde fingrar mellan benen på henne.

En kvinde eller en pige är ordval om bilden.
Det är inte ett ord om att AO gått in på en toalett och fotat sin egen fitta i det jag läst, men när Merwinna kommer med sakfakta ska jag givetvis backa.

Rimligtvis hade Bettina frågat varför hon skickat en bild på sig själv.
Jag kan inte kolla mer nu men erinrar mig även en förklaring att bilden är googlad men det får jag återkomma till.
Kan vara i domen.

Madsen är översexuell vilket AO vet. Han svarade inte öht - men omgående på ett par sek då hon skickade den bilden.

"Forsvarsadvokaten spørger nu ind til det billede, som vidnet har sendt af en kvindes kønsdele, der spejles i en stor køkkenkniv.
- Jeg sendte billede til ham, fordi jeg ville have en reaktion fra ham, siger vidnet.
- Men hvis du gerne ville have afstand fra ham, hvorfor sendte du så det billede, siger forsvareren.
- Fordi jeg ville sørge for, at han ikke kom i min lejlighed, når jeg skulle vise den frem til andre lejere, siger vidnet, der siger, at Peter Madsen havde nøglen til lejligheden, og at han havde delt den med andre."

"Har du på noget tidspunkt sendt et billede til peter Madsen. Ja, det forestiller en kødøkse på gulvet, hvor pigen sidder overskrævs over den, så hendes kønsdel reflekteres. Det var få at få hans opmærksomhed."

Hennes psykiska och pinsamma sjukdomar inväntar jag också svar på från Merwinna.

Jag kan ge en ledtråd om sorg- och krisreaktion pga dödsfall i familjen...
Senast redigerad av develi 2020-02-03 kl. 16:26.
Citera
2020-02-03, 16:26
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Vem retas med Merwinna?
Jag är helt seriös i det jag skriver.

Merwinna klankar på vissa utvalda.
De hon serMadsen var mer förtjust i.

Oavsett om AO aldrig hade en sexuell relation så strök han kring henne som en pilsk hankatt och körde fingrar mellan benen på henne.

En kvinde eller en pige är ordval om bilden.
Det är inte ett ord om att AO gått in på en toalett och fotat sin egen fitta i det jag läst men när Merwinna kommer med sakfakta ska jag givetvis backa.

Rimligtvis hade Bettina frågat varför hon skickat en bild på sig själv.
Jag kan inte kolla mer nu men erinrar mig även en förklaring att bilden är googlad men det får jag återkomma till.
Kan vara i domen.

Madsen är översexuell vilket AL vet. Han svarade inte men omgående på ett par sek då hon skickade fen bilden.

"Forsvarsadvokaten spørger nu ind til det billede, som vidnet har sendt af en kvindes kønsdele, der spejles i en stor køkkenkniv.
- Jeg sendte billede til ham, fordi jeg ville have en reaktion fra ham, siger vidnet.
- Men hvis du gerne ville have afstand fra ham, hvorfor sendte du så det billede, siger forsvareren.
- Fordi jeg ville sørge for, at han ikke kom i min lejlighed, når jeg skulle vise den frem til andre lejere, siger vidnet, der siger, at Peter Madsen havde nøglen til lejligheden, og at han havde delt den med andre."

"Har du på noget tidspunkt sendt et billede til peter Madsen. Ja, det forestiller en kødøkse på gulvet, hvor pigen sidder overskrævs over den, så hendes kønsdel reflekteres. Det var få at få hans opmærksomhed."

Hennes psykiska och pinsamma sjukdomar inväntar jag också svar på från Merwinna.

Jag kan ge en ledtråd om sorg- och kristeaktion pga dödsfall i familjen...

OK, då kanske jag minns fel. Tror att det var Kadhammar, Aftonbladet, som rörde till det så att det verkade som att det var hennes eget underliv hon hade fotat. Men jag minns att han (eller någon redaktör) tog bort mycket av den artikeln sedan, när det kommit fram att Anja Gaard Olsen blivit outad p.g.a. att han lämnade ut att hon varit Madsens "propagandaminister" (eller liknande term). Alltså en kvinnlig Goebbels i hans universum. Känner att jag börjar glömma mycket nu...

Angående hennes psykiska hälsa, så var det uppenbart att hon var obalanserad...
Citera
2020-02-03, 16:31
Medlem
develis avatar
Citat:
OK, då kanske jag minns fel. Tror att det var Kadhammar, Aftonbladet, som rörde till det så att det verkade som att det var hennes eget underliv hon hade fotat. Men jag minns att han (eller någon redaktör) tog bort mycket av den artikeln sedan, när det kommit fram att Anja Gaard Olsen blivit outad p.g.a. att han lämnade ut att hon varit Madsens "propagandaminister" (eller liknande term). Alltså en kvinnlig Goebbels i hans universum. Känner att jag börjar glömma mycket nu...
...
Ja du minns fel din hynda OCH du har fortsatt ljugit trots att detta påtalats tidigare. Sluta skyll på Kadhammar.
Citat:
Angående hennes psykiska hälsa, så var det uppenbart att hon var obalanserad
Du skrev PINSAM PSYKISK SJUKDOM.

Anledningen till att jag frågar är att du ljuger för dig själv och allvarligast - på andras bekostnad.

Du klankar på folk som AO och överdriver i din propagandakampanj.
För att du är förtjust i en mördare.
Den de kallade Mengele - på tal om Goebbels
Senast redigerad av develi 2020-02-03 kl. 16:45.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in