Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-02-03, 11:25
Medlem
15minFames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Flytande is på Arktis som smälter höjer inte havsytan. [url]https://www.youtube.com

Exakt var i den videon menar du att han nämner årtalet 2014?

Varför diskuterar vi ens en politiker som Al Gore?
Ändå varnar han för höjda vattennivåer.

Men herregud! Han nämner i sin film 2014 vilket är varför han får kommentarerna han får. Och han pratar om att "om 5 år" i videon från 2009. 2009 + 5 = 2014.

För ni tror på dessa forskare vars resultat han använder sig av! Nu är det Greta. Hon är inte heller forskare. Eller alla "influencer" som hoppat på klimattåget.

Du vill inte inse att du blivit lurad, jag fattar. Men det är pga såna som dig som vi nu måste betala en massa extra skatt för denna bluff! Sluta konsumera, sluta åk på semester, donera alla dina pengar till klimatfonden om du tror på det här. Men ge fan i våra skattepengar!

Fox news 2017 https://www.youtube.com/watch?v=-Z_IC3xrgJk
Senast redigerad av 15minFame 2020-02-03 kl. 11:30.
Citera
2020-02-03, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 15minFame
Ändå varnar han för höjda vattennivåer.
Ja, och?
Citat:
Men herregud! Han nämner i sin film 2014 vilket är varför han får kommentarerna han får.
Förstår du skillnaden mellan att glaciärer på land smälter och höjer havsnivån och att flytande havsis smälter vilket inte höjer havsnivån? Vad folk har för kommentarer till en video på youtube finner jag fullkomligt ointressant.

Börja med att sätta dig in i frågan seriöst istället för att titta på korta snuttar på youtube och kommentarer till dessa från folk som inte vet mer än du. Alternativt flytta till motsvarande diskussion som pågår i forumet för konspirationsteorier om du är övertygad om att det är vad det handlar om.
Citera
2020-02-03, 11:43
Medlem
15minFames avatar
Citat:
Ja, och?

Förstår du skillnaden mellan att glaciärer på land smälter och höjer havsnivån och att flytande havsis smälter vilket inte höjer havsnivån? Vad folk har för kommentarer till en video på youtube finner jag fullkomligt ointressant.

Börja med att sätta dig in i frågan seriöst istället för att titta på korta snuttar på youtube och kommentarer till dessa från folk som inte vet mer än du. Alternativt flytta till motsvarande diskussion som pågår i forumet för konspirationsteorier om du är övertygad om att det är vad det handlar om.
Förstår du inte att du är lurad? Han har sagt att isen skulle smälta, vattennivåerna skulle höjas, det skulle bli mer extremväder och det skulle bli kris när alla kuststäder skulle bli dränkta.
INGENTING har hänt. Och vad gör såna som du? Struntar i det. "Ja, ock?" är svaret. För att sen fortsätta tro på denna bluff.
Jasså, du försöker få det till "snuttar på youtube"? Men wikipedia där extremister kan ändra på texten så de passar sin agenda går bra? Men inte nyhetsinslag och intervjuer på youtube. Klaga på källan när man inte har ett motargument.

Kommentarerna är för att ni ska se hur vanliga människor med sunt förnuft synat bluffen.

Ta ditt eget råd. Gå tillbaka 125år och läs alla varningar och hur INGENTING av det de sagt har varit annat än skrämselpropaganda. Varför skräms de? För att ni idag ska betala för deras katastrofala invandringsbluff och allt fiffel, som kostar oss och andra länder i eu hundrals miljarder, utan att blinka.
Citera
2020-02-03, 11:45
Medlem
Danneliuss avatar
Citat:

Kan du ge en exakt tidsangivelse i videon där du menar han säger detta?

3-4 mm/år.
2.20
https://www.youtube.com/watch?v=MsioIw4bvzI
Han verkar använda sig av siffror från dr Maslowski...
https://www.telegraph.co.uk/news/earth/environment/globalwarming/8877491/Arctic-sea-ice-to-melt-by-2015.html
Citera
2020-02-03, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalle1282
Lyft blicken och titta ut genom fönstret !!!
Finns ingen snö i stora delar av Sverige
Skidanläggningar går i konkurs
Vädret är betydligt varmare än normalt
Så har det varit i minst tio år nu
I Sverige har vi haft många vintrar med mycket snö de senaste 10 åren. Dessutom var senaste decenniet kallare än både 00-talet och 90-talet. Faktum är att 30-talets vintrar hade högre medeltemp än senaste 30 åren i Sverige.

Medeltemp för vintrar (dec-feb) i Sverige.
30-talet: -2,23
90-talet: -2,78
00-talet: -2,6
10-talet: -3.40

Citat:
Varför diskuterar vi ens en politiker som Al Gore?
Al Gore fick nobels fredspris tillsammans med IPCC för sin film fylld med fel och som vi nu kan se inte var sanna.
Citera
2020-02-03, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dannelius
2.20
https://www.youtube.com/watch?v=MsioIw4bvzI
Han verkar använda sig av siffror från dr Maslowski...
Han påpekar speciellt att det är just somliga forskare som säger att det skulle kunna gå så fort, inte att det kommer att göra det. Sen tycker jag faktiskt att folk här skall ta och läsa på om Arkimedes princip. Om havsisen i Arktis smälter under sommaren så höjer det inte havsnivån.
Citera
2020-02-03, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bush1
I Sverige har vi haft många vintrar med mycket snö de senaste 10 åren. Dessutom var senaste decenniet kallare än både 00-talet och 90-talet. Faktum är att 30-talets vintrar hade högre medeltemp än senaste 30 åren i Sverige.

Medeltemp för vintrar (dec-feb) i Sverige.
30-talet: -2,23
90-talet: -2,78
00-talet: -2,6
10-talet: -3.40

Al Gore fick nobels fredspris tillsammans med IPCC för sin film fylld med fel och som vi nu kan se inte var sanna.

Jag bryr mig inte om fredspris eller annat
Ser med egna ögon att klimatet är förändrat
Jag kan också hitta på temperaturer, taget ur luften
Men jag litar på det jag själv ser med egna ögon
Citera
2020-02-03, 12:32
Medlem
Danneliuss avatar
Citat:
Jag bryr mig inte om fredspris eller annat
Ser med egna ögon att klimatet är förändrat
Jag kan också hitta på temperaturer, taget ur luften
Men jag litar på det jag själv ser med egna ögon
Det du ser med egna ögon kallas vanligtvis lokalt väder..
Citera
2020-02-03, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dannelius
Det du ser med egna ögon kallas vanligtvis lokalt väder..

Det man inte vill se, ser man aldrig
Citera
2020-02-03, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Swampdog
Lögn och åter lögn.

https://www.expressen.se/nyheter/snorekord-pa-flera-hall-i-landet/

https://www.norrbottensaffarer.se/nyheter/lulea/historiskt-snorekord-i-lulea-nm4807310.aspx

Snacka om att stoppa huvudet i sanden
Jag hade en viss skeptisk syn på klimatförändringar för ca 5 år sen
Men den här vintern har övertygat mig totalt, utan tabeller och fakta från div forskare
Jag har aldrig varit med om en, så gott som, helt snöfri vinter i Stockholmsområdet
Citera
2020-02-03, 12:51
Medlem
Danneliuss avatar
Citat:
Det man inte vill se, ser man aldrig
Kl 21.49 i Verkhoyansk där jag befinner mig har vi 43- och mer snö än på 10 år.. Du ser inte det va??
Citera
2020-02-03, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av liffen
Jordens energibalans kan delas upp i fyra olika effekter.

1 Instrålning S, huvudsakligen från solen.
2 Geotermiskt värmeflöde G från Jordens inre.
3 Albedo A återspegling av instrålningen.
4 Värmestrålning V, alltså svartkroppsstrålning från Jorden.

För dessa gäller att S + G = A + V. Om S, G och A är konstanta kan inte V ändras. Detta är så enkelt och självklart att det känns som en truism.

Koldioxid påverkar varken S, G eller A och kan alltså inte heller påverka V.

Visst kan det bli varmt under ett koldioxidtäcke utan att V ändras men nog borde vi ibland tänka på att en temperaturändring som en IR-termometer mäter från en satellit inte kan bero på koldioxid.

Hur menar du här?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in