2020-02-03, 09:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoMoreTears77
Inget av detta du rabblar upp har jag sagt. Vad jag sa var : det är inte ovanligt att missbrukare " medicinerar " egna barn. I någon sorts felriktad välvilja. Ibland går det illa. End of discussion.

Herregud människa sluta ljuga det är patetiskt. Alkohol är en drog som alla andra och då menar du alltså att alkisar brukar supa ner sina småttingar? Då antar jag att alla sexberoende utnyttjar sina barn sexuellt? Spelmissbrukare sätter sina 4åringar vid spelbordet? Nu var det här helt utanför ämnet men när man säger något så urbota korkat måste jag svara
Citera
2020-02-03, 09:51
Medlem
Ber om ursäkt för att jag inte läst in mig senaste dygnet men är det deras enda barn?
Citera
2020-02-03, 09:52
Medlem
CharlieRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
Både flickans namn och personnummer finns tidigare tråden, om ingen klok moderator raderat det.
Nej, inget personnummer, däremot har jag lagt ut födelsedatumet.
Citera
2020-02-03, 09:53
Medlem
Mitt blod fryser till is. Ni är säkra på att det här är Esmeralda? Kan knappt andas.
Senast redigerad av Fenken 2020-02-03 kl. 09:56.
Citera
2020-02-03, 09:57
Medlem
CharlieRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumstruten78
Herregud människa sluta ljuga det är patetiskt. Alkohol är en drog som alla andra och då menar du alltså att alkisar brukar supa ner sina småttingar? Då antar jag att alla sexberoende utnyttjar sina barn sexuellt? Spelmissbrukare sätter sina 4åringar vid spelbordet? Nu var det här helt utanför ämnet men när man säger något så urbota korkat måste jag svara
Hur tolkar du egentligen? Människan säger "det är inte ovanligt att missbrukare ger droger till sina barn i missriktad välvilja". Det här ska alltså förstås som typ att missbrukare ger opiater till ett barn som har ont. Sådant sker på grund av bristande kunskap/insikt (vilket är ganska vanligt om man är hög). Ingen har sagt att missbrukare ger sina barn droger för att de ska ha kul!

När man befinner sig i missbruk tänker man skevt. För en missbrukande förälder vars barn har väldigt ont eller är väldigt ledset, som är trött och som har slut på idéer på vad man kan göra för att hjälpa barnet, är det inte så främmande att försöka ge barnet något av det som man vet hjälper för en själv. När det gäller specifikt alkohol så har jag aldrig hört talas om att någon ger det till ett äldre barn, däremot förekommer det att spädbarn får alkohol mot värk eller sömnproblem (det var också mer normalt förr i tiden, så det är inte så absurt i allas ögon).

Det handlar alltså om föräldrar som försöker avhjälpa sjukdomstillstånd och andra problem, inte om föräldrar som medvetet utsätter barnen för någonting de vet är farligt, och det handlar absolut inte om några försök att sprida sitt missbruk. I de allra flesta fall är det inte heller akut farligt, bara väldigt, väldigt dumt och riskabelt.
Citera
2020-02-03, 09:58
Medlem
CharlieRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fenken
Mitt blod fryser till is. Ni är säkra på att det här är Esmer*ld*? Kan knappt andas.
Vi brukar skriva namnen med stjärnor i för att ha viss anonymitet (så att namnen inte är sökbara), gör gärna det.
Citera
2020-02-03, 10:01
Medlem
tinkyminkys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Ber om ursäkt för att jag inte läst in mig senaste dygnet men är det deras enda barn?

Mamman två, pappan fyra.
Citera
2020-02-03, 10:05
Medlem
HocKusPucKoss avatar
Citat:
Mitt blod fryser till is. Ni är säkra på att det här är Esmeralda? Kan knappt andas.

Kände du henne?
Citera
2020-02-03, 10:09
Medlem
Citat:
Mitt blod fryser till is. Ni är säkra på att det här är Esm*rald*? Kan knappt andas.

Låter som att du vet vem flickan var?
Citera
2020-02-03, 10:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tinkyminky
Mamman två, pappan fyra.

Tack!
Hade båda hennes barn varit placerade eller bara flickan? Och hur var det med pappans barn?

Förresten ska jag nog läsa på i tråden för vill inte vara en anledning till att rabbla äldre fakta.
Citera
2020-02-03, 10:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tinkyminky
Häktningsframställan:

https://minfil.com/31nbH3T3nb/A05312A3-C430-496E-A0A2-041DF9E7BA1C_png

https://minfil.com/bdveH2Tbn0/61438310-458B-4721-AFF1-CBF1DAAC4937_png

Tror Picasso2 bett om protokoll så håll till godo!

Nån som vill bemöda sig med att slänga ut ett utdrag av dessa? Min mobil får galna kosjukan och typ SARS när jag öppnar såna här länkar...
Varför vet jag inte.

Alternativt kopiera och PM:a mig
Citera
2020-02-03, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
Nån som vill bemöda sig med att slänga ut ett utdrag av dessa? Min mobil får galna kosjukan och typ SARS när jag öppnar såna här länkar...
Varför vet jag inte.

Alternativt kopiera och PM:a mig

🤣 Likadant för mig, hela mobilen blir sjuk och det är jättesvårt att få bort. Öppnar aldrig såna länkar längre. Kanske nån som vet vad vi gör för fel? 🙂
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in