2020-02-03, 08:23
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MittPorrKonto
En av dessa fallande personer har dykt upp i flera filmer här i en sjukhussäng ätandes och mående bra efter omständigheterna. Det är en läkare som hade jobbat i fyra dygn utan vila. Flera av de andra filmerna talar om samma sak. Vad är det du inte förstår?
Vad är det DU inte förstår?
sjukhuspersonal filmerna är EN SAK.
TIOTALET FILMER PÅ FOLK SOM FALLER IHOP TILL SYNES DÖDA I ALLMÄNHETEN ÄR EN ANNAN SAK.

Vilken av de här två sakerna är det Loquita och jag diskuterar?

Tro inte för ett jävla ögonblick att du ska få säga sån här missvisande skit oemotsagd!!
Citera
2020-02-03, 08:23
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Ja om man slickar på fingrarna eller i övrigt kommer i kontakt med sina egna slemhinnor efter att man tagit i handtaget.

Det var det där med mängd.

Stämmer det som du säger så krävs det ju sannolikt inte mycket för att det teoretiskt ska kunna smitta.

Det blir tokigt att endast prata i termer av nära kontakt med en smittad.

Den smittade kan vara 100 meter ifrån dörrhandtaget hen nyss kontaminerade.
Citera
2020-02-03, 08:24
Medlem
Refunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aktiespekulanten
Sist jag såg på statistiken var det 11k nu är det 17k wtf. Det har bara gått 2-3 dagar emellan?
Nu har Whuan slut på testkits också och tydligen blir bara de med allra värst symptom testade först. 17.000st är ganska blygsamt mot de verkliga siffrorna, tro mig.
Citera
2020-02-03, 08:24
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stopplykta
En doktor som undersökt en av patienterna i Franrike har nu fått viruset...

https://www.europe1.fr/sante/info-europe-1-coronavirus-le-parcours-troublant-du-medecin-contamine-pres-de-paris-3947122
Men fy fan.... Hade han hazmatdräkt på, tro?
Citera
2020-02-03, 08:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Kom igen nu. Det är väl ändå ingen som tror på matmarknaden som källa längre.
Superviruspatogenlabbet i Wuhan ligger 16 km från marknaden.

Amerikanska senatorer uttalar sig om "political virus" och ord som "lab grown" och "man made" hörs allt oftare.

Det är den dåliga djurhållningen av vilda djur på marknaden som skapat detta utbrott av smitta.
Citera
2020-02-03, 08:25
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Ja om man slickar på fingrarna eller i övrigt kommer i kontakt med sina egna slemhinnor efter att man tagit i handtaget.
Ja, och vad många inte tänker på är att en vanlig väg in, för mikroorganismer, är ögonen - undvik att peta i och runtom ögonen innan handtvätt.

Hur livsdugligt just detta virus är utanför värdorganismen får vi nog svar på inom kort, men innan dess rekommenderar jag var och en att läsa på lite om mikroorganismer, infektionssjukdomar och hur man minimerar risken för att smittas. Inte minst då det är "vanlig" influensaperiod också, kostsam för både den enskilde och samhället i stort...
Citera
2020-02-03, 08:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Det var det där med mängd.

Stämmer det som du säger så krävs det ju sannolikt inte mycket för att det teoretiskt ska kunna smitta.

Det blir roligt att endast prata i termer av nära kontakt med en smittad.

Den smittade kan vara 100 meter ifrån dörrhandtaget hen nyss kontaminerade.
Ja det krävs ju att någon nyst, spottat eller så, på handtaget helt nyligen, fr att scenariot med smittan ska bli trolig.

Det räcker ju inte med att någon nyser ett antal meter ifrån dörren. Det ger inga mängder som kan smitta.
Citera
2020-02-03, 08:26
Medlem
kansascityshuffles avatar
Hur många i Sverige har smittats nu?

Citat:
Vad är det DU inte förstår?
sjukhuspersonal filmerna är EN SAK.
TIOTALET FILMER PÅ FOLK SOM FALLER IHOP TILL SYNES DÖDA I ALLMÄNHETEN ÄR EN ANNAN SAK.

Vilken av de här två sakerna är det Loquita och jag diskuterar?

Tro inte för ett jävla ögonblick att du ska få säga sån här missvisande skit oemotsagd!!

Tack för att du tänker klart och gör anspråk mot de naiva dumskallarna.

Citat:
Ursprungligen postat av Slacker-
Det är den dåliga djurhållningen av vilda djur på marknaden som skapat detta utbrott av smitta.

Dela med dig av din kunskapskälla! Tänk om det var veganer som organiserade kuppen?
Senast redigerad av kansascityshuffle 2020-02-03 kl. 08:34.
Citera
2020-02-03, 08:27
Medlem
Citat:
Men fy fan.... Hade han hazmatdräkt på, tro?

Det här var i början så det hade han säkert inte men de som varit i kontakt med smittade har inte heller hazmat.
Citera
2020-02-03, 08:28
Medlem
Citat:
Det får du gärna tro.

Viruset har sedan muterat minst två gånger: från djur till människa sedan från människa till människa.
Citera
2020-02-03, 08:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Weppi
Konstigt att Taiwan och Hong kong har så få smittade. Kommer dessa öka?

Enligt svenskar i området stängde Hongkong gränserna tidigt. Och varnade sin befolkning för viruset redan runt nyår
Citera
2020-02-03, 08:31
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kansascityshuffle
Tack för att du tänker klart och gör anspråk mot de naiva dumskallarna.

Hur många i Sverige har smittats nu?
Tack du.
Jag hörde från en vän som inte minns var hon läste det att de svenkar som kommit hem från Wuhan har testats och bedömts som osmittade, men är kvar i karantän. Jag tycker det låter tvetydigt.

Gisanddata funkar inte längre för mig. Kanske har ngt program pajat. Vet att det finns flera livefeed-kartor.
Vore tacksam för en länk till sådan, gärna med karta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in