2020-02-02, 21:28
Medlem
Jazzils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boldogg
Det finns inga bevis för att rymden existerar, det är beviset.

Men du vill se något, så visst.
Varsågod! Astronauter som hänger i vajrar.
https://www.youtube.com/watch?v=7x2XVKyn0AM

Du menar hur den högra astronautens lillfinger hamnar i den vänstras astronauts ficka när han drar han mot sig?

Du ser det du VILL se istället för verkligheten
Citera
2020-02-02, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jazzil
Du menar hur den högra astronautens lillfinger hamnar i den vänstras astronauts ficka när han drar han mot sig?

Ja, du kan ha rätt. Men du har ett ännu större problem än ett lillfinger i astronautens ficka.
Du har inga bevis för att rymden existerar!

Jag ser att signaturen är tillbaka, fin att du bjuder på dig själv.
Citera
2020-02-02, 22:08
Medlem
Du har inga bevis för en platt jord
Citera
2020-02-02, 22:11
Medlem
Citat:
Ja, du kan ha rätt. Men du har ett ännu större problem än ett lillfinger i astronautens ficka.

Jag ser att signaturen är tillbaka, fin att du bjuder på dig själv.

Kan du bevisa att Australien existerar?
Citera
2020-02-03, 00:57
Medlem
Citat:

Man kan undra vad du menar med rymden ? Om du menar utrymmet utanför jordatmosfären och himlakropparna och att det är nära vakuum är innebörden av rymden ?
I så fall ett bevis är att atmosfären bevisligen blir tunnare och tunnare ju högre upp man kommer och följaktligen kommer att närma sig noll i tryck
Citera
2020-02-03, 01:09
Medlem
Sadomans avatar
Citat:

Ta fram barometern i din mobil (alla har en). Lägg mobilen vid dina fötter och notera trycket. Lyft nu upp mobilen över ditt huvud så långt du kan och notera trycket. Det kommer vara ca 0,25 mBAR lägre än vid dina fötter. Varsågod. Rymd bevisad. Det var så lite så...
Citera
2020-02-03, 09:01
Medlem
PrivatPiratPrimats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WilleGarvin
Hur "man" har bevisat rymdens existens?
Ohyggligt konstig fråga eftersom du underförstått avfärdar uppenbara bevis såsom rymdfärder och fotografier.

Så frågan är väl snarast vilka bevis du skulle acceptera. Hur ställer du dig till att t.ex mäta avståndet till månen och solen? Observationer av ISS från jorden? Pejla in satelliter? Studera stjärnhimlen?

Ja jag vet inte om människan är så sofistikerad att vi håller på med rymdfärder alls faktiskt.
Att det skulle va en fördel att ge sken av att man har bättre teknologi än man har kanske är hela grejen..

Ja skulle jag bevisa en verktygslåda skulle jag inte hålla på å visa massa skruvmejslar å olika dimensioner på skruvar. Och hur lång min tumstock är.
Senast redigerad av PrivatPiratPrimat 2020-02-03 kl. 09:23.
Citera
2020-02-03, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jazzil

Håller med men visst ser hennes hår skumt ut eller fyllt av en flaska hårskum rättare sagt. För nog borde väl håret röra sig lite åtminstone eller?
Citera
2020-02-03, 15:05
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av K1ngen
Håller med men visst ser hennes hår skumt ut eller fyllt av en flaska hårskum rättare sagt. För nog borde väl håret röra sig lite åtminstone eller?

Om du tittar så rör sig hennes hår även om det är extremt lite. Däremot. Var är vajrarna som det talas om?
Citera
2020-02-03, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerholic
Kan du bevisa att Australien existerar?
Ja, det kan jag.
Citera
2020-02-03, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jfri
Man kan undra vad du menar med rymden ? Om du menar utrymmet utanför jordatmosfären och himlakropparna och att det är nära vakuum är innebörden av rymden ?
I så fall ett bevis är att atmosfären bevisligen blir tunnare och tunnare ju högre upp man kommer och följaktligen kommer att närma sig noll i tryck
Vänligen visa oss hur en trycksatt atmosfär existerar bredvid ett vakuum!
Citera
2020-02-03, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sadoman
Ta fram barometern i din mobil (alla har en). Lägg mobilen vid dina fötter och notera trycket. Lyft nu upp mobilen över ditt huvud så långt du kan och notera trycket. Det kommer vara ca 0,25 mBAR lägre än vid dina fötter. Varsågod. Rymd bevisad. Det var så lite så...
Du har med det bevisat att trycket är lägre en bit ovanför marken. Inget annat. Resten är din religiösa övertygelse. Visa nu upp en trycksatt atmosfär bredvid ett vakuum!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in