2020-02-02, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WilleGarvin
Det här kan man ju hålla på att tjafsa om i all evighet.
Du inbillar dig att det inte går att bevisa medan jag och några ytterligare miljoner inte har några som helst problem att bevisa rymdens existens.

Och vad som möjligen kan vara intressant att diskutera är vad du anser om oss som faktiskt kan bevisa rymdens existens. Är vi en del av konspirationen? Eller tror du helt enkelt att vi är så dumma i huvudet så vi bara tror att vi t.ex kan mäta avståndet till satelliter?

Eller så är det inte ett bedrägeri utan hon är uppe i rymden och talar sanning.
Det fetade: och varför gör du det? Är det av religiösa skäl du gör det?
Citera
2020-02-02, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boldogg
Det fetade: och varför gör du det? Är det av religiösa skäl du gör det?

Det är för att du om och om igen kommer med påståenden som är felaktiga. Du påstår t.ex att det inte går att "bevisa rymdens existens" vilket står stick i stäv mot att jag faktiskt har bevisat rymdens existens.

Vilket återigen leder in oss på frågan jag nyss ställde till dig:
Hur ställer du dig till mig och de tiotals miljoner som påstår att vi har bevisat rymdens existens?
Är vi en del av konspirationen?
Citera
2020-02-02, 18:33
Medlem
PrivatPiratPrimats avatar
Citat:
Det är för att du om och om igen kommer med påståenden som är felaktiga. Du påstår t.ex att det inte går att "bevisa rymdens existens" vilket står stick i stäv mot att jag faktiskt har bevisat rymdens existens.

Vilket återigen leder in oss på frågan jag nyss ställde till dig:
Hur ställer du dig till mig och de tiotals miljoner som påstår att vi har bevisat rymdens existens?
Är vi en del av konspirationen?

Hur har man bevisat rymdens existens?
Citera
2020-02-02, 19:11
Medlem
Hur vi bevisat det är ju bara att öppna ögonen och titta ut mot himlen var väl inte svårt.
Och boldogg fram med beviset att det är bedrägeri
Senast redigerad av Eagle5555 2020-02-02 kl. 19:13.
Citera
2020-02-02, 19:19
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PrivatPiratPrimat
Man kan mäta avstånd till både solen och månen mycket enkelt och det är enkelt att mäta avståndet till TVsatelliterna genom att mäta vinkeln från tre punkter t ex Umeå, Malmö och Paris och då vet man att satelliterna inte kan vara vare sig ballonger eller marksändare och att solen och månen ligger precis där som globmodellen säger att dom ligger och inte så nära som krävs för att plattjordarnas ”spiralkretsande” sol och måne skulle behöva vara för att modellen skulle funka.
Citera
2020-02-02, 19:33
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Ja, det finns det. Jag och andra har försett dig med massor av sådana exempel i denna och andra trådar.
Det har jag missat i så fall. Kan du länka till ett?

Citat:
Men självfallet ignorerar du det och fortsätter med samma argument och metoder som du gjort det senaste decenniet på flashback. Jag har inget intresse för din upprepningsstrattegi, du är tråkig.
Det finns inga bevis att ignorera.
Citera
2020-02-02, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eagle5555
Hur vi bevisat det är ju bara att öppna ögonen och titta ut mot himlen var väl inte svårt.
Och boldogg fram med beviset att det är bedrägeri
Det finns inga bevis för att rymden existerar, det är beviset.

Men du vill se något, så visst.
Varsågod! Astronauter som hänger i vajrar.
https://www.youtube.com/watch?v=7x2XVKyn0AM
Citera
2020-02-02, 19:38
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Atmosfären blir bevisligen tunnare ju högre upp man är. Det leder till att det till slut är så lite atmosfär att det kallas rymden. ISS går att observera från jorden, inget flygplan kan flyga så fort i atmosfären, alltså är ISS i rymden. Sedan finns det massor med fotografier från rymden.
Citera
2020-02-02, 19:44
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Det finns inga bevis för att rymden existerar, det är beviset.
Det är inget bevis, det är ett påstående.

Citat:
Men du vill se något, så visst.
Varsågod! Astronauter som hänger i vajrar.
https://www.youtube.com/watch?v=7x2XVKyn0AM
Även om det skulle vara så att det finns astronauter som hänger i vajrar så är det inget bevis för att rymden inte finns. Nu är det så att du bara tror att dessa bilder/filmer visar astronauter i vajrar.
Om du avfärdar alla bilder/filmer som talar för rymden som fejk, så kan du inte referera till bilder/filmer som talar emot rymden.
Citera
2020-02-02, 19:47
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Du beklagade dig nyss om hur tjatigt det var, varför väljer du att tjata om det då?
För att felaktigheter/lögner ska bemötas, oavsett hur många gånger de framställs.

Citat:
Ja, ni är utnyttjade av konspiratörerna till att papegoja deras agenda som är skadlig för er själva.
Det kallas religion, många är fast i det träsket.
Vilka är konspiratörerna och vilka bevis har du för det?
Citera
2020-02-02, 20:31
Medlem
Citat:

Hur "man" har bevisat rymdens existens?
Ohyggligt konstig fråga eftersom du underförstått avfärdar uppenbara bevis såsom rymdfärder och fotografier.

Så frågan är väl snarast vilka bevis du skulle acceptera. Hur ställer du dig till att t.ex mäta avståndet till månen och solen? Observationer av ISS från jorden? Pejla in satelliter? Studera stjärnhimlen?
Citera
2020-02-02, 21:20
Medlem
Bongomans avatar
Citat:
Hur "man" har bevisat rymdens existens?
Ohyggligt konstig fråga eftersom du underförstått avfärdar uppenbara bevis såsom rymdfärder och fotografier.

Så frågan är väl snarast vilka bevis du skulle acceptera. Hur ställer du dig till att t.ex mäta avståndet till månen och solen? Observationer av ISS från jorden? Pejla in satelliter? Studera stjärnhimlen?

Jag har försökt få oduglig att rita satelliter och parabolantenner på en platt jord i många månader. Det möts med kompakt tystnad. På klotet fungerar tabellerna utmärkt men på den platta jorden funkar inte ens den alternativa förklaringen som plattnackarna har.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in