2020-02-03, 00:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Så mycket fel.

Är du svensk och vill vara prostituerad kan du lika gärna stanna i Sverige. Visst, sexköpslagen försvårar möjligheterna och gör verksamheten otryggare, men det går ändå bevisligen att vara prostituerad kvinna i Sverige. De pengar de skulle tjäna i Tyskland kan de lika enkelt tjäna här, och pengarna räcker lika länge, här som där. Är du dock rumänsk kvinna och under några år arbetar som prostituerad i Tyskland räcker dessa pengar bra mycket längre om inte hela livet när du åker tillbaka till Rumänien eller Bulgarien. Dessutom, och detta kanske är den viktigaste anledningen: De kan stanna i sina hemländer och vara prostituerade, men det finns inte många män där som har råd att köpa sex av dem. Och det finns inte mycket turister att tala om. Åker de till Tyskland kryllar det av män som har råd att köpa sex, och de kan dessutom arbeta på trygga och säkra bordeller där de inte riskerar att råka illa ut. De har alltså väldigt mycket att vinna på att jobba som hora i Tyskland istället för att göra det hemma i Rumänien. Medan en svensk hora lika gärna kan stanna i sitt hemland då det finns tillräckligt med män där som kan betala henne.

Jag var i Rumänien en period och umgicks med några rumäner. Herregud, de tjänade ca 4000 kr i månaden. Det räckte alldeles utmärkt till att betala hyra och mat, men sexköp kunde de möjligen kosta på sig en gång per år om de levde snålt ett tag. Blir inte jättemycket pengar om du ska sälja sex där med andra ord. I Tyskland kan det bli 400-500 euro per dag om du är snygg. Lägg undan 2/3 av detta under 5-10 års tid och du kan se fram emot en tidig pension i hemlandet när du är klar.

400-500 euro per dag är jättemycket pengar för en svensk ungdom också och enligt dig är bordellerna trygga och säkra, konstigt att bordellerna inte är översvämmade med tyska, svenska, danska osv tjejer som annars jobbar i matbutik och tjänar långtifrån 400-500 euro om dagen, inte ens hälften av det.

Citat:
Ingen rumänsk tjej behöver sälja sex för att överleva. Det är en fullständigt skrattretande föreställning. De vill bara slippa jobba i en matbutik tills de är 75.

Konstigt att det bara är rumänska tjejer som vill tjäna 400-500 euro om dagen och slippa jobba i matbutik resten av livet.

Citat:
Vad babblar du om här? Ska kvinnor bara få pengar utan att erbjuda något tillbaka?

Vad menar du? Räcker det inte med att kvinnor jobbar och tar huvudansvaret för hem och barn? Som kvinnor alltid gjort.

Citat:
Ska man gå till korvgubben och ge han pengar också fast han vägrar förse dig med en korv?

Att köpa korv är inte detsamma som att köpa en annan människas kroppsdel.

Citat:
Kvinnor har alltid använt sex för att komma åt mäns resurser, inget konstigt med det. Men nu ska de bara få resurserna gratis? Nej du, någon måtta får det vara med feminismen.

Nu pratar du alltså om att individer från höglöneländer har rätten att utnyttja individer från låglöneländer för.........."feminismen".......?

Citat:
Och "tvinga sig på dem". Herregud, man tar sig för pannan. Vilken okunskap.

Vad kallar du det då?
Citera
2020-02-03, 00:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av totalattack
Nej det gör det inte. Men det är sexuell interaktion mellan man och kvinna som inte bygger på kvinnlig lust.
Om det som nu, anses att prostituerade kvinnor inte vet vad de gör när dem säljer sex, därför behöver samhället skydda dem, kanske finns det andra påstått frivilliga kvinnliga sexuella motiv där mannen bör kriminaliseras? Steget känns nära och logiskt.

Mig veterligen har jag inte påstått att prostituerade kvinnor inte vet vad de gör, inte heller har jag påstått att samhället behöver förse dem med mer skydd än vad övriga samhällsmedborgare åtnjuter.
Citera
2020-02-03, 00:49
Avslutad
Citat:
Ja, det låter dumt men nu är det så att det går alldeles utmärkt att ha lagliga bordeller utan att visa upp nakna kvinnor mitt i staden på ljusa dagen. Det är väl bara att reglera. Det är inte så nu i t ex Berlin eller Frankfurt eller hur? De har lagliga bordeller i stadens utkanter och inte en massa öppen sexhandel mitt i centrum bland barn, så bevisligen går det. Eller ska vi förbjuda bordeller helt pga den tyska staden du läste om?

Nämnde jag ens något om det? Jag angav ett exempel.

Citat:
Inte för att jag ser någon större skillnad jämfört med dagens reklam och populärkultur, för att inte tala om alla unga kvinnor som går runt på stan och visar upp fittan i sina yogabyxor. Hur förklarar pappan det för sina barn?

Håller med om reklamen och populärkulturen där unga tjejer/killar/kvinnor blir överexploaterade. "Visar upp fittan i sina yogabyxor", du menar så som varenda superhjälte visar upp sina skrev inför miljonpublik.

Citat:
Ja, det påverkar garanterat civila kvinnor som inte längre kan ha sina män by the balls när prostitution är lagligt.

För män älskar ju när "deras kvinnor" reser ner till Afrika på "kärlekssemester". Nädå det kommer inte alls att splittra familjer och traumatisera barn....inte alls. Påverkar inte samhället i övrigt ett dugg.....
Citera
2020-02-03, 01:04
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
400-500 euro per dag är jättemycket pengar för en svensk ungdom också och enligt dig är bordellerna trygga och säkra, konstigt att bordellerna inte är översvämmade med tyska, svenska, danska osv tjejer som annars jobbar i matbutik och tjänar långtifrån 400-500 euro om dagen, inte ens hälften av det.

Det är inte alls konstigt. Tyska tjejer finns det förresten en hel del av på tyska bordeller. Jag skulle uppskatta att ca hälften av de jag träffat varit tyska. Det faktum att det ens finns EN tysk tjej på dessa bordeller krossar din argumentation totalt, för övrigt. Danska och svenska tjejer som vill sälja sex kan tjäna lika mycket pengar i sina hemländer och de kanske inte är så sugna på att flytta utomlands utan trivs där de bor. Det finns gott om rika män i Sverige som kan betala svenska tjejer för sex. Det finns inte gott om rika män i Rumänien som kan betala rumänska tjejer för sex, så de rumänska tjejer som vill tjäna mycket pengar på att sälja sex måste söka sig utomlands. Och ingenstans i Europa räcker sedan de intjänade pengarna lika långt som i just Rumänien eller Bulgarien.

Citat:
Konstigt att det bara är rumänska tjejer som vill tjäna 400-500 euro om dagen och slippa jobba i matbutik resten av livet.

Det är det inte, som sagt. Det finns horor av alla nationaliteter. Men det är väl i främst Rumänien och Bulgarien det är möjligt att gå i pension vid 30-35 efter 10 år som prostituerad i Tyskland. I Sverige t ex räcker inte pengarna lika långt. Och jag tror få svenska kvinnor ens kommit på tanken att man kan hora i Tyskland i 10 år och sedan spendera resten av livet i Rumänien utan att jobba. Denna tanke ligger troligen LITE närmare till hands för kvinnor som är uppväxta i Rumänien.

Men du tror inte att de tjänar 400 euro/dag? Då har du fel. Jag ser det med egna ögon.
Du tror inte pengarna de tjänar räcker livet ut? Då har du fel. Det är enkel matematik.
Du tror att rumänska tjejer på bordellerna hellre skulle ha jobbat i matbutik livet ut? Då har du fel. Igen.

Citat:
Vad menar du? Räcker det inte med att kvinnor jobbar och tar huvudansvaret för hem och barn? Som kvinnor alltid gjort.

Tar kvinnor huvudansvaret för mitt hem och mina barn? Skulle inte tro det. Jag har inte barn och jag sköter 100% av mitt hushåll själv. Ska jag då ge pengar till kvinnor utan vidare? Nej, jag ger bara pengar till vissa kvinnor som erbjuder mig sex i utbyte. Ledsen, gå och försök lura någon annan man.

Citat:
Att köpa korv är inte detsamma som att köpa en annan människas kroppsdel.

Dem här kroppsdelarna du pratar om, var köper man dem? Tänkte det kan vara bra att ha t ex ett knä i reserv till sen när man blir lite äldre.

Citat:
Nu pratar du alltså om att individer från höglöneländer har rätten att utnyttja individer från låglöneländer för.........."feminismen".......?

Va? Individer från vilka länder som helst har rätt att köpa tjänster från individer från vilka andra länder som helst, ja. Självklart. Vad tusan babblar du om?

Feminismen försöker få kvinnor att slippa sin del av avtalet, ja. I alla tider har kvinnan tvingats erbjuda sex och mödraskap för att få ta del av männens beskydd och resurser. Nu tycker feminismen att kvinnor ska få ta del av männens beskydd och resurser utan att behöva erbjuda sex och mödraskap. Fine, om andra män går med på det, men mina resurser kan kvinnor glömma om de inte erbjuder sex och mödraskap.

Citat:
Vad kallar du det då?

Kallar vad? Sexköp? Ja jag kallar väl det för sexköp. Hur du får in "att tvinga sig på dem" i bilden är fullständigt ofattbart. Som sagt, era vanföreställningar...Jösses.

Extra roligt blir det förstås att ni aldrig satt er fot på en bordell, utan sitter hemma på kammaren och gissar tills ni blir blåa i ansiktet. Dina vanföreställningar är (tyvärr?) så långt ifrån verkligheten du kan komma.
Citera
2020-02-03, 01:19
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:

Håller med om reklamen och populärkulturen där unga tjejer/killar/kvinnor blir överexploaterade. "Visar upp fittan i sina yogabyxor", du menar så som varenda superhjälte visar upp sina skrev inför miljonpublik.

Ja, ungefär så. Vad skulle du säga om alla män gick omkring så till vardags? Filmer kan man ju i alla fall undvika att se om man vill slippa dessa syner.

Citat:
För män älskar ju när "deras kvinnor" reser ner till Afrika på "kärlekssemester". Nädå det kommer inte alls att splittra familjer och traumatisera barn....inte alls. Påverkar inte samhället i övrigt ett dugg.....

Då får väl de civila kvinnorna skärpa sig så män inte känner ett behov av att köpa sex. Män tänker inte stå ut med er oavsett hur fittiga och svåra ni är bara för att inte "påverka samhället". Det är ju exakt det "by the balls" jag talar om. Sluta vara feministskadade tjatmostrar och börja bete er feminint och erbjud era män dagliga avsugningar istället. Låter inge kul? Fine, slipp gärna men kom då inte och klaga på att män söker sexuell stimulans elsewhere.

Dessutom initierar kvinnor typ alla skilsmässor så vilka är det egentligen som splittrar familjer och traumatiserar barn i det här landet?
Citera
2020-02-03, 01:51
Medlem
Citat:
Mig veterligen har jag inte påstått att prostituerade kvinnor inte vet vad de gör, inte heller har jag påstått att samhället behöver förse dem med mer skydd än vad övriga samhällsmedborgare åtnjuter.
Det är ju det som är syftet med lagen och motiven bakom. Att skydda den oskuldsfulla kvinnan från den ondskefulle mannens sexuella begär.
Citera
2020-02-03, 01:57
Medlem
Citat:
Ja, ungefär så. Vad skulle du säga om alla män gick omkring så till vardags? Filmer kan man ju i alla fall undvika att se om man vill slippa dessa syner.

Jämförelserna blir sämre och sämre. Kvinnor ska få leva ut sin sexualitet men män ska inte få reagera på det. Det är någon form av kvinnlig sexualautism det handlar om, helt i avsaknad av att förstå att vi alla lever i en kontext. Ena stunden hora, andra madonna, nåde den man som inte kan läsa tankar.

Empatin hos kvinnor har uppenbarligen minskat drastiskt sedan 60-talet.
Citera
2020-02-03, 02:23
Medlem
Citat:
Det är här det blir absurt. Hur ska en man kunna bedömma om kvinnan verkligen har lust eller inte när hon ger sitt samtycke? Hur kan mannen ses som ancarig för att kvinnan uttrycker sig mot sin egen vilja?
Sexköp är nog det tydligaste samtyckesexet en man och en kvinna kan ha, allt är ju glasklart och komminucerat.

En berusad man följer med en sexmissbrukande borderlinekvinna gem och ligger med henne efter att hon uttryckt att det är hennes vilja. Föga vet han om ångesten som driver henne. Kriminellt?
Sexköp är väl det tydligaste exemplet för icke samtycke.
Det är ju just samtycket betalningen gäller.
Citera
2020-02-03, 02:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Det torde vid ett sexköp vara väldigt glasklart för både mannen och kvinnan vad som ska ske, och att båda är överens om det. Dvs samtycke. Eller tolkar jag samtyckeslagen fel?
Citera
2020-02-03, 09:20
Medlem
Citat:
Det torde vid ett sexköp vara väldigt glasklart för både mannen och kvinnan vad som ska ske, och att båda är överens om det. Dvs samtycke. Eller tolkar jag samtyckeslagen fel?

Det enda glasklara här är att du inte verkar fatta vad ordet samtycke handlar om.

Du är 17, utan socialt stöd, desperat efter pengar för att X och Y annars händer.....take your pick.
Anser du då att du samtycker till att suga av en person du aldrig i livet ens tänkt tanken göra detta på annars?

Detta är inte samtycke, fattar du? det är ett slags tvång.
Och idioter som utnyttjar andras desperation är fan det vedervärdigaste mänskligheten kan framkalla.
Citera
2020-02-03, 09:25
Medlem
Citat:
Det är här det blir absurt. Hur ska en man kunna bedömma om kvinnan verkligen har lust eller inte när hon ger sitt samtycke? Hur kan mannen ses som ancarig för att kvinnan uttrycker sig mot sin egen vilja?
Sexköp är nog det tydligaste samtyckesexet en man och en kvinna kan ha, allt är ju glasklart och komminucerat.

En berusad man följer med en sexmissbrukande borderlinekvinna gem och ligger med henne efter att hon uttryckt att det är hennes vilja. Föga vet han om ångesten som driver henne. Kriminellt?
Ja precis, HUR ska du kunna bedöma en annan människas verkliga lust om du betalar för den?
Sluta betala för sex!
Citera
2020-02-03, 10:25
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi

Det är så mycket samtycke det kan bli.

Du bestämmer vad du vill göra och så bestämmer prostituerade kvinnor vad dem vill göra. Det är inte du som avgör om andra kvinnor samtycker till att sälja sex, det är dem själva som gör det.

Jag förstår att för totalitära personer som dig är det väldigt jobbigt att inte få bestämma över andra människor och deras livsval, men det är bara att svälja.

Väx upp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in