2020-02-02, 23:12
Medlem
eleos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kissungen49
Påminner lite om den finska blonda tanten som härjade på nrkps gator för herrans massa år sen.
Ot, någon som vet vart hon är idag? Vet att hon skrek och jagade småtjejer på stan.

Haha undrar samma. Kom och tänka på henne för ett tag sedan, och undrade var hon har tagit vägen.
Citera
2020-02-02, 23:19
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
Utöver kolikbarn finns barn som är trotsiga, gnälliga som frestar på tålamodet.
Under dessa levnadsförhållandena med missbrukande biologiska föräldrar och otryggheten som antagligen infann sig när hon lyftes ur familjehemmet borde absolut kunna få henne att må dåligt. Barn i den åldern förmedlar inte sina känslor med ord - de agerar på dom genom tex hysteriska utbrott, gråt.
Och ja...du förstår vart jag vill komma med resten? Pappan/mamman tappar humöret, skakar barnet för att försöka få det att bli tyst a'la "nu lägger du av med ditt skrik!".

Eller så kan det likväl resultera i att någon av dom kväver henne med kudden?

Fy fan...! Blir så jäkla arg på att det är så här systemet funkar: Det ska mycket till för att ett barn ska bli omhändertagen pga att de anser att barnet i största möjliga mån ska knyta band och bo hos "okvalificerade föräldrar" med något knappt förväntat stöd och bristfälliga uppföljningar i hemnet för att bilda sig en hastig uppfattning om att läget är ok.
Well guess what: NOT OK!

(Ja jag vet att resurserna inte räcker till, men det är i mina ögon ingen ursäkt när ett barn, i detta fall, dör! Och det är heller inte det första eller sista gången, tyvärr..!)

Edit: Ursäkta min tuggande fradga. Jag är egentligen rätt snäll. Tro det eller ej😉

Mig behöver du inte be om ursäkt jag kan bliv hedligt förbannad och tugga fradga rätt bra själv.

Ja, självklart var det säkert så för den här flickan. Även om familjehemmet fanns kvar som stödfamilj och överflyttningen skett planerat så har det självklart varit en stor omställning i detta barns liv. Barn till missbrukare brukar från ganska tidig ålder känna av sina föräldrar, de anpassar sig och är sällan allt för skrikiga och gapiga när mamma eller pappa är på det där sättet. Detta barn var ju dock placerad sedan födseln och har i så fall ( sunt nog) inte utvecklat det beteendet.
Hur hon dog och av vad vet vi ju inte. Mem jag tror att du har rätt i att det var en situation där hon upplevdes av föräldrarna som just jobbig eller trotsig. Och att något sedan hände när föräldern/ föräldrarna var i affekt. Att det gick överstyr för att den som utsatte barnet inte har normal gränser. Jag tror inte att det var planerat att hon skulle dö.
Citera
2020-02-02, 23:20
Medlem
Jag tror att barnet fått sig narkotika. Om det har varit en olycka eller om någon av föräldrarna gett henne medvetet för att hon kanske inte ville sova eller liknande.
Vet någon vad för missbrukare föräldrarna var/är?
Citera
2020-02-02, 23:23
Medlem
Citat:
Av vi som träffat mamman, så tippar man på våldsbrott då hon va psykotisk. Missbrukare som hade med hela psykiatrin vården att göra. Det finns ju en anledning till att deras andra barn inte bodde med dem. Ett vredesutbrott med för mycket droger i blodet som utlöste en dödshandling. En vuxen människa är stark, mamman säger att hon tappat ungen, dvs kanske har pappan drömt ungen i något hårt sen låtit barnet vara. Och barnet sedan dött i sömnen. De är ju känt at vara väldigt farligt att somna efter en kraftig hjärnskakning.

Hur som så är det inte skötsamma Karin 34 år med ett ordentligt jobb som har orsakat ett barns död. Utan en ren o skär psykopat

Börjar tro att jag vet vem denna RG är..
Har hon eller har haft dreads? Väldigt smal? Knarkskadade tänder? En ca 14årig son sen innan?

Det finns ingen annan med samma namn inkl. mellannamn som henne och den åldern i Norrköping.
Mår faan illa..
Senast redigerad av Deka.dence 2020-02-02 kl. 23:39.
Citera
2020-02-02, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
Mig behöver du inte be om ursäkt jag kan bliv hedligt förbannad och tugga fradga rätt bra själv.

Ja, självklart var det säkert så för den här flickan. Även om familjehemmet fanns kvar som stödfamilj och överflyttningen skett planerat så har det självklart varit en stor omställning i detta barns liv. Barn till missbrukare brukar från ganska tidig ålder känna av sina föräldrar, de anpassar sig och är sällan allt för skrikiga och gapiga när mamma eller pappa är på det där sättet. Detta barn var ju dock placerad sedan födseln och har i så fall ( sunt nog) inte utvecklat det beteendet.
Hur hon dog och av vad vet vi ju inte. Mem jag tror att du har rätt i att det var en situation där hon upplevdes av föräldrarna som just jobbig eller trotsig. Och att något sedan hände när föräldern/ föräldrarna var i affekt. Att det gick överstyr för att den som utsatte barnet inte har normal gränser. Jag tror inte att det var planerat att hon skulle dö.

Nä, det skulle åtminstone kännas NÅGOT "bättre". Om man ens kan få in ordet "bättre" i det här eländet..💔
Citera
2020-02-02, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deka.dence
Börjar tro att jag vet vem denna RG är..
Har hon eller har haft dreads? Väldigt smal? Knarkskadade tänder? En ca 14årig son?

Japp du är på rätt spår.
Citera
2020-02-02, 23:43
Medlem
Citat:
Japp du är på rätt spår.

Är så gott som säker på vem hon är.
Knarkade med henne för nästan 20 år sedan.
Hon är skyldig vänner och mig pengar, ljög jämt, skapade konstant kaos.
Jag lämnade knarket, henne och de andra som fortsatte..

Men allt jag fått fram är att det måste vara hon.

Mår illa.. Här själv barn idag, ett av dom nästan i samma ålder som den lilla flickan.
Citera
2020-02-02, 23:46
Medlem
Pannknackarns avatar
Finns det facebook, bilder eller annan tråd här på fb på dessa två? Fattar inte vad dom heter, hittar bara initialer. Heter hon Gustav*son i efternamn?
Citera
2020-02-02, 23:48
Medlem
tinkyminkys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pannknackarn
Finns det facebook, bilder eller annan tråd här på fb på dessa två? Fattar inte vad dom heter, hittar bara initialer. Heter hon Gustav*son i efternamn?

Dom har inga sociala medier.
Citera
2020-02-02, 23:49
Medlem
Dukanva85s avatar
Citat:
Ska väll ha varit sen denna sommaren som det har varit permanent. Tidningen säger sedan förra. Men kan knappast tro att en unge kan bo i 1,5 med en sådan mamma utan att någon reagerar. Tro mig, man vänder sig om när man ser henne.

Påminner lite om den finska blonda tanten som härjade på nrkps gator för herrans massa år sen.
Ot, någon som vet vart hon är idag? Vet att hon skrek och jagade småtjejer på stan.
Jösses henne hade jag helt glömt till du skrev det! Ja, jag minns henne så tydligt nu. Henne mötte man jääämt på stan.
Citera
2020-02-03, 00:19
Medlem
Pannknackarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tinkyminky
Dom har inga sociala medier.

Ok. Kan du skriva namnen så man förstår. Jag pallar inte lista ut det själv för tråden är så lång.
Citera
2020-02-03, 00:43
Medlem
elva9tolvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pannknackarn
Ok. Kan du skriva namnen så man förstår. Jag pallar inte lista ut det själv för tråden är så lång.

R*becka G*stafson och P*trik L*ngman
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in