2020-02-02, 18:24
Medlem
Skatepunkerzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
men hur bra funkar det? för att vara mer specifik, är det några problem att köra special edition på w10 med 144hhz skärmfrekvens?
Funkar helt utan problem.Och om jag ska vara mer specifik så upplever jag att originalversionen från 2011 är mer buggig och ibland smålagg men inte så det blir ospelbart. I Special edition däremot flyter allt på som det ska och där märker jag varken av buggar eller lagg. Så skulle väl isf rekommendera special edition framför original versionen.
Citera
2020-02-02, 18:37
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skatepunkerz
FSå skulle väl isf rekommendera special edition framför original versionen.
Äger båda versionerna men blir SE jag kommer köra nästa gång i hopp om att den är mer stabil än standard, gör man en SE-version på det här sättet så borde man ju fixa buggar samtidigt tycker jag.
Citera
2020-02-02, 19:24
Medlem
Skatepunkerzs avatar
Citat:
Äger båda versionerna men blir SE jag kommer köra nästa gång i hopp om att den är mer stabil än standard, gör man en SE-version på det här sättet så borde man ju fixa buggar samtidigt tycker jag.
Håller med. Och en till grej som är dålig är att man inte kan modda i SE, går bara i originalet. Dåligt av bethesda. :/ Fanns en massa roliga mods i workshopen...
Citera
2020-02-02, 23:02
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Håller med. Och en till grej som är dålig är att man inte kan modda i SE, går bara i originalet. Dåligt av bethesda. :/ Fanns en massa roliga mods i workshopen...
Kan inte modda? Som i att tillverka mods antar jag? För det går utmärkt att köra mods i SE i alla fall.
Citera
2020-02-02, 23:14
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Över 400 sidor med mods, bethesda's spel lever väldigt mycket på att kunna moddas, ta bort det och elder scrolls och falloutspelen tappar otroligt mycket.

https://www.nexusmods.com/skyrimspecialedition/mods/
Citera
2020-02-03, 11:24
Medlem
Skatepunkerzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Kan inte modda? Som i att tillverka mods antar jag? För det går utmärkt att köra mods i SE i alla fall.
Kollade på Steam fanns ingen workshop till SE som det gör till Originalet alternativt är jag blind haha.
Citera
2020-02-03, 11:25
Medlem
Skatepunkerzs avatar
Citat:
Över 400 sidor med mods, bethesda's spel lever väldigt mycket på att kunna moddas, ta bort det och elder scrolls och falloutspelen tappar otroligt mycket.

https://www.nexusmods.com/skyrimspecialedition/mods/
Oh fan där hade jag inte kollat. Tack.
Citera
2020-02-19, 07:10
Medlem
Hur hittar man nya quests? Min questbok är snart slut och jag är bara lvl 35. Ska jag gå runt och prata med folk i alla städerna? Finns det någon guide för att hitta alla quests?
Citera
2020-02-19, 10:47
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av isimagen123
Hur hittar man nya quests? Min questbok är snart slut och jag är bara lvl 35. Ska jag gå runt och prata med folk i alla städerna? Finns det någon guide för att hitta alla quests?
Prata med alla i städerna är ett sätt att få quest ja även utforska världen.

Redigerat:
Ang guide kolla på nexusmods, kanske finns mods som kan fixa nåt.
Citera
2020-02-21, 11:00
Moderator
Arne.Ankas avatar
Spelet installerat dags o modda skiten ur det, special edition sägs klara större o tyngre mods och det ska jag dra nytta av.
Hade 27 sekunder över så googlade snabbt på top ten mods och första träffen hade lite intressant o bjuda på men är det någon annan här som moddat special edition och har nåt att tillägga?

https://www.windowscentral.com/best-skyrim-special-edition-mods
Citera
2020-03-03, 19:17
Moderator
Arne.Ankas avatar
Kul kul, 12GB spel med nästan 27GB mods

SSE är väldigt lättmoddat, valde mods ladda hem med vortex o installera, fixade load order med loot och sen bashed patch med wrye bash och funkar rätt ok, ctd en gång varannan timme var tredje timme kanske.

Citera
2020-03-05, 22:52
Medlem
Wads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iwannalickit
Ansluter ni till Empire eller Stormcloaks? Jag brukar välja det senare dels för att i början av spelet så blir man ju tillfångatagen av imperiet och jag gillar inte general Tullius som för mig förknippas med maktkåthet och översitteri.
Och att Stormcloaks är litegrann som patrioter och vill att Skyrim ska tillhöra Nordsen. Det är därför jag oftast väljer Stormcloaks.
Stormcloaks varje gång, patriot som man är. Skyrim belongs to the Nords!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in