2020-02-02, 23:00
Medlem
Grollarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av givemeyourmoney
Zerohedge, det var väl dom som blev avstängda från Twitter p.g.a desinformation!?

De flesta videos tas bort, och de som lagt upp dem blir avstängda på sociala medier.
Om det beror på desinformation eller något annat får ju var och en fundera över.
Citera
Medlem
Koettbullens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Ingen partiledare i riksdagen har opponerat sig mot hanteringen av det här.
Det börjar bli dags för Jimmie att vakna. Det är rätt tydligt att denna regering inte är kapabla att axla ansvaret som medföljer en regelrätt pandemi.
Citera
Medlem
Tjackad-Tullares avatar
Här har ni lite stämning

https://youtu.be/QxE7ToBoaQU
Citera
2020-02-02, 23:02
Medlem
Mrjobis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Vi snackar om karrantän på 14 dagar. Det hade de kunnat ordna oavsett vad jag eller du har sett.

Som sagt, Svenska regeringen är under all kritik på flera punkter. Klart de inte vill lägga pengar på sätta människor i skydd i 14 dagar. Det kostar ju pengar som sverige inte ha tillgång till De pengar ska läggas på annat
Citera
Medlem
Grollarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mrjobi
Que? vart i min text nämde jag något om Antal smittade? Och att alla invånare i europa är testade?
Jag frågade där det dykt upp att det varit smittade i europa, har det skett en massiv spridning av viruset där?

Det är det ju rimligtvis ingen som har den blekaste aning om.
Hur kan du fråga det?
Citera
Medlem
Zelenskys avatar
Hur tror ni att det utvecklar sig ifall 2019-nCoV får fäste i Sverige? Har svensk sjukvård överhuvudtaget kapacitet att hantera ett sådant scenario? Hur ser beredskapen ut i övrigt?
Citera
2020-02-02, 23:03
Medlem
Svenska regering ser kanske detta som en möjlighet att decimera köttberget och därmed rädda pensionssystemet? Skulle inte förvåna mig ett dugg då det är typiskt sossetänk.

Kan inte annars förstå varför svenska myndigheter och politiker etc verkar sitta på händerna när andra länder agerar. Vad är så viktigt med att hålla igång flygtrafik till Kina etc?

En sak är säker. Om detta frå spridning i Sverige så får vi fan släpa fram giljotinen och straffa de ansvariga. Inget mer knyta handen i fickan..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Siegfrid
https://www.who.int/docs/default-source/coronaviruse/situation-reports/20200201-sitrep-12-ncov.pdf?sfvrsn=273c5d35_2

WHO nämner två grupper utan närmare specifikation, dels "asymtomatic infection" och "pre-clinical phase of infection"
Det skulle kunna vara så att de menar samma grupp, men varför då använda två olika formuleringar?

Det enda jag möjligen funderade på var om du avsåg de som smittats och inte utvecklar symptom. Finns många exempel på det för andra virus, som influensa. Då finns ingen inkubationstid eftersom den räknar med en period från smittotillfället tills du insjuknar.

Diskussionen blir bara definitionsmässigt tjafsande. De som upplevt ex influensa vet att det finns en sjukdomskänsla dygnet innan utvecklar de klassiska symptomen som feber, värk och halsont. Denna sjukdomskänsla kan vara ospecifika symptom men räknas till insjuknandefsen, då virusmängden ökar brant. Pre-clinical phase är den fas man kan detektera virus med olika diagnostiska tester och den kan vara väldigt olika beroende på hur känsligt testet är. Den kan vara i insjuknandefsen eller tidigare än så, beroende på metod.
Citera
Medlem
Citat:
HAHAH va? vad sa du nu för dum kommentar? SKA MAN GÖRA UNDANTAG I ATT VARA KÄLLKRITISK? herregud... Ge mig inga aktietips aktiespekulanten...

jag sa "ibland", vad är det du inte förstår, eller är du trångsynt och inte tänker utanför boxen?
källkritik är bra, men i just detta fall så kan den motarbeta sanningen då kina och andra länder har potentialen att mörka viktigt information i avsikt att inte sprida panik!
Citera
2020-02-02, 23:04
Medlem
Citat:
Que? vart i min text nämde jag något om Antal smittade? Och att alla invånare i europa är testade?
Jag frågade där det dykt upp att det varit smittade i europa, har det skett en massiv spridning av viruset där?

Det är är för tidigt att säga pga inkubationstiden plus att människor kan bära på smittan och inte behöva uppsöka sjukvård. Det visar sig tids nog.
Citera
Medlem
Ärligt talat, ni som ställer frågan i detta forum om era planerade resor till Thailand. Vad är det som gör att ni "måste" resa till Thailand just nu, när läget är som det är. Själv skulle jag behöva flyga till ett annat land inom Europa i dagarna men har skjutit upp det lite just nu, tills jag ser hur läget utvecklas...
Citera
Medlem
Citat:
HAHAH va? vad sa du nu för dum kommentar? SKA MAN GÖRA UNDANTAG I ATT VARA KÄLLKRITISK? herregud... Ge mig inga aktietips aktiespekulanten...

Du vet om att de bästa aktietipsen är insider tips, och där finns inte rum för källkritik
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in