2020-02-02, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Som du sett på Youtube? Det finns tillräckligt med desinformation, spekulationer och foliehattsteorier som det är. Behövs nog inte mer eller fler.

så folk som befinner sig i själva wuhan och gråter i livestreams ljuger?

alltså, källkritik är bra att gå efter, men ibland så måste man göra undantag speciellt i sådana situationer som gör att man blir misstänksam i allt man hör och ser.

hursomhelst så bryr jag mig bara om det som händer i sverige, och de tycks hända saker och ting nu, när folk från wuhan områden landar i sverige.
Citera
2020-02-02, 22:54
Medlem
[quote=TAD2|70138593]
Citat:
Ursprungligen postat av natale28

Nej, det var tysklands myndigheter som varit i kontakt med de svenska. Indexpatienten var sjuk och åt febernedsättande.

Ja du baserar detta uttalande på vad Folkhälsomyndigheten har sagt. Har du sett tyskarnas egna uttalande så får du gärna länka det
Citera
2020-02-02, 22:55
Medlem
Koettbullens avatar
Som vanligt väljer Sverige att vara flera steg bakom, istället för att fatta beslut innan skiten träffar fläkten. Finns det en endaste bra anledning till varför man väljer ”frivillig hemkarantän” som åtgärd, före obligatorisk karantän på sjukhus - under bevakning?

Den som tror att Stefan Löfven eller Dan Eliasson är kapabla att hålla svensken trygg och säker - wake up.

Folkhälsomyndigheten trummar ut att sjukdomen inte smittar asymtomatiskt, samtidigt som New York Times citerar en tysk forskningsrapport som hävdar motsatsen. New York Times påstår även att viruset börjar likna en pandemi, och att det hela kan bli rätt seriöst (tänk Spanska sjukan 1918, fast lite skonsammare pga utvecklad sjukvård).

Jadu, om skiten träffar fläkten och svensken börjar droppa som flugor så är det vårt fel som har röstat på idioterna i regeringen.
Senast redigerad av Koettbullen 2020-02-02 kl. 22:58.
Citera
2020-02-02, 22:55
Medlem
belfs avatar
[quote=TAD2|70138527]
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66

Den är läst och har felaktigheter - det har myndigheterna i Tyskland bekräftat. Står på varannan sida här.
Varför skulle vi tro på tyska myndigheter? Säger rapportförfattarna själva att dom gjort fel?
Citera
2020-02-02, 22:56
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2

Nej, det var tysklands myndigheter som varit i kontakt med de svenska. Indexpatienten var sjuk och åt febernedsättande.

Något som utesluter att tusentals smittade knaprar febernedsättande, och råkar nysa?

Är det någon gång folk tuggar febernedsättande så är det sannolikt när de har feber.

Således kan man kasta scannrar och okulära kontroller åt helvete, smittade som är smittsamma kan komma in i Sverige genom att maskera sina symptom, karantän är det enda säkra, det här har alla fattat i hela Europa och USA förutom Tegnell och ett antal skribenter i den här tråden.
Citera
2020-02-02, 22:57
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koettbullen
Som vanligt väljer Sverige att vara flera steg bakom, istället för att fatta beslut innan skiten träffar fläkten. Finns det en endaste bra anledning till varför man väljer ”frivillig hemkarantän” som åtgärd, före obligatorisk karantän på sjukhus - under bevakning?

Den som tror att Stefan Löfven eller Dan Eliasson är kapabla att hålla svensken trygg och säker - wake up.

Ingen partiledare i riksdagen har opponerat sig mot hanteringen av det här.
Citera
2020-02-02, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av islamcultofdeath
Kina bränner kroppar i hemlighet. Tror nån nämnt detta tidigare i tråden men jag såg ingen källa, så här är den.

https://www.zerohedge.com/markets/burning-bodies-secret-new-accounts-wuhan-detail-coronavirus-outbreak
Zerohedge, det var väl dom som blev avstängda från Twitter p.g.a desinformation!?
Citera
2020-02-02, 22:59
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av natale28
Ett jävla tjat om det här...
Ni som står fast vid Folkhälsomyndighetens uttalande om att det INTE smittar under inkubationstiden,,,
Förklara då varför andra länder sätter hemkomna (från Kina) medborgare i karantän i 14 dagar om det inte finns nån smittorisk så länge dom är symtomfria? Är det för dom tycker det är så jävla kul eller? För att det är så billigt med specialflyg och isolering? Eller är dom bara väldigt paranoida allihopa?
🤦🏼‍♀️

USA har inte gjort det, men fr.o.m idag sätter de folk som varit i Wuhan under övervakad karantän i 14 dagar - folk som varit i andra delar av Kina sätts i hemkarantän i 14 dagar (som svenskarna).

I Spanien sätter man exponerade hemvändare i karantän på en liten ö i 14 dagar - men oexponerade verkar man helt strunta i, t.ex har man släppt in ett helt fotbollslag från Wuhan som nu reser runt på fotbollsturnering..
Senast redigerad av SnakePlisssken 2020-02-02 kl. 23:09.
Citera
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KanghastanArticuno
Det där med kryssningsfartyget tidigare i veckan var skumt. Världens största båt är väl Msc seaside
RCCL har det fartyget Symphony Of the Seas men har på g ett större just för den asiatiska marknaden Wounder Of The Seas, MSC ligger 2a el 3a på den lista lite offtopic!
Citera
Medlem
Mrjobis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grollaren
Vad har du för uppgift på antal smittade i Europa?
Jag missade att alla invånare i alla länder är testade.
Kan du länka?

Que? vart i min text nämde jag något om Antal smittade? Och att alla invånare i europa är testade?
Jag frågade där det dykt upp att det varit smittade i europa, har det skett en massiv spridning av viruset där?
Citera
2020-02-02, 23:00
Medlem
Mrjobis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aktiespekulanten
så folk som befinner sig i själva wuhan och gråter i livestreams ljuger?

alltså, källkritik är bra att gå efter, men ibland så måste man göra undantag speciellt i sådana situationer som gör att man blir misstänksam i allt man hör och ser.

hursomhelst så bryr jag mig bara om det som händer i sverige, och de tycks hända saker och ting nu, när folk från wuhan områden landar i sverige.

HAHAH va? vad sa du nu för dum kommentar? SKA MAN GÖRA UNDANTAG I ATT VARA KÄLLKRITISK? herregud... Ge mig inga aktietips aktiespekulanten...
Citera
2020-02-02, 23:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mrjobi
Min fråga är igen till dig, har du sett den enorma spridningen du sitter och ha panik över i europa sen viruset dök upp?

Innan du slår på djungel trumman att direkt ska se en masspridning på ett virus får man ju fråga sig själv, har det blivit det utav de fallen som kommit till andra delar av världen än just Kina?

Vet du om att det ligger ett stort Biolab i Wuhan som arbetar med just världen farligaste virus?

Vi snackar om karrantän på 14 dagar. Det hade de kunnat ordna oavsett vad jag eller du har sett.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in