2020-02-02, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pita55
Kollade och hon var tydligen psykotisk och inte psykopat. Det är inte samma sak.

Att någon är psykotisk behöver kanske inte utesluta att man är psykopat också?
Citera
Medlem
Citat:
Så fruktansvärt hemskt öde för den lilla flickan Vill bara gråta.

Hur kunde dessa personer få tillbaka vårdnaden om tösen, när pappan inte ens gjorde drogtesterna !

Jag ska nog egentligen inte gå in på mordsidor med yngre barn, för det gör så jäkla ont i själen
Mamman fick vårdnaden i somras och nu är hon död
Narkomaner livnär sig på att ljuga, vet inte de höga gubbarna det? Fy fxnnn hoppas de sover dåligt och mår skit efter valet med att ge mamman vårdnaden!

Mina tankar går till fosterfamiljen som vårdade den lilla tjejen för nyfödd till i somras. Sett henne ta sina första steg och hört hennes första ord m.m.
Mina tankar är hos den familjen. <3 <3 ...vila i frid lillflicka <3
Höga gubbar?

Du är medveten att rätten nästan uteslutande går på socialtjänstens utredning va?
Inte så många "gubbar" där öht
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doddobibbi
Du är tyvärr helt rätt ute... kommunernas ekonomi är minst sagt usel. När sedan anhöriginvandringen kommer igång på allvar ja då är det ridå ned för allt vad skyddsnät och samhällsresurser heter. Vi har redan passerat alla möjligheter för att bromsa ned eller få bort kostnaderna. Allt är försent och förstört. Dags att alla börjar inse detta och anpassar sig. Det kommer bara bli successivt sämre framöver. Denna tragiska händelse är skapad av socialtjänsten i Norrköping som uppenbarligen inte fungerar. Troligtvis är det dåligt med personal pga brist på pengar. Jag vågar inte ens gissa vilket budgetunderskott som soc i Nkpg ligger på.... Nån som vet hur många miljoner back det handlar om?? jag vet dock redan att de siffrorna är skrämmande då det är samma sak i alla kommuner i dagens läge.
Alla myndigheter gör nog så gott de kan, efter de förutsättningar de har. I dagens läge är detta vad man kan erbjuda.
Ja det skulle vara intressant om nån som jobbar inom området ville komma in och kommentera. Det måste ju vara helt jävligt för dom som vill hjälpa men som är krossade av arbetstrycket och ekonomi. Men jag tycker oavsett att ansvariga ska straffas om det visar sig ha brister. Sånt här borde ju verkligen kunna ändra även de mest inbitna pk-folken att massinvandringen får allvarliga konsekvenser...
Citera
2020-02-02, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
Jo, fast jag tror verkligen inte det. Men jag har haft fel förut så jag säger inte att det inte är så.

Det var hämtat ur artikeln: https://attvaramamma.se/bebisar/vad-behover-du-veta/tips-for-att-ta-hand-om-din-bebis/vad-innebar-begreppet-skakade-barn/amp/

Att ett barn skakas är vanligast bland barn under två års ålder,*men det kan hända barn som är så gamla som fem.*

Möjligt att den medicinska termen blir en annan vid viss ålder, men att skadorna är desamma (?)
Citera
2020-02-02, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AndyMcCoy
Höga gubbar?

Du är medveten att rätten nästan uteslutande går på socialtjänstens utredning va?
Inte så många "gubbar" där öht

Socialtjänsten hade väl flickan utplacerad sen hon var några dagar gammal.
Citera
2020-02-02, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MCL85
Att någon är psykotisk behöver kanske inte utesluta att man är psykopat också?

Jo, det kan de nog, men hen skrev väl psykotiskt. Spelar ju ingen roll hur som helst.
Citera
2020-02-02, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det var ett direkt citat så det är advokatens ord. Jag mailade den som skrivit artikeln. Advokaten använde ordet "tappade".
Du?
Var det inte anniebrev (eller hur den nu hette) som mailade journalisten?
Citera
2020-02-02, 22:01
Medlem
Citat:
Du?
Var det inte anniebrev (eller hur den nu hette) som mailade journalisten?
Jag gjorde det också. Tror du jag sitter här och ljuger!!????

Lin*tte Isra*lsson

fre 31 jan. 23:41 (för 2 dagar sedan)

till mig

Hej XX!
Tack för ditt mejl. Advokaten är korrekt citerad. Det är alltså ett citat, inte jag som journalist som säger det.
Mvh Lin*tte

(*= e)
Citera
2020-02-02, 22:04
Medlem
Mamman är R. G och pappan är P. L, lika säkert som att jag nyss va på dass! Det är dom som är häktade. Och mamman har en historia med psykoser. Tro mig, ryktet har gått många år angående den där kvinnan. Det stod i en artikel att båda föräldrarna var kopplade till psykiatrin och missbrukare.

Det. Var. Ingen. Tragisk. Olycka.
En tragisk olycka är när ens barn råkar springa ut framför en bil, eller ramla ut genom ett fönster.

Det var människor som hade ihjäl ett barn, med flit eller inte. Och det är ju något riktigt jäkla skumt om man inte ringer 112 DIREKT.

Jo minnsan luktar det räv här...
Citera
2020-02-02, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jag gjorde det också. Tror du jag sitter här och ljuger!!????

Lin*tte Isra*lsson

fre 31 jan. 23:41 (för 2 dagar sedan)

till mig

Hej XX!
Tack för ditt mejl. Advokaten är korrekt citerad. Det är alltså ett citat, inte jag som journalist som säger det.
Mvh Lin*tte

(*= e)
Japp. Min grundinställning är att alla ljuger.
My bad!
Jag ber så hemskt mycket om djursex 😟
Citera
2020-02-02, 22:07
Medlem
Citat:
Socialtjänsten hade väl flickan utplacerad sen hon var några dagar gammal.
Så..... ?
Citera
2020-02-02, 22:09
Medlem
Citat:
Japp. Min grundinställning är att alla ljuger.
My bad!
Jag ber så hemskt mycket om djursex 😟
Trist inställning. Jag är definitivt inte känd på fb för att vara ett troll. Jag kan ha fel ibland, men jag ljuger aldrig. "Djursex" för du kanske redigera. Kanske du menade "ursäkt". Den är accepterad.

För övrigt finns ingen anledning att sitta och ljuga. Ett barn är dött pga försumliga föräldrar, eller föräldrar som mördade sin treåring. Vidrigt. Spelar ingen roll hur det gått till. De ringde varken ambulans eller polis.
Senast redigerad av Picasso2 2020-02-02 kl. 22:12.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in