Citat:
Ursprungligen postat av
Lingva
Har googlat och scrollat här i tråden men hittar inte den information jag söker.
Vad hade hänt tösen? HUR dog hon?
Ja du, säg det. Det ända som känns att man kan med säkerhet säga att det hänt något jävligt tragiskt.
Det finns en trådsanning om vilka det är och vilken den exakta adressen var.
Men jag är inte säker, namnet på de häktade får vi nog med säkerhet reda på imorgon. Åklagar myndigheten har benämnt de häktade som anhöriga. Men advokaten har benämnt sin klient som mamman, så det får vi väll anta att det är.
Att flickan varit placerad har stått i kvällspressen, men inte bekräftats någon annanstans. Vad som oxå sägs är att en anhörig larmade polisen. Hur vida den anhöriga kom till lägenheten och upptäckte att flickan var borta/ död eller om den anhöriga blev kontaktad via telefon av upprivna föräldrar vet jag inte.
Det hände i ett lite finare hus området är definitivt inget utsatt område. Det bor ju självklart missbrukare i sådan områden oxå. Trådsannings mamman och fastighets ägaren har samma efternamn, det har spekulerats i att det är därför hon har lägenhet på trådsannings adressen.
För övrigt tycker jag att många verkar vara ganska onyanserade i denna tråd. Det är inte vanligt att missbrukare och psykisk sjuka dödar sina barn. En person med de pålagorna kan självklart försumma sina barn. Men att de medvetet skulle vilja sina barn illa är lite okunnigt att tro.
Att döda sitt barn är väldigt väldigt ovanligt. Att både mamma och pappa planerar att döda sitt barn och genomför det är näst i till icke existerande. Trots det händer det ju ibland i Sverige var väll i Skåne. När akademikerföräldrar mördar sin två flickor och sedan begår självmord.
Skulle det vara ett sådant fall spelar sociala grupp ingen roll. Det är inte vanligare att missbrukare gör det är att samhällets topp gör det.
Om jag får gissa i detta fall tror jag en av de häktade är Skyldig. Polisen vet ännu inte vem och häktat därför båda. Om det i slutändan kommer att bli en falkade dom som vållande, dråp eller mord vet vi inte idag. Det kommer nog omhäktningar att ge en fingervisning om.