2020-02-02, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lingva
Har googlat och scrollat här i tråden men hittar inte den information jag söker.

Vad hade hänt tösen? HUR dog hon?
Ingen som vet. Alla har yppandeförbud. Men mamman och pappan är anklagade för vållande till annans död. Mamman hävdar att det var en olycka och att hon inte är involverad. Det sista tolkar jag pga hennes uttalande att hon nekar till rubriceringen "vållande..."
Citera
2020-02-02, 20:47
Medlem
Citat:
Har googlat och scrollat här i tråden men hittar inte den information jag söker.

Ingen som vet ännu.
Citera
2020-02-02, 21:02
Medlem
Av vi som träffat mamman, så tippar man på våldsbrott då hon va psykotisk. Missbrukare som hade med hela psykiatrin vården att göra. Det finns ju en anledning till att deras andra barn inte bodde med dem. Ett vredesutbrott med för mycket droger i blodet som utlöste en dödshandling. En vuxen människa är stark, mamman säger att hon tappat ungen, dvs kanske har pappan drömt ungen i något hårt sen låtit barnet vara. Och barnet sedan dött i sömnen. De är ju känt at vara väldigt farligt att somna efter en kraftig hjärnskakning.

Hur som så är det inte skötsamma Karin 34 år med ett ordentligt jobb som har orsakat ett barns död. Utan en ren o skär psykopat
Citera
2020-02-02, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kissungen49
Av vi som träffat mamman, så tippar man på våldsbrott då hon va psykotisk. Missbrukare som hade med hela psykiatrin vården att göra. Det finns ju en anledning till att deras andra barn inte bodde med dem. Ett vredesutbrott med för mycket droger i blodet som utlöste en dödshandling. En vuxen människa är stark, mamman säger att hon tappat ungen, dvs kanske har pappan drömt ungen i något hårt sen låtit barnet vara. Och barnet sedan dött i sömnen. De är ju känt at vara väldigt farligt att somna efter en kraftig hjärnskakning.

Hur som så är det inte skötsamma Karin 34 år med ett ordentligt jobb som har orsakat ett barns död. Utan en ren o skär psykopat

Hur i helskotta kunde de ge mamman vårdnaden om flickan??Förbenade domare på kammarrätten!
Citera
2020-02-02, 21:12
Medlem
Citat:

När var hon psykotisk? När de kom till platsen eller är hon känd för att ha psykoser sedan tidigare?
Citera
2020-02-02, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pita55
Hur i helskotta kunde de ge mamman vårdnaden om flickan??Förbenade domare på kammarrätten!

Förmodligen som Kissungen49 skriver, att hon är psykopat. Är man en riktig psykopat lindar man andra runt lillfingret och visar upp en helt annan sida av sig själv, en sida som egentligen inte existerar.
Citera
2020-02-02, 21:16
Medlem
Merrybums avatar
Citat:

Ja du, säg det. Det ända som känns att man kan med säkerhet säga att det hänt något jävligt tragiskt.

Det finns en trådsanning om vilka det är och vilken den exakta adressen var.
Men jag är inte säker, namnet på de häktade får vi nog med säkerhet reda på imorgon. Åklagar myndigheten har benämnt de häktade som anhöriga. Men advokaten har benämnt sin klient som mamman, så det får vi väll anta att det är.
Att flickan varit placerad har stått i kvällspressen, men inte bekräftats någon annanstans. Vad som oxå sägs är att en anhörig larmade polisen. Hur vida den anhöriga kom till lägenheten och upptäckte att flickan var borta/ död eller om den anhöriga blev kontaktad via telefon av upprivna föräldrar vet jag inte.

Det hände i ett lite finare hus området är definitivt inget utsatt område. Det bor ju självklart missbrukare i sådan områden oxå. Trådsannings mamman och fastighets ägaren har samma efternamn, det har spekulerats i att det är därför hon har lägenhet på trådsannings adressen.

För övrigt tycker jag att många verkar vara ganska onyanserade i denna tråd. Det är inte vanligt att missbrukare och psykisk sjuka dödar sina barn. En person med de pålagorna kan självklart försumma sina barn. Men att de medvetet skulle vilja sina barn illa är lite okunnigt att tro.
Att döda sitt barn är väldigt väldigt ovanligt. Att både mamma och pappa planerar att döda sitt barn och genomför det är näst i till icke existerande. Trots det händer det ju ibland i Sverige var väll i Skåne. När akademikerföräldrar mördar sin två flickor och sedan begår självmord.

Skulle det vara ett sådant fall spelar sociala grupp ingen roll. Det är inte vanligare att missbrukare gör det är att samhällets topp gör det.

Om jag får gissa i detta fall tror jag en av de häktade är Skyldig. Polisen vet ännu inte vem och häktat därför båda. Om det i slutändan kommer att bli en falkade dom som vållande, dråp eller mord vet vi inte idag. Det kommer nog omhäktningar att ge en fingervisning om.
Citera
2020-02-02, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
Jag förstår hur du menar, men ger ett instick hur jag funderar:

- OM (jag säger OM) barnet blivit kraftigt skakad (shaken baby syndrome) i affekt så är ju det att direkt skada barnet och man vill då skylla hennes förmodade hjärnskada på att hon tappade barnet av en olyckshändelse.

- Hon tar på sig skulden för vad pappan har gjort eftersom de båda vet att han inte får vistas i hemmet pga begränsad umgängesrätt (minns jag fel, så rätta mig). Jag vet inte om det framgått hur länge barnet ska ha varit dött, men om barnet fått en skallskada (ger sig inte alltid till känna omedelbart) och föräldrarna tror att barnet är hyfsat ok och lägger henne för att vila lite och och hon i sömnen förvärrast i tillståndet så kanske de själva inte visste att barnet avlidit och ändå vill hoppas att det finns en chans att barnet kan överleva när den anhöriga hittar henne. Ja, då drar ju pappan iom att de brutit mot de villkor som ställts.
För skulle flickan gått att rädda så är det ju bye bye forever och de blir av med vårdnaden.

Krångligt formulerat kanske...

Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
Jag håller inget du säger för omöjligt. Förutom shacken baby syndrom. Det är spädbarn som kan dö av att bli skakade på det sättet, du kan inte skaka ett snart fyra årigt barn så det dör, då skulle det avsiktligt eller oavsiktligt nog behövs slå huvudet i något under skakningarna.

Smart det där att mamman ville skydds pappan. Det är inte alls omöjligt.
Speciellt inte om mamman är lite lågbegåvad. Vilket inte är helt ovanligt hos den typen av kvinnor som den bild av henne målats upp här.
Fast.... Vad är det hon ska skydda honom ifrån menar ni?
Det som skulle kunna hända om han var där är att mamman förlorar ingen igen....
Det har hon liksom redan gjort.... Permanent.

Så hur tänkte ni?
Citera
2020-02-02, 21:24
Medlem
Citat:

Det är stor skillnad mellan att vara psykotisk och psykopat.
Citera
2020-02-02, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
En olycka med dödlig utgång skulle kunna vara att en förälder på skoj kastar upp ett barn i luften för att sedan ta det i sina armar, om man då missar att geppa barnet när det är på väg ner kan det likställas med att tappa. Finns även föräldrar som låter sina barn så och balansera på sina handflator medens de höjer sina sänder om barnet då ramlar kan det likställas med att tappas.
Ett barn och även äldre kan ådra sig skallskador även från relativt låga höjder beroende på bland annat den vinkeln på huvudet de landar, underlag mm
Ett barn med kraftiga skallskador invändigt kan ha livshotande skador om de inte kommer under akutvård, men kan kanske uppfattas som enbart trötta och slöa.
Har du egna barn?
Har du själv praktiserat de exempel du anger?
Citera
2020-02-02, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MCL85
Förmodligen som Kissungen49 skriver, att hon är psykopat. Är man en riktig psykopat lindar man andra runt lillfingret och visar upp en helt annan sida av sig själv, en sida som egentligen inte existerar.

Jaha..missat det men är hon psykopat så kan hon hitta på vilka lögner som helst o charma alla
Citera
2020-02-02, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pita55
Jaha..missat det men är hon psykopat så kan hon hitta på vilka lögner som helst o charma alla

Kollade och hon var tydligen psykotisk och inte psykopat. Det är inte samma sak.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in