Citat:
Ursprungligen postat av
rubin22
Nej det vet jag, menade att personen jag citerade skrev att tappat, kunde ha samband med detta med spekulationer om huvudet åtskillt från kroppen.
Jag kan inte förstå vilken olycka det kan handla om? Om man hittar ett barn död, borde de väl gripas för mord? Är ju andra föräldrar som blivit det men som sedan avskrivs som olycka. Varför endast vållande och brott mot griftefriden, förstår inget?
En olycka med dödlig utgång skulle kunna vara att en förälder på
skoj kastar upp ett barn i luften för att sedan ta det i sina armar, om man då missar att geppa barnet när det är på väg ner kan det likställas med att tappa. Finns även föräldrar som låter sina barn så och balansera på sina handflator medens de höjer sina sänder om barnet då ramlar kan det likställas med att tappas.
Ett barn och även äldre kan ådra sig skallskador även från relativt låga höjder beroende på bland annat den vinkeln på huvudet de landar, underlag mm
Ett barn med kraftiga skallskador invändigt kan ha livshotande skador om de inte kommer under akutvård, men kan kanske uppfattas som enbart trötta och slöa.