Citat:
Ursprungligen postat av
KlausStein
Jag kallar dig dum i huvudet för att din tankenivå inte riktigt räcker till.
Argumentum ad populum. Bemöt försvaret i sak.
Helt irrelevant analogi som inte har någonting med fallet att göra. Jag vet varför man (du) väljer att hitta på en analogi, det är för att du inte klarar av att diskutera sakfrågan och därför försöker du föra diskussionen till din egna privata halmgubbe. Problemet är att även om du har rätt i halmgubbefallet så betyder det inte ett skit.
Vi har inte omvänd bevisbörda varken i USA eller i Sverige. Trump måste inte bevisa skit, faktum är att det alltid ligger i försvarets intresse att enbart bemöta anklagelserna.
Helt irrelevant fråga. Är det för svårt att diskutera Burisma, eller vad är ditt problem?
Suck, jag gav länk som visade på att gubben hänvisat och tänkt fel. Det var väldigt mycket enligt sakfrågan, men det fanns inget intresse att försöka förstå.
Varför kan du inte vara öppen för att gubben hade fel?
Återigen, utgångsläget att begår man ett brott så är det självklart en "bevisbörda" att föra fram att man har förmildrande omständigheter. Handlar inte om omvänds bevisbörda.
Om man menar att Trump begick "abuse of power" så menar jag att ligger på honom att han skall bevisa att det var i nationens intresse
och att det inte fanns alternativ. Det ligger på honom.
Burisma - ok, om åklagarna i Ukraina i maj 2019 sa att det inte fanns något som pekade på att Hunter begått brott i Ukraina. Hur ställer du det till det?
Faller Trumps "försvar" då - om inte - varför inte?