2020-02-02, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MacMackay
En lätt OT anstruken reflektion:

Trump är emot globalism och frihandel.

Eftersom den diskussionen nyligen förts så vill jag bara ge en kortare allmän kommentar:

Hans antiglobalistiska politik har lett till att industrijobben kommit tillbaka till landet och att arbetarnas medelinkomster ökat och fått bättre levnadsstandard, det är fakta.

Detta betyder att hans politik är på total kollisionskurs med exempelvis Soros finansintressen och fått till följd att han fått arbetarklassen på sin sida.

Globalistagendan är i den bemärkelsen däremot mycket stark inom det demokratiska partiet som går armkrok med den amerikanska oligarkin.
De svek arbetarna och bönderna i det amerikanska inlandet.
Att denna del av hans politik som utgör grunden för hans framgångar inom arbetarklassen oavsett hudfärg gör vänstern rasande och TDS hatisk är svårt att förstå.

Är han inte egentligen er man?

...huvudet på spiken - väl skrivet....
Citera
2020-02-02, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlausStein
Jag kallar dig dum i huvudet för att din tankenivå inte riktigt räcker till.

Argumentum ad populum. Bemöt försvaret i sak.

Helt irrelevant analogi som inte har någonting med fallet att göra. Jag vet varför man (du) väljer att hitta på en analogi, det är för att du inte klarar av att diskutera sakfrågan och därför försöker du föra diskussionen till din egna privata halmgubbe. Problemet är att även om du har rätt i halmgubbefallet så betyder det inte ett skit.

Vi har inte omvänd bevisbörda varken i USA eller i Sverige. Trump måste inte bevisa skit, faktum är att det alltid ligger i försvarets intresse att enbart bemöta anklagelserna.

Helt irrelevant fråga. Är det för svårt att diskutera Burisma, eller vad är ditt problem?

Suck, jag gav länk som visade på att gubben hänvisat och tänkt fel. Det var väldigt mycket enligt sakfrågan, men det fanns inget intresse att försöka förstå.
Varför kan du inte vara öppen för att gubben hade fel?

Återigen, utgångsläget att begår man ett brott så är det självklart en "bevisbörda" att föra fram att man har förmildrande omständigheter. Handlar inte om omvänds bevisbörda.

Om man menar att Trump begick "abuse of power" så menar jag att ligger på honom att han skall bevisa att det var i nationens intresse och att det inte fanns alternativ. Det ligger på honom.

Burisma - ok, om åklagarna i Ukraina i maj 2019 sa att det inte fanns något som pekade på att Hunter begått brott i Ukraina. Hur ställer du det till det?
Faller Trumps "försvar" då - om inte - varför inte?
Citera
2020-02-02, 18:56
Medlem
KlausSteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
Suck, jag gav länk som visade på att gubben hänvisat och tänkt fel. Det var väldigt mycket enligt sakfrågan, men det fanns inget intresse att försöka förstå.
Varför kan du inte vara öppen för att gubben hade fel?

Nej, det har du inte. Att du på fullaste tror det visar bara att din tankenivå inte riktigt räcker till, eller hur du nu vill uttrycka det. Antingen det eller så kan du inte engelska.

Citat:
Återigen, utgångsläget att begår man ett brott så är det självklart en "bevisbörda" att föra fram att man har förmildrande omständigheter. Handlar inte om omvänds bevisbörda.

Ingen har bevisat att något riksrättsgrundande brott har begåtts och det är inte Trumps uppgift att bevisa sin oskuld.

Citat:
Om man menar att Trump begick "abuse of power" så menar jag att ligger på honom att han skall bevisa att det var i nationens intresse och att det inte fanns alternativ. Det ligger på honom.

Man menar inte detta, man konstaterar att Trump står åtalad för detta och att det inte är ett brott som presidenten kan avsättas för. Vi är alltså inte i en diskussion om skuldfrågan, vi är i en diskussion om Trump öht står åtalad för något han kan fällas för. Har du helt missat detta? Förlåt, dum fråga.

Citat:
Burisma - ok, om åklagarna i Ukraina i maj 2019 sa att det inte fanns något som pekade på att Hunter begått brott i Ukraina. Hur ställer du det till det?

Jag ställer mig helt utanför och neutral. Det är en för mig fullständigt ointressant fråga. Nej, Trumps försvar faller inte det minsta.
Citera
2020-02-02, 19:13
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Mig veterligen har det bara varit en impeachment, vet du om mer impeachemts?
Men är du av någon annan tanke, kan du påvisa detta att det skett mer impeachments än Watergate 2.0?

Kanske fel av mig. De andra gångerna man försökte klämma åt Trump med lögner så kanske det inte ens gick till riksrätt. Man kanske satsade allt på ett kort innan valet 2020. Och förlorade.
Citera
2020-02-02, 19:18
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Kanske fel av mig. De andra gångerna man försökte klämma åt Trump med lögner så kanske det inte ens gick till riksrätt. Man kanske satsade allt på ett kort innan valet 2020. Och förlorade.
Det är sant, man fick aldrig ta del av bevisen där.
OCh Mueller var klar, om inte trumpen var president, så hade det blivit åtal.

Men nu pratar vi denna impeachment i denna tråden, det finns gott om trådar att prata om annat.
Citera
2020-02-02, 19:31
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Det är sant, man fick aldrig ta del av bevisen där.
OCh Mueller var klar, om inte trumpen var president, så hade det blivit åtal.

Men nu pratar vi denna impeachment i denna tråden, det finns gott om trådar att prata om annat.

Nu hittar du på. Hade han begått olagliga handlingar hade man åtalat honom, i synnerhet om det gällde valfusk. Ni får nog finna er i att Trump inte gör olagliga saker. Jag ser fram emot 4 år till med Trump. Förhoppningsvis finns det så många konservativa domare i HD då att landet kanske för lång tid framöver kommer kunna städas från mycket av allt vansinne.
Citera
2020-02-02, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlausStein
Nej, det har du inte. Att du på fullaste tror det visar bara att din tankenivå inte riktigt räcker till, eller hur du nu vill uttrycka det. Antingen det eller så kan du inte engelska.

Ingen har bevisat att något riksrättsgrundande brott har begåtts och det är inte Trumps uppgift att bevisa sin oskuld.

Man menar inte detta, man konstaterar att Trump står åtalad för detta och att det inte är ett brott som presidenten kan avsättas för. Vi är alltså inte i en diskussion om skuldfrågan, vi är i en diskussion om Trump öht står åtalad för något han kan fällas för. Har du helt missat detta? Förlåt, dum fråga.

Jag ställer mig helt utanför och neutral. Det är en för mig fullständigt ointressant fråga. Nej, Trumps försvar faller inte det minsta.

Så vi har giganternas kamp, gubben vars mål att fria Trump kan påstå vad som helst, eller en Harvard professor som inte vill hamna i kläm när hans arbete citeras av en gubbe....

Du satsar alla pengar på gubben. Typ detta....?
"Purely non-criminal conduct, including 'abuse of power' and 'obstruction of justice,' are outside the range of impeachable offenses,"

Harward professorn David Bowie säger dock
Abuse of power is a crime,” Bowie said when asked to explain his position. “There are people around the country who have been convicted of it recently. It’s a crime that’s existed since this country was founded"

Den här Dershowitz (gubben) ska i relation till Clinton tom ha sagt detta
"certainly doesn't have to be a crime" för att någon ska vara "impeachable"

"The view he expressed over two decades ago is the one in line with legal consensus, and Dershowitz himself admits that he is in the minority."
https://reason.com/2020/01/28/alan-dershowitz-john-bolton-allegations-are-not-impeachable-nor-is-abuse-of-power/

Som slutsats - så är gubbens åsikt felaktig.
Men den är helt i linje med vad en advokat säger för att rädda sin klient. Advokater ljuger arslet av sig. Har inte träffat på en enda som INTE ljuger. (Har inte förlorat en stämning än heller)

Så kan du motivera din åsikt?
Citera
2020-02-02, 20:15
Medlem
KlausSteins avatar
Citat:
Så vi har giganternas kamp, gubben vars mål att fria Trump kan påstå vad som helst, eller en Harvard professor som inte vill hamna i kläm när hans arbete citeras av en gubbe....

Du satsar alla pengar på gubben. Typ detta....?
"Purely non-criminal conduct, including 'abuse of power' and 'obstruction of justice,' are outside the range of impeachable offenses,"

Harward professorn David Bowie säger dock
Abuse of power is a crime,” Bowie said when asked to explain his position. “There are people around the country who have been convicted of it recently. It’s a crime that’s existed since this country was founded"

Den här Dershowitz (gubben) ska i relation till Clinton tom ha sagt detta
"certainly doesn't have to be a crime" för att någon ska vara "impeachable"

"The view he expressed over two decades ago is the one in line with legal consensus, and Dershowitz himself admits that he is in the minority."
https://reason.com/2020/01/28/alan-dershowitz-john-bolton-allegations-are-not-impeachable-nor-is-abuse-of-power/

Som slutsats - så är gubbens åsikt felaktig.
Men den är helt i linje med vad en advokat säger för att rädda sin klient. Advokater ljuger arslet av sig. Har inte träffat på en enda som INTE ljuger. (Har inte förlorat en stämning än heller)

Så kan du motivera din åsikt?

Jag är - speciellt med bakgrund av allt tidigare skitsnack från din sida - smått fundersam, förstår du verkligen vad som står och vad du frågar efter? Jag kan svara på din fråga, men innan jag gör det, skulle du först kunna redogöra för vad som sagts av nämnda herrar med dina egna ord? Och hur detta relaterar till vår tidigare diskussion om nationens kontra presidentens intresse, som ju är vad vi de facto diskuterar? Alltså, med dina egna ord, inga citat du inte förstår.
Citera
2020-02-02, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Don't quir your day job och bli analytiker. Läs gärna artikeln jag länkade till:

https://www.di.se/ledare/en-vit-minoritetspolitik/

Där kanske du kan få en id+e om varför Trump vann.

Och jag får då säga detta med emfas: Nej, ryssarna och/eller Putin avgjorde inte presidentvalet i USA 2016 för de har de inte de minsta resurser till. I synnerhet inte något som kan mäta sig med den enorma hjärntvätten som pågår och har pågått i decennier i USA:

Frank Zappa - I Am The Slime - 1973 https://youtu.be/nRnNDkHb0MU via @YouTube

Jag förstår mycket väl vem Trump tilltalar, men det är nog Trump som hjärntvättar dem nu...

Trump säger "självklara" saker (som de menar är självklara). Tex som detta med Green Coal, och hur duktig han är som räddat den industrin. Men de siffror jag sett visar på att kolindustrin blivit omsprungna av tex industrin runt solceller som berör fler personer i USA. Men det är inte dem som bor i dessa delstater som satsat på solceller... så Trump pratar inte om det.

Trump får dem att hålla fast vid gamla jobb, det borde investeras, lägga fokus på nya tekniker. Men nej, det skulle ju innebära att Trump skulle tala klarspråk, att ett antal skulle behöva flytta osv.
Citera
2020-02-02, 20:22
Medlem
Trump kommer frias och Demokraterna kommer lider stort nederlag av detta. Beskedet kommer nu i veckan och sen kan vi stänga ner den här tråden. Finns sedan inget mer att säga om denna pajas riksrätt från Trumphatare.
Citera
2020-02-02, 20:49
Medlem
Citat:

Angående Ukraina så kommer det nog börja redas ut nu inom några veckor.

Lindsey Graham uppmanar nu Jim Risch, att sätta igång en utredning för att få fram vad som egentligen hände och varför inte Obama-administrationen gick till botten med detta när det så uppenbart fanns en intressekonflikt här (börjar vid 3,20).

Man kommer också i senaten att kalla visselblåsaren att vittna (börjar vid 8,36). Men detta kommer ske efter impeachment processen, sanningen måste komma fram så att detta aldrig kan hända igen.

https://www.youtube.com/watch?v=sbjF-6JU8wk

Vi har bara sett början på detta galna försök att gå "förbi" lagen och försöka avsätta en president utan saklig grund.
Citera
2020-02-02, 21:45
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av batteridrift
Trump kommer frias och Demokraterna kommer lider stort nederlag av detta. Beskedet kommer nu i veckan och sen kan vi stänga ner den här tråden. Finns sedan inget mer att säga om denna pajas riksrätt från Trumphatare.
Det borde bli nya hearings, då detta inte känns i närheten klart än.
Men tiden får utvisa vad som sker.

Men en del har nog svårt se en kung i vita huset, speciellt när man inte vill han någon där, sade FRAMERS.
Men blir det en impeachment till?
Vem vet, detta var en parodi utan vittnen, fakta, och bevisning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in