2020-02-02, 17:15
Medlem
KlausSteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
men jag är dum i huvudet?

Ja, det skulle jag säga är en rätt bra sammanfattning av läget.

Citat:
Det ska vara ok för Trump att göra som han gjorde för att han hade andra motiv OCKSÅ...?
Dessa "lagar" ska gälla alla, eller det är en specialanpassning bara för Trump?

1. Hej tankeläsare. Berätta för mig, vad tänker jag på nu? Eller är det bra Trumps tankar du kan läsa?
2. Som förklarat för dig hur många gånger som helst, Trump ska inte hindras från att agera för nationens bästa bara för att det ligger i hans privata intresse. Faktum är att det alltid ligger i en presidents privata intresse (för att bli omvald, få ett bra eftermäle etc.) att agera i nationens bästa. Så länge det ligger i USA:s intresse att utreda Burisma så spelar det ingen som helst roll om Joe Biden som resultat åker på stryk, om så ens hade skett. Ni vill ju hela tiden hävda att det inte finns någon korruption och att Hunter/Joe dindu nuthin, så vari ligger då problemet?

Inte för att jag tror att du kan läsa engelska eller förstå någorlunda komplicerade texter, men här har du en artikel av nämnda Dershowitz där han förklarar försvaret. Den kanske inte hjälper dig, men andra tråddeltagare kanske kan lära sig något.
Citera
2020-02-02, 17:17
Medlem
KlausSteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
Jaha, vad händer nu då? Avgår han till veckan eller vad kommer hända? Vem tar i så fall över fram till valet?

Ingenting. På onsdag kommer Trump att frikännas, alternativt läggs åtalet ner.
Citera
2020-02-02, 17:19
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Så rysk valpåverkan och snacket om kissa på varandra med ryska prostituerade i Moskva osv som FBI utredde i månader eller år för miljontals dollar ledde aldrig till riksrätt?
Mig veterligen har det bara varit en impeachment, vet du om mer impeachemts?
Men är du av någon annan tanke, kan du påvisa detta att det skett mer impeachments än Watergate 2.0?
Citera
2020-02-02, 17:24
Medlem
stone_sleepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Jo, det finns en viss sorts journalister och press som inte förstår att de har haft fel och ortfarande hävdar att Trump först blev president tack vare Putin och att han gör allt för att antingen sko sig själv och sitt företag eller p.g.a. att ryssarna har något på honom och utpressar honom. Det är oerhört tragiskt att betrakta då det här egentligen handlar om utbildade människor som i övrigt aldrig visat upp några mentala problem av psykosnatur. Nu finns det ett samlingsbegrepp nämligen TDS. I Sverige ser vi exempel på detta lite här och var i vår media som det här:

Peter Wolodarski: Historiens dom kommer bli hård mot Trump
Spelar sanningen någon roll? Betraktas maktmissbruk fortfarande som allvarligt? Vi måste vägra acceptera att de frågorna besvaras med ett nej.
https://www.dn.se/ledare/peter-wolodarski-historiens-dom-kommer-bli-hard-mot-trump/

Jag bävar för den dagen när Jimmie Åkesson blir statsminister. Då är det tack och adjö med det Sverige vi nu känner till.

Man måste försöka sätta sig in i deras hjärnor för att förstå paniken som de känner. För oss vanliga människor betyder Trumps vinst, och även SD:s framgångar, att det blir ordning och reda, främst i migrationspolitiken. För dem betyder det slutet på en epok där de kunde göra som de ville, de kunde berika sig själva medan de predikade om "tolerans, mångfald", de är enormt korrupta.
Citera
2020-02-02, 17:24
Medlem
KlausSteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arboga-Conny
Om demokraterna vinner 67 stolar i senaten nästa år och Trump blir omvald.
Är det då rätt för senaten att fälla honom utan bevis och vittnen?
Jag antar det eftersom republikaner precis röstat på de grunderna.

Ni då?
Svara med ett ja eller nej innan ni kör er tokiga whatabout-argument

Öh, nej. Idiot. Uttala dig inte om du inte har koll.

Senaten har fått en utredning av demokraterna där 17 (om jag inte minns fel) vittnen har förhörts som de ska ta ställning till. Demokraterna har i efterhand konstaterat att utredningen är så värdelös och att de i princip har ställt Trump inför riksrätt baserat på hörsägen utan bevis varför de vill ha nya vittnen och en ny utredning i senaten, vilket senaten inte tillåter. De enda som har någon som helst skuld till bristen på "bevis och vittnen" är Pelosi, Schiff och deras anhang.

Sen har jag inga som helst illusioner om att en demokratiskt ledd senat hade avsatt Trump, men det är för att det här är en politisk process mot Trump, ingenting annat. De skiter i bevis, partipolitik är allt.
Citera
2020-02-02, 17:26
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stone_sleeper
Man måste försöka sätta sig in i deras hjärnor för att förstå paniken som de känner. För oss vanliga människor betyder Trumps vinst, och även SD:s framgångar, att det blir ordning och reda, främst i migrationspolitiken. För dem betyder det slutet på en epok där de kunde göra som de ville, de kunde berika sig själva medan de predikade om "tolerans, mångfald", de är enormt korrupta.
Läs även artikeln jag länkar till i min edit ovan. Ett scenario vi kommer att ha i Sverige efter nästa börskrasch när samhället krackelerat. Ligger inte långt borta är jag rädd för.
Citera
2020-02-02, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Det beror på vad du menar med påverkan. Vad kom man fram till? Att något källarföretag hade försökt tjäna pengar på click-bate-annonser på Facebook för ett antal tusen dollar. I jämförelse med hur mycket bara DNC betalade för desinformation så är det en spottloska i havet ungefär.

Så vad nu än ryssarna gjorde så inte hade det någon påverkan på valet. Varför Trump vann var helt enkelt för att Demokraterna hade en sådan usel kandidat som inte skulle ha kommit ifråga om de hade tänkt lite. Hillary Clintons öde beseglades med Benghazi-rättegången som hon klarade rent juridiskt men inte i folkets ögon. De riktiga folket som av hävd röstat på Demokraterna och inte Bezos et al. med eliten i kuststäderna.

Ok, har dock inte sett några som specifikt menar på att det finns en likhet mellan Ryssland och att Trump vann tack vare detta.
Men en likhet mellan dessa annonser och att Ryssland ville att Trump skulle vinna....

Ett antal tusen? hundratusentals dollar. Det gäller Facebook och twitter.
Men ja, det var max ett fåtal procent i jämförelse med vad som spenderades legalt.

Nu var det så lite som 80 000 väljare som hade behövts för att Clinton skulle ta över tre stater, och få tillräckligt med röster... och ryssarna verkar ha riktat in sig på vissa stater, och vissa "lättpåverkade" väljartyper....

Men ingen kan säga om dessa ryska pengar gav 1000, 20 000 eller fler röster till Trump...

I sak är det dock rätt upprörande att de ville påverka,
det kanske var en test nu, som blev påkommen. ..
Citera
2020-02-02, 17:47
Bannlyst
Enligt John Bolton och lev parnas så ringde presidenten till Lindsay Graham (Sen.judiciary chairman) för att diskutera hur man kan pressa Ukraina via senaten.

Seriöst. Cult45. Sluta hävda att Obama gjorde sånt här med. Nu svamlar. Han förde aldrig senaten bakom ljuset när han försökte få Ukrainas korrupte åklagare sparkad. Han meddelade senaten. Han meddelade samtliga ledare för G7. Och EU kommissionen.
Han hade republikanskt bilateralt support ifrån gang of 8 tex John McCain.

What about her emails?
What about illegal wiretapping Trump tower?
What about x, y
Hur länge tänker ni fortsätta?
Citera
2020-02-02, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlausStein
Ja, det skulle jag säga är en rätt bra sammanfattning av läget.

1. Hej tankeläsare. Berätta för mig, vad tänker jag på nu? Eller är det bra Trumps tankar du kan läsa?
2. Som förklarat för dig hur många gånger som helst, Trump ska inte hindras från att agera för nationens bästa bara för att det ligger i hans privata intresse. Faktum är att det alltid ligger i en presidents privata intresse (för att bli omvald, få ett bra eftermäle etc.) att agera i nationens bästa. Så länge det ligger i USA:s intresse att utreda Burisma så spelar det ingen som helst roll om Joe Biden som resultat åker på stryk, om så ens hade skett. Ni vill ju hela tiden hävda att det inte finns någon korruption och att Hunter/Joe dindu nuthin, så vari ligger då problemet?

Inte för att jag tror att du kan läsa engelska eller förstå någorlunda komplicerade texter, men här har du en artikel av nämnda Dershowitz där han förklarar försvaret. Den kanske inte hjälper dig, men andra tråddeltagare kanske kan lära sig något.

Det känns bra att veta att du har bra argumentationsteknik, kalla någon dum i huvudet. Det brukar mina barn ta till när tankenivå inte riktigt räcker till....

Jag är ju inte unik i mina påståenden, att gubben resonerar på ett felaktigt sätt.
Är alla andra dumma i huvudet?

Ett exempel.
Fortkörning. Du får köra max 120 på motorvägen. Kör du 180km/h ryker körkortet.
Det är utgångsläget.

Du KAN få behålla körkortet OM du kan bevisa att det var livsfara så du behövde köra för fort. Två ex.

1) Ett barn ligger och förblöder i baksätet. Då kommer antagligen polisen eskortera dig till sjukhuset direkt eller ta över. Det är jävligt uppenbart att man får dra på i det läget.
2) Din fru ska föda och saker verkar inte bra.
Polisen kan inte bedöma på plats, utan tar körkortet. Men i en kommande rättegång får man tillbaka kortet då rådande omständigheter visade sig vara livsfarligt.
Det var inte bara "hybris"....

Jag förstår gubbens text, men han vill bara göra en poäng.

Jag menar dock att det är självklart att det måste finnas en avvägning i alla beslut - även för en president. Han har inte frikort bara för att han kan hänvisa till nationens intresse i nåt avseende....

Samma resonemang som ovan. Utgångsläget borde vara att Trump INTE får agera för egen vinning.
Men kan han bevisa att det var i nationens intresse och...typ som nedan endara:

1) Det fanns inga alternativ? Bara för att det är nödvändigt i nationens intresse, måste han agera på ett sådant sätt han får personlig vinning?
2) Var det akut? var det exakt den 25/7 2019 som Trump skulle ha svar. Fanns det ingen tid alls att göra nånting via FBI eller de vanliga kanalerna?

Trump faller på båda dessa punkter.
Han hade kunnat löst minst lika bra på annat sätt.

Ett annat ex.
Det är i nationens intresse att G20 ska hållas i USA.
Är det rätt av Trump försöka ta det på hans Mar-a-Lago?
Svarar du självklart ja på den frågan så accepterar du ett annat ledarskap än mig,
DU är mer kommunist än de andra i tråden....
Senast redigerad av Garre74 2020-02-02 kl. 17:51.
Citera
2020-02-02, 17:53
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ok, har dock inte sett några som specifikt menar på att det finns en likhet mellan Ryssland och att Trump vann tack vare detta.
Men en likhet mellan dessa annonser och att Ryssland ville att Trump skulle vinna....

Ett antal tusen? hundratusentals dollar. Det gäller Facebook och twitter.
Men ja, det var max ett fåtal procent i jämförelse med vad som spenderades legalt.

Nu var det så lite som 80 000 väljare som hade behövts för att Clinton skulle ta över tre stater, och få tillräckligt med röster... och ryssarna verkar ha riktat in sig på vissa stater, och vissa "lättpåverkade" väljartyper....

Men ingen kan säga om dessa ryska pengar gav 1000, 20 000 eller fler röster till Trump...

I sak är det dock rätt upprörande att de ville påverka,
det kanske var en test nu, som blev påkommen. ..
Don't quir your day job och bli analytiker. Läs gärna artikeln jag länkade till:

https://www.di.se/ledare/en-vit-minoritetspolitik/

Där kanske du kan få en id+e om varför Trump vann.

Och jag får då säga detta med emfas: Nej, ryssarna och/eller Putin avgjorde inte presidentvalet i USA 2016 för de har de inte de minsta resurser till. I synnerhet inte något som kan mäta sig med den enorma hjärntvätten som pågår och har pågått i decennier i USA:

Frank Zappa - I Am The Slime - 1973 https://youtu.be/nRnNDkHb0MU via @YouTube
Citera
2020-02-02, 18:12
Medlem
KlausSteins avatar
Citat:
Det känns bra att veta att du har bra argumentationsteknik, kalla någon dum i huvudet. Det brukar mina barn ta till när tankenivå inte riktigt räcker till....

Jag kallar dig dum i huvudet för att din tankenivå inte riktigt räcker till.

Citat:
Jag är ju inte unik i mina påståenden, att gubben resonerar på ett felaktigt sätt.
Är alla andra dumma i huvudet?

Argumentum ad populum. Bemöt försvaret i sak.

Citat:
Ett exempel.
Fortkörning. Du får köra max 120 på motorvägen. Kör du 180km/h ryker körkortet.
Det är utgångsläget.

Du KAN få behålla körkortet OM du kan bevisa att det var livsfara så du behövde köra för fort. Två ex.

1) Ett barn ligger och förblöder i baksätet. Då kommer antagligen polisen eskortera dig till sjukhuset direkt eller ta över. Det är jävligt uppenbart att man får dra på i det läget.
2) Din fru ska föda och saker verkar inte bra.
Polisen kan inte bedöma på plats, utan tar körkortet. Men i en kommande rättegång får man tillbaka kortet då rådande omständigheter visade sig vara livsfarligt.
Det var inte bara "hybris"....

Helt irrelevant analogi som inte har någonting med fallet att göra. Jag vet varför man (du) väljer att hitta på en analogi, det är för att du inte klarar av att diskutera sakfrågan och därför försöker du föra diskussionen till din egna privata halmgubbe. Problemet är att även om du har rätt i halmgubbefallet så betyder det inte ett skit.

Citat:
Samma resonemang som ovan. Utgångsläget borde vara att Trump INTE får agera för egen vinning.
Men kan han bevisa att det var i nationens intresse och...typ som nedan endara:

1) Det fanns inga alternativ? Bara för att det är nödvändigt i nationens intresse, måste han agera på ett sådant sätt han får personlig vinning?
2) Var det akut? var det exakt den 25/7 2019 som Trump skulle ha svar. Fanns det ingen tid alls att göra nånting via FBI eller de vanliga kanalerna?

Vi har inte omvänd bevisbörda varken i USA eller i Sverige. Trump måste inte bevisa skit, faktum är att det alltid ligger i försvarets intresse att enbart bemöta anklagelserna.

Citat:
Ett annat ex.
Det är i nationens intresse att G20 ska hållas i USA.
Är det rätt av Trump försöka ta det på hans Mar-a-Lago?
Svarar du självklart ja på den frågan så accepterar du ett annat ledarskap än mig,
DU är mer kommunist än de andra i tråden....

Helt irrelevant fråga. Är det för svårt att diskutera Burisma, eller vad är ditt problem?
Citera
2020-02-02, 18:21
Medlem
En lätt OT anstruken reflektion:

Trump är emot globalism och frihandel.

Eftersom den diskussionen nyligen förts så vill jag bara ge en kortare allmän kommentar:

Hans antiglobalistiska politik har lett till att industrijobben kommit tillbaka till landet och att arbetarnas medelinkomster ökat och fått bättre levnadsstandard, det är fakta.

Detta betyder att hans politik är på total kollisionskurs med exempelvis Soros finansintressen och fått till följd att han fått arbetarklassen på sin sida.

Globalistagendan är i den bemärkelsen däremot mycket stark inom det demokratiska partiet som går armkrok med den amerikanska oligarkin.
De svek arbetarna och bönderna i det amerikanska inlandet.
Att denna del av hans politik som utgör grunden för hans framgångar inom arbetarklassen oavsett hudfärg gör vänstern rasande och TDS hatisk är svårt att förstå.

Är han inte egentligen er man?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in