2020-01-29, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av motarbetar
Med andra ord, du har inte en aning. Och det är väl också deras strategi? Den verkar lyckad i alla fall

Nej jag vet ingenting då jag inte är medlem. Ifall deras strategi är att vara hemliga så lyckas de över förväntan.
Citera
2020-01-29, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorPest
Strukturen är hemlig. Inte medlemmarna. Till en början. Lund öppnar för hemligt medlemskap. De säger ju att de verkar utan att synas.

Vad är det du vill se dem göra? Och varför gör du det inte själv?

Jag har inga förväntningar på dem.

Som jag fattar det - jag kan ha fel då jag bara lyssnat på ett, två avsnitt - vill de bli ett mer militant och hemligt DFS, typ. Bygga en organisation som sträcker sig långt in i framtiden. Vad de utvecklas till bestämmer de själva beroende på hur samhället utvecklas. De anpassar sig.

Jag fattar det som att de inte har folkets intresse för ögonen, bara sig själva. Alla som inte går med dem får skylla sig själva, typ.

Vad jag gör och inte gör har inte med ämnet att göra.
Citera
2020-01-29, 12:32
Medlem
Mr.Kongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kissdroppe
Organisationen har snart existerat i ett halvt år.

Jag har inte riktigt följt det hela, men är nyfiken - vad har man gjort? Har det kommit fram vad man ämnar göra? Jag har inte riktigt fått grepp om vad de sysslar med, mer än en handfull radioavsnitt.

I övrigt, vad heter låten som spelas i slutet av radioavsnitten?

det var någon som skrev att ns byggde bunkrar i skogen. om det är sant eller ej vet inte jag.
Citera
2020-01-29, 13:05
Medlem
Iradeorums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av batteridrift
Fast nu var väl inte diskussionen om Liberaler? Eller? Lite OT va?

Upprinnelsen var ju din kommentar om fragmentering av ”högerextremister” med hänvisning till NS. En kommentar som kanske inte var särskilt genomtänkt, eller hur?
Citera
2020-01-31, 13:14
Medlem
Som man misstänkte, en gruppbild och sedan inte en enda aktion.
Första aktionen blir väl en marsch i någon skog där man sitter och heilar kring en lägereld och talar om att man är Sveriges räddare. Vill man vinna någon som helst respekt från vanliga Svenssons ska man kanske börja göra något som folket vill se.
Citera
2020-01-31, 23:02
Medlem
Monkeyohahs avatar
5 kottar i skogen är bättre än 4 adidasriddare i orten.
Citera
2020-02-01, 07:31
Medlem
dannerockers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kulmedhammaren
Superhemliga nasseagenter i superhemliga struktur med superhemliga möteslokaler faller på sin egen orimlighet.

Det finns ingen större grupp av oidentifierade nazister som skulle kunna fylla organisationen och ge den utrymme att agera så som man hintat om att man önskar.

De som existerar är kända, på den kasst maskade uppstartsbilden identifierades ju samtliga personer inom en vecka tex just för att de allihop tidigare varit kända från NMR.

Ta NS för vad det är. En kaffeklubb för avdankade gatukämpar i en värld där sådana inte är önskvärda längre. Räkna med kampsportsträning, skogspromenader och kaaaanske en pangpang resa till Polen om kassan tillåter det.

Kan hålla med dig till viss del oerhört korkade att hänga ut medlemmarna så , men å andra sidan gör de några mer radikala saker så skall man ju ändå kunna binda dem till brottet!

Då de säger sig bygga upp en ny helig struktur Kan jag ana vad det ex de är ute efter , men vill inte outa, känns lite taskigt!

Samtidigt så undrar jag om de är tillräckligt smarta för det jag tänker på
Citera
2020-02-02, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iradeorum
Pust. Inga dåliga uppsatser du knåpar ihop. Ett tips är att du försöker få dina inlägg kortare och mer kärnfulla. Eller åtminstone delar in texten i stycken. Nåja, jag håller inte med dig i alla fall. NS och andra nationella organisationer provocerar systemet. Så långt verkar vi vara ense. Men jag anser detta vara positivt och att de ska fortsätta med det. En av grundreglerna är ju att tvinga motståndaren att följa sin egen regelbok. I det här fallet den demokratiska. Och klarar de inte det så är manegen krattad för mer resoluta metoder.

På dig låter det som om grupper typ NS (Klas Lunds organisation) och NMR har någon slags makt och att de som drar i trådarna i det svenska samhället ser det som att dessa organisationer kan göra något drag som våra ”string pullers” kan tycka vara något slags påtagligt problem.

Jag har för några dagar sedan påpekat att Iran, som har ungefär samma motståndare som NS och NMR, inte kan göra ett skit åt dessa motståndare trots 80 miljoner invånare och flera tusen stridsvagnar. Syrien kunde inte få västmakterna och dess främsta allierade i Mellanöstern att ”följa sin egen regelbok”. T o m när ryska trupper, backade av lika många kärnvapen som USA, kom kunde Israel fortsätta bomba en del styrkor lierade med Assad. Svenska nazister har ungefär lika stora potentiell makt som en djungelstam i Afrika när den europeiska kolonialmakten kom i form av några soldater i vit uniform och tropikhattar med vattenkylda kulsprutor och sade ”här skall vi starta upp en gruva på ert territorium, nu skall era stammedlemmar arbeta hos oss i gruvan”. Om då djungelhövdingen lät sina män dansa någon slags krigsdans för att visa att de var krafthannar (alltså något typ att stå och heila för en svensk nazist) som minsann kunde kriga så var det bara för kommendanten och säga ”pust, så fånigt” och gå fram och skjuta djungelhövdingen i huvudet eller låta mannarna sätta en kulkärve i hans krigare. I djungeln, för folk som gick förbi, kunde djungelkrigarna kanske te sig skrämmande, ungefär som en skinhead eller raggare kan te sig skrämmande för vanligt folk som går förbi. Kom dock ihåg att en judisk tant tordes dänga en handväska i huvudet på fanbäraren i NRP-demonstrationen i Växjö 1985. Detta trots att den här killen faktiskt var farlig på riktig och några år senare faktiskt dödade en person (senare begick han ett till mord eller dråp, tror jag). Räddare än så är inte ens vanliga medborgare för nazister. Föreställ er då hur rädda ”string pullers” är för svenska nazister. Svenska nazister har inga möjligheter att tvinga de som är våra string pullers styra att följa några spelregler. Om inte Assad i Syrien kan göra detta så lär inte svenska nazister kunna göra detta heller. Tror man det saknar man elementär verklighetskontakt.

Kommer också, apropå Assad och Syrien, osökt att tänka på hur man i europeiska länders terrorlagstiftning straffar återvändande IS-medlemmar för grejer typ att ha bytt hjul på IS militärfordon. Samtidigt har det varit okej att väst släppt ner vapen till al-Qaida (Nusra-fronten) och bombat Assad-styrkorna när de avancerat mot IS och och Nusra-fronten. Speciellt när det gäller Israel så har detta mönster varit tydligt. De har t o m öppet gett vård till IS-krigare på Golan-höjderna. De som tror att jag hittar på här kan ju kolla vad den amerikanska, kvinnliga armé-officeren och kongressledamoten och presidentkandidaten Tulsi Gabbard sagt om den saken. Hennes motståndare har ju inte sagt att hon har direkt fel. Man har inte sagt ”nej, inte stödjer vi Nusra-fronten i Syrien, löjligt”. Tvärtom har man t o m i New Times (vill jag minnas) skrivit att man kanske borde diskutera ett öppet, formaliserat stöd till Nusra-fronten. Och samtidigt straffar man alltså återvändande fotfolk som gjort grejer typ bytt hjul åt Nusra-fronten (al-Qaida) och IS. Att i ljuset av detta inbilla sig att länder i Europa och Nordamerika skulle känna sig tvungna att följa någon slags ”egen regelbok” framstår som tämligen absurt och otroligt naivt. Den som tänker så tror jag klamrar sig fast vid minsta halmstrå som kan bekräfta för en själv att det man gör inte är meningslöst eller t o m kontraprodukt. Jag tror också att det kan vara svårt för en sådan tanke att sjunka in för en individ som offrat väldigt mycket för ”saken”. Man värjer sig frenetiskt mot tanken att de offer man gjort varit helt meningslösa eller t o m kontraproduktiva.
Citera
2020-02-02, 17:12
Medlem
Monkeyohahs avatar
Svar ja larmknappen.
Tack för intressant utläggning och korrekta slutsatser i frågan.
Citera
2020-02-02, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Larmknappen
På dig låter det som om grupper typ NS (Klas Lunds organisation) och NMR har någon slags makt och att de som drar i trådarna i det svenska samhället ser det som att dessa organisationer kan göra något drag som våra ”string pullers” kan tycka vara något slags påtagligt problem.

Jag har för några dagar sedan påpekat att Iran, som har ungefär samma motståndare som NS och NMR, inte kan göra ett skit åt dessa motståndare trots 80 miljoner invånare och flera tusen stridsvagnar. Syrien kunde inte få västmakterna och dess främsta allierade i Mellanöstern att ”följa sin egen regelbok”. T o m när ryska trupper, backade av lika många kärnvapen som USA, kom kunde Israel fortsätta bomba en del styrkor lierade med Assad. Svenska nazister har ungefär lika stora potentiell makt som en djungelstam i Afrika när den europeiska kolonialmakten kom i form av några soldater i vit uniform och tropikhattar med vattenkylda kulsprutor och sade ”här skall vi starta upp en gruva på ert territorium, nu skall era stammedlemmar arbeta hos oss i gruvan”. Om då djungelhövdingen lät sina män dansa någon slags krigsdans för att visa att de var krafthannar (alltså något typ att stå och heila för en svensk nazist) som minsann kunde kriga så var det bara för kommendanten och säga ”pust, så fånigt” och gå fram och skjuta djungelhövdingen i huvudet eller låta mannarna sätta en kulkärve i hans krigare. I djungeln, för folk som gick förbi, kunde djungelkrigarna kanske te sig skrämmande, ungefär som en skinhead eller raggare kan te sig skrämmande för vanligt folk som går förbi. Kom dock ihåg att en judisk tant tordes dänga en handväska i huvudet på fanbäraren i NRP-demonstrationen i Växjö 1985. Detta trots att den här killen faktiskt var farlig på riktig och några år senare faktiskt dödade en person (senare begick han ett till mord eller dråp, tror jag). Räddare än så är inte ens vanliga medborgare för nazister. Föreställ er då hur rädda ”string pullers” är för svenska nazister. Svenska nazister har inga möjligheter att tvinga de som är våra string pullers styra att följa några spelregler. Om inte Assad i Syrien kan göra detta så lär inte svenska nazister kunna göra detta heller. Tror man det saknar man elementär verklighetskontakt.

Kommer också, apropå Assad och Syrien, osökt att tänka på hur man i europeiska länders terrorlagstiftning straffar återvändande IS-medlemmar för grejer typ att ha bytt hjul på IS militärfordon. Samtidigt har det varit okej att väst släppt ner vapen till al-Qaida (Nusra-fronten) och bombat Assad-styrkorna när de avancerat mot IS och och Nusra-fronten. Speciellt när det gäller Israel så har detta mönster varit tydligt. De har t o m öppet gett vård till IS-krigare på Golan-höjderna. De som tror att jag hittar på här kan ju kolla vad den amerikanska, kvinnliga armé-officeren och kongressledamoten och presidentkandidaten Tulsi Gabbard sagt om den saken. Hennes motståndare har ju inte sagt att hon har direkt fel. Man har inte sagt ”nej, inte stödjer vi Nusra-fronten i Syrien, löjligt”. Tvärtom har man t o m i New Times (vill jag minnas) skrivit att man kanske borde diskutera ett öppet, formaliserat stöd till Nusra-fronten. Och samtidigt straffar man alltså återvändande fotfolk som gjort grejer typ bytt hjul åt Nusra-fronten (al-Qaida) och IS. Att i ljuset av detta inbilla sig att länder i Europa och Nordamerika skulle känna sig tvungna att följa någon slags ”egen regelbok” framstår som tämligen absurt och otroligt naivt. Den som tänker så tror jag klamrar sig fast vid minsta halmstrå som kan bekräfta för en själv att det man gör inte är meningslöst eller t o m kontraprodukt. Jag tror också att det kan vara svårt för en sådan tanke att sjunka in för en individ som offrat väldigt mycket för ”saken”. Man värjer sig frenetiskt mot tanken att de offer man gjort varit helt meningslösa eller t o m kontraproduktiva.

Lunderisterna har dragit slutsatsen att flygblad med "Kalergi" inte kan vända situationen du beskriver ovan. En i mitt tycke korrekt slutsats.

Så vad återstår? Bygga bunkrar ute i skogen har nämnts i tråden.
Citera
2020-02-02, 17:54
Medlem
Iradeorums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Larmknappen

Din nya essä mynnar bara ut i exakt samma defaitism som tidigare. Det är ingen konstruktiv hållning och du för inte heller fram några alternativa grepp. Men i grunden anser jag att du har fel om det rådande systemet. Det är inte i närheten så allsmäktigt och omöjligt att besegra som du försöker påskina. Faktum är att det redan är i stark gungning. Inte minst ser vi det hos globalistbastionen EU. Vi ser friktioner mellan olika delar av eliten i väst. I detta läge fyller organisationer som NS, NMR, AfS och NA en viktig funktion genom att stressa systemet och bidra till ökad polarisering.

Vi ser också tydliga tecken på stress och desperation hos systemet. Det beror naturligtvis mest på den dystopiska verkligheten. Slutet kommer med största sannolikhet att triggas av en ekonomisk kollaps.
Citera
2020-02-02, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Lunderisterna har dragit slutsatsen att flygblad med "Kalergi" inte kan vända situationen du beskriver ovan. En i mitt tycke korrekt slutsats.

Så vad återstår? Bygga bunkrar ute i skogen har nämnts i tråden.

Jag föreslog att Klas Lund borde skulle ner sin organisation Nordisk Styrka och att NMR:arna också skulle lägga ner sin organisation. (Därigenom skulle man få ett bra lackmus-test på vad man egentligen var ute efter om man nu ändå skulle trycka igenom ett organisationsförbud.)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in