2020-02-02, 13:53
Medlem
Finisterres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Englands konstitution är irrelevant, och https://en.wikipedia.org/wiki/American_Revolutionary_War

Det vill säga man avsade sig allt vad England hade och erbjuda och England sade lagarna var illegitima, kan du inget om historien?

Men berättar gärna vad i Epsteinadvokatens påstående som trumfar den om USA KONSTITUTION.
Svaret är finns ingen grund, då man sa det var illegitima lagar och sen skapade man en helt egen konstitution.
Och där skiljde man sig åt, ja, ända tills nyss då.
Jag har inte följt med denna cirkus eftersom jag tyckte det var väldigt oseriöst av Democrats att inte ta in vittnen. Jag är bara glad att Kung Donald är rentvådd och friad från alla falska anklagelser!
Därför undrar jag om du kan referera argumentationen och förklara det sjuka, förklara din syn på skillnaden mellan Englands och USA:s konstitutioner.

Jag trodde först du talade om Richard Epstein så jag blev förvirrad, nu inser jag att du menar Dershowitz (tänk på att det du gör nu är en ad hominem, inte särskilt snällt av dig).

Du kanske inte är intresserad men här är iallafall en diskussion med Richard Epstein, ganska intressant faktiskt:
The Impeachment Handbook with John Yoo & Richard Epstein
https://www.youtube.com/watch?v=M0XLzsDXkEY

Citat:
Ursprungligen postat av Sir Dwain
bisarra resonemang så som att om presidenten anser att han agerar för nationens bästa så får han göra precis vad han vill utan att det ska gå att ställa honom inför riksrätt.
Givetvis har ingen resonerat så. Det bisarra beror på att du vantolkar resonemangen utifrån kognitiv dissonans. Grundproblematiken kan vara att du är är tokig kommunist. Tänk på den möjligheten.
Senast redigerad av Finisterre 2020-02-02 kl. 13:58.
Citera
2020-02-02, 13:59
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finisterre
Jag har inte följt med denna cirkus eftersom jag tyckte det var väldigt oseriöst av Democrats att inte ta in vittnen. Jag är bara glad att Kung Donald är rentvådd och friad från alla falska anklagelser!
Därför undrar jag om du kan referera argumentationen och förklara det sjuka, förklara din syn på skillnaden mellan Englands och USA:s konstitutioner.

Jag trodde först du talade om Richard Epstein så jag blev förvirrad, nu inser jag att du menar Dershowitz (tänk på att det du gör nu är en ad hominem, inte särskilt snällt av dig).

Du kanske inte är intresserad men här är iallafall en diskussion med Richard Epstein, ganska intressant faktiskt:
The Impeachment Handbook with John Yoo & Richard Epstein
https://www.youtube.com/watch?v=M0XLzsDXkEY
Det är skillnaden som är poängen och att exemplet saknar helt betydelse för USA konstitution, och jag som trodde du var en av de mer intelligenta.

Så exemplet saknar all relevansf ör impeachment, då man redan sagt att Englands lagar är inget man bryr sig om, och för hundra år sedan på detta.

Jo, vi vet om att det är en demokratiskt diktatur nu, men tack för du påminner oss, vi hade redan glömt
Citera
2020-02-02, 15:18
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arboga-Conny
Om demokraterna vinner 67 stolar i senaten nästa år och Trump blir omvald.
Är det då rätt för senaten att fälla honom utan bevis och vittnen?
Jag antar det eftersom republikaner precis röstat på de grunderna.

Ni då?
Svara med ett ja eller nej innan ni kör er tokiga whatabout-argument

Sa inte någon demokrat att we´re gonna impeach that motherfucker eller något liknande färgstarkt samma dag eller dagen efter Trump svors in till POTUS? Sedan dess har han ställts inför 2 eller 3 riksrätter där man lagt ner hundratals miljoner dollar på undersökningar utan att hitta någonting? Riksrätt verkar vara något som det amerikanska folket tror och önskar samt tidigare politiker använt när det verkligen varit befogat och inte som ett politiskt spel. Demokraterna under Trumps tid riskerar att kraftigt kantra prejudikatet med riksrätt. Sådant kan ju slå tillbaka.
Citera
2020-02-02, 15:32
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Sa inte någon demokrat att we´re gonna impeach that motherfucker eller något liknande färgstarkt samma dag eller dagen efter Trump svors in till POTUS? Sedan dess har han ställts inför 2 eller 3 riksrätter där man lagt ner hundratals miljoner dollar på undersökningar utan att hitta någonting? Riksrätt verkar vara något som det amerikanska folket tror och önskar samt tidigare politiker använt när det verkligen varit befogat och inte som ett politiskt spel. Demokraterna under Trumps tid riskerar att kraftigt kantra prejudikatet med riksrätt. Sådant kan ju slå tillbaka.
Och de väntade med impeachment tills trumpen gjorde Watergate 2.0 i Ukraina.

Skoj du pratar om trumpen svors in, för där svor han att upprätthålla och försvara konstitutionen och inget har vi sett av det här, precis det omvända faktiskt.

Men det är bara skicka på nya hearings, och visa vad som skett.
Med fakta, vittnen och bevis.
Citera
2020-02-02, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashbacksuger4
Tramspelle, miljarder kronor och du fortsätter med känslor.

LOL
Citera
2020-02-02, 15:55
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Och de väntade med impeachment tills trumpen gjorde Watergate 2.0 i Ukraina.

Skoj du pratar om trumpen svors in, för där svor han att upprätthålla och försvara konstitutionen och inget har vi sett av det här, precis det omvända faktiskt.

Men det är bara skicka på nya hearings, och visa vad som skett.
Med fakta, vittnen och bevis.

Så rysk valpåverkan och snacket om kissa på varandra med ryska prostituerade i Moskva osv som FBI utredde i månader eller år för miljontals dollar ledde aldrig till riksrätt?
Citera
2020-02-02, 16:37
Medlem
Krönika i NYT

"Make no mistake: The Senate may acquit Mr. Trump, but it will not, it cannot, exonerate him.
Mr. Trump is the most corrupt president in modern times, a reality Americans will continue to be reminded of — by continuing investigations by the House, which should immediately issue a subpoena to Mr. Bolton; by a trio of cases in the Supreme Court that seek to reveal Mr. Trump’s shady finances; and, of course, by the behavior of the man himself."

https://www.nytimes.com/2020/01/31/opinion/republicans-impeachment-congress.html

Vad är status, kommer de verkligen att fortsätta, och tex kalla Bolton?

Edit: (fortsätta.. efter ett förväntat slut på onsdag)
Senast redigerad av Garre74 2020-02-02 kl. 16:39.
Citera
2020-02-02, 16:52
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
Krönika i NYT

"Make no mistake: The Senate may acquit Mr. Trump, but it will not, it cannot, exonerate him.
Mr. Trump is the most corrupt president in modern times, a reality Americans will continue to be reminded of — by continuing investigations by the House, which should immediately issue a subpoena to Mr. Bolton; by a trio of cases in the Supreme Court that seek to reveal Mr. Trump’s shady finances; and, of course, by the behavior of the man himself."

https://www.nytimes.com/2020/01/31/opinion/republicans-impeachment-congress.html

Vad är status, kommer de verkligen att fortsätta, och tex kalla Bolton?

Edit: (fortsätta.. efter ett förväntat slut på onsdag)
Jo, det finns en viss sorts journalister och press som inte förstår att de har haft fel och ortfarande hävdar att Trump först blev president tack vare Putin och att han gör allt för att antingen sko sig själv och sitt företag eller p.g.a. att ryssarna har något på honom och utpressar honom. Det är oerhört tragiskt att betrakta då det här egentligen handlar om utbildade människor som i övrigt aldrig visat upp några mentala problem av psykosnatur. Nu finns det ett samlingsbegrepp nämligen TDS. I Sverige ser vi exempel på detta lite här och var i vår media som det här:

Peter Wolodarski: Historiens dom kommer bli hård mot Trump
Spelar sanningen någon roll? Betraktas maktmissbruk fortfarande som allvarligt? Vi måste vägra acceptera att de frågorna besvaras med ett nej.
https://www.dn.se/ledare/peter-wolodarski-historiens-dom-kommer-bli-hard-mot-trump/

Jag bävar för den dagen när Jimmie Åkesson blir statsminister. Då är det tack och adjö med det Sverige vi nu känner till.
Citera
2020-02-02, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Jo, det finns en viss sorts journalister och press som inte förstår att de har haft fel och ortfarande hävdar att Trump först blev president tack vare Putin och att han gör allt för att antingen sko sig själv och sitt företag eller p.g.a. att ryssarna har något på honom och utpressar honom. Det är oerhört tragiskt att betrakta då det här egentligen handlar om utbildade människor som i övrigt aldrig visat upp några mentala problem av psykosnatur. Nu finns det ett samlingsbegrepp nämligen TDS. I Sverige ser vi exempel på detta lite här och var i vår media som det här:

Peter Wolodarski: Historiens dom kommer bli hård mot Trump
Spelar sanningen någon roll? Betraktas maktmissbruk fortfarande som allvarligt? Vi måste vägra acceptera att de frågorna besvaras med ett nej.
https://www.dn.se/ledare/peter-wolodarski-historiens-dom-kommer-bli-hard-mot-trump/

Jag bävar för den dagen när Jimmie Åkesson blir statsminister. Då är det tack och adjö med det Sverige vi nu känner till.

Enkel fråga, försökte Ryssland att påverka valet 2016 - Ja/Nej?
Citera
2020-02-02, 17:05
Medlem
Citat:
Tar det en gång till, eftersom sanningen verkar vara en svår sak...du är väl ursäktad eftersom det verkar vara en vanesak att Trump & Co. LJUGER

Alan Dershowitz HAR FEL!
Han hänvisade till en rapport av en kille Bowie som hävdar att Dershowitz har tolkat saker fel.

"Nikolas Bowie, an assistant professor at Harvard Law School, clarified on CNN Thursday that Alan Dershowitz was incorrectly citing his work in arguments against the impeachment of President Donald Trump."

Abuse of power is a crime,” Bowie said when asked to explain his position. “There are people around the country who have been convicted of it recently. It’s a crime that’s existed since this country was founded."

https://www.huffpost.com/entry/alan-dershowitz-nikolas-bowie-wrong_n_5e334921c5b69a19a4ac5a41

Jo men det är ju vad jag sa, att det finns de som anser sig veta bättre, men inte någon med bredare erfarenhet av rättsprocesser, och om experter inte ens är säkra på att det är ett brott så kan man inte ha rättegång, man måste först fastställa att det är ett brott, annars kan ju praktiken vem som helst bli åtalad för nästan vad som helst, så funkar det ju bara i diktaturer, att det säkert var olämpligt betyder ju inte att det är ett brott.
Citera
2020-02-02, 17:12
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Enkel fråga, försökte Ryssland att påverka valet 2016 - Ja/Nej?
Det beror på vad du menar med påverkan. Vad kom man fram till? Att något källarföretag hade försökt tjäna pengar på click-bait-annonser på Facebook för ett antal tusen dollar. I jämförelse med hur mycket bara DNC betalade för desinformation så är det en spottloska i havet ungefär.

Så vad nu än ryssarna gjorde så inte hade det någon påverkan på valet. Varför Trump vann var helt enkelt för att Demokraterna hade en sådan usel kandidat som inte skulle ha kommit ifråga om de hade tänkt lite. Hillary Clintons öde beseglades med Benghazi-rättegången som hon klarade rent juridiskt men inte i folkets ögon. De riktiga folket som av hävd röstat på Demokraterna och inte Bezos et al. med eliten i kuststäderna.

Edit:

Här är lite mer idéer varför Trump vann och varför han kommer att fortsätta med det:

En vit minoritetspolitik
/.../Vägen hit kantas av ovanligt skräpiga trädgårdar, som om det inte fanns någon avfallshantering. Risiga hus, ihopsjunkna bilar och skräp överallt. Pastorn säger att det är missbrukarhushåll. De har gett upp allt, betalar inga räkningar, bor i ödehus, lever för nästa timme, dör snabbt. Han uppskattar att en tredjedel av de unga, under 30 år, går på droger, mest meth. Epidemin går inte att stoppa. Inget hjälper. Det lokala fängelset är mer än fullt. ”Vi ber för dem, de kommer att dö unga”, och så säger han en sak som återkommer i samtalen: ”We lost it”.
https://www.di.se/ledare/en-vit-minoritetspolitik/
Senast redigerad av arbetet 2020-02-02 kl. 17:24.
Citera
2020-02-02, 17:13
Medlem
Gabriel Knights avatar
Jaha, vad händer nu då? Avgår han till veckan eller vad kommer hända? Vem tar i så fall över fram till valet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in