2020-02-02, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elva9tolv
Hur får föräldrarnas bekanta tag på sån information? Vem berättar det för dom? Den anhörig som larmade?
Tror dig men är nyfiken på hur det läcker ut.

Jag vet faktiskt inte. Så mkt fick jag inte veta. Enbart det där med inplastningen och att de förvarat kroppen under någon säng (oklart om det var föräldrarnas eller hennes säng).
Citera
2020-02-02, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kissungen49
Bekanta är inte förvånade. Bad man kvinnan hugga så högg hon, bad man henne hoppa så hoppa hon... Hon slog med all säkerhet ihjäl barnet, psykos missbrukare som hon säkert FORTFARANDE VA.

Tro mig när vi alla fasade över att dom fick tillbaka vårdnaden.

Skulle hon ha slagit ihjäl flickan om någon bad henne? Brukade hon vara våldsam och varför begära tillbaka vårdnaden om ett barn man ändå inte tänkt ta hand om?
Citera
2020-02-02, 16:06
Medlem
Det par som suttit anhållna efter att en 3-årig flicka hittats död i en bostad i Norrköping begärdes i dag häktade. Efter förhandlingarna häktades både mannen och kvinnan på sannolika skäl misstänkta för grovt vållande till annans död.

Det var i torsdags som polisen meddelade att man funnit en 3-årig flicka död i en bostad i Norrköping. Ett par i 40-årsåldern greps och anhölls. I dag begärdes paret häktade misstänkta för grovt vållande till annans död.

I dag fattade kammaråklagare Anna Lander, förundersökningsledare sitt beslut , hon begär de två häktade, på sannolika skäl misstänkta för grovt vållande till annans död. Efter häktningsförhandlingen i Norrköpings tingsrätt så häktades både mannen och kvinnan. Åklagaren begär också yppandeförbud.
Citera
2020-02-02, 16:11
Medlem
elva9tolvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kazamaj
Jag vet faktiskt inte. Så mkt fick jag inte veta. Enbart det där med inplastningen och att de förvarat kroppen under någon säng (oklart om det var föräldrarnas eller hennes säng).

Okej. Låter ju inte helt påhittat. Linda in sina offer i plast är ju inte direkt ovanligt. Så skulle det va så att nån bara vill sprida spännande rykten så är han ju en jävla trist gatutrollare isåfall...
Citera
2020-02-02, 16:16
Medlem
nocoolnamejims avatar
Bägge två häktade. Lyssnar på TV4Play.

Även yppandeförbud.
Citera
2020-02-02, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elva9tolv
Okej. Låter ju inte helt påhittat. Linda in sina offer i plast är ju inte direkt ovanligt. Så skulle det va så att nån bara vill sprida spännande rykten så är han ju en jävla trist gatutrollare isåfall...

Nej, för min del känner jag nog att det kan stämma. Dels med tanke på att någon annan här verkar ha fått samma info och dels för det känns som ett rätt sannolikt scenario.
Jag kan bara inte begripa hur man kan orka överklaga i kammarrätten om vårdnaden över någon man absolut inte är kapabel att ta hand om. Jag blir så ledsen för den här lilla flickan som verkade ha haft ett bra boende innan hon tvingades flytta tillbaka till sina föräldrar. Gå från tryggheten till något totalt främmande. Vilket trauma. Slitas från den enda trygghet hon hade.
Citera
2020-02-02, 16:19
Medlem
elva9tolvs avatar
En fråga: Eftersom BÅDA häktades på sannolika skäl misstänkta för grovt vållande till annans död.... så är båda lika involverade? Då kan det alltså inte va så att den ena gjort något och den andra bara varit närvarande?
Eller hur funkar det?
Citera
2020-02-02, 16:24
Medlem
rubin22s avatar
Skulle de ha hittat en vuxen människa död under en säng inplastad hade det väl blivit frågan om mord och brott mot griftefriden? Varför inte i detta fall? Äger föräldrarna sitt barn? Mysko, som bara den!

För som det verkar, tycks de ha gått på vad föräldrarna sagt?
Senast redigerad av rubin22 2020-02-02 kl. 16:26.
Citera
Medlem
elva9tolvs avatar
Citat:
Nej, för min del känner jag nog att det kan stämma. Dels med tanke på att någon annan här verkar ha fått samma info och dels för det känns som ett rätt sannolikt scenario.
Jag kan bara inte begripa hur man kan orka överklaga i kammarrätten om vårdnaden över någon man absolut inte är kapabel att ta hand om. Jag blir så ledsen för den här lilla flickan som verkade ha haft ett bra boende innan hon tvingades flytta tillbaka till sina föräldrar. Gå från tryggheten till något totalt främmande. Vilket trauma. Slitas från den enda trygghet hon hade.

Mmm.. men det handlar oftast om att "Jag har rätt till det som är mitt" och att man tror att livet ska bli bättre "om jag bara får..." osv.
Citera
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:

Var det aktuellt med ett eventuellt flerbarnstillägg?
Citera
2020-02-02, 16:34
Medlem
Det är ju som bekant ingen fb-tråd om man inte blandar in lite flyktingpolitik men jag tror att beslutet att återföra barnet till föräldrarna har delvis ekonomiska skäl, vilket ju är väldigt skrämmande om det går ut över ett barns säkerhet.
Här i Norge har det blivit stort fokus på att barn ska återförenas med föräldrarna, även i högst tveksamma fall. Ett enkelt på ytan ädelt skäl för att chansa. Norges ekonomi är på väg att bli väldigt ansträngd på grund av asylsökande osv. Inte i närheten av Sveriges situation men Norge är sjukligt givmilda.
Min poäng är väl att sånna här beslut borde utredas ordentligt å att de som fattat beslutet ev. kan få ett straff. Inte smisk på rumpan å avstängning från jobbet.
Citera
2020-02-02, 16:37
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Skulle de ha hittat en vuxen människa död under en säng inplastad hade det väl blivit frågan om mord och brott mot griftefriden? Varför inte i detta fall? Äger föräldrarna sitt barn? Mysko, som bara den!

För som det verkar, tycks de ha gått på vad föräldrarna sagt?

Eller så var det en juridisk teknikaliet att man i dagsläget, med den information/bevisning som finns till hands, valde att inte inkludera brott mot griftefriden utan hellre fokusera på grovt vållande till annans död. Detta kan ju givetvis komma att ändras framöver.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in