2020-02-02, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kansascityshuffle
Menade utrikes. Det enda jag har hört är dödsfall i Thailand men det kan ha varit kinesiska medborgare.

I Thailand har väl ingen dött? En kines i Filippinerna har dött.
Citera
2020-02-02, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Som jag tidigare nämnde så har viruset muterat, då det spred sig till människor. Men sedan dess finns det inga indikationer på mutation. Att det finns olika typer eller varianter (vad det nu kallas på fackspråk) som någon länkade till, betyder inte att det är en ny typ av virus.
Vad du trasslar in dig själv. Erkänn bara att du hade fel trots ditt självsäkra ton.

Mortaliteten, om vi bortser från Hubei, ligger på omkring 2 promille (om vi räknar dödsfall genom totalt antal fall) eller på 7,6% (om vi räknar dödsfall genom avgjorda fall). Jag lutar åt den första siffran eftersom det är en stor eftersläpning på friskförklarningarna, vilket skulle innebära att det är en mortalitet i klass med de flesta influensor.

Återigen, dessa siffror ändras radikalt om man kollar på endast på Hubeis statistik, och förmodligen ännu mer radikalt om man inskränker sig endast till Wuhan. Jag kan begripa varför kinesiska myndigheter ville begränsa resandet ut ur Wuhan med tanke på statistiken därifrån.
Citera
2020-02-02, 16:15
Medlem
Grollarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eoppoyz
Ja, många fick det i december, men det har ju ökat explosionsartat fr o m januari. Jag såg förut att han som dog på Filippinerna kan ha fått viruset 12 dagar innan, vilket gör det till runt mitten av januari.

Kan du vänligen länka en källa på allt du skriver är du snäll.
Man är ju nämligen sjuk ungefär en månad.
Jag vill gärna veta också varför "nästan alla" som har dött, har även de fått viruset 12 dagar innan.
Jag har inte sett den informationen i tråden förut, ny information för mig så kan du länka informationen?
Citera
Medlem
BushwickBills avatar
Förresten säger ju Kineserna själva att det inte går att testa innan man fått symtom, med det i åtanke är det ju sossigt dumsnålt att inte sätta Svenskarna i karantän. Det spelar ingen roll om de testat negativt i Kina om det kanske har en dag kvar på sin inkubationstid. Fattar inte varför vi inte bara gör som alla andra.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grollaren
Rapporteringen har stått helt stilla sedan 10:18.
Är det någon som fått in några nya rapporter på sina sidor?
Japan borde ju komma med sin snart iallafall?

sina sidor, har du ngr länkar , tacksam..
Citera
2020-02-02, 16:16
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schnuppfen
Viruset är långsamt dödande, så det tar ett tag innan den lidande dör. Däremot har Filippinnerna just fått ett dödsfall, och tusentals fler förväntas ske i Mars månad.

Här kan du se hur viruset sprider sig i världen: https://bnonews.com/index.php/2020/02/the-latest-coronavirus-cases/

Tusentals förväntas att dö? Vad baserar du det på?
Citera
2020-02-02, 16:17
Medlem
Grollarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gaia.Revenge.2049
sina sidor, har du ngr länkar , tacksam..

https://bnonews.com/index.php/2020/02/the-latest-coronavirus-cases/
Timeline finns lite längre ner ed alla rapporter och tid de kom in.

Löpande information, historik samt animerad timeline.

https://en.wikipedia.org/wiki/2019%E2%80%9320_Wuhan_coronavirus_outbreak#Treatme nt_research
Citera
2020-02-02, 16:17
Medlem
kansascityshuffles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grollaren
Hur vet du det??? Hur vet du att de inte blev smittade i december?
Har du en länk?

Det kan han inte veta.
https://imgshare.io/image/55c1a017-529d-41af-a276-c2639fdd0445.GZodd
Citera
2020-02-02, 16:18
Medlem
Eoppoyzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schnuppfen
Viruset är långsamt dödande, så det tar ett tag innan den lidande dör. Däremot har Filippinnerna just fått ett dödsfall, och tusentals fler förväntas ske i Mars månad.

Här kan du se hur viruset sprider sig i världen: https://bnonews.com/index.php/2020/02/the-latest-coronavirus-cases/

Tack!

Jag är mest intresserad av fallen i Japan i och med att det är där jag bor. Jag vet bara att de första smittade var i Tokyo, Kanagawa och Nara. Jag bor långt från dessa städer, men jag bor fortfarande i en storstad.
Citera
2020-02-02, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av perVers2.1
Nyss ringde lokala tidningen och ställde en massa frågor, bra att dom tar tag i det hela!

Lever du? Blev det någon tidningsartikel?
Citera
2020-02-02, 16:20
Medlem
Grollarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eoppoyz
Ja, många fick det i december, men det har ju ökat explosionsartat fr o m januari. Jag såg förut att han som dog på Filippinerna kan ha fått viruset 12 dagar innan, vilket gör det till runt mitten av januari.

Kommer det någon länk eller sitter du bara och hittar på?
Citera
2020-02-02, 16:21
Medlem
Men du litar på random kineser och obskyra bloggar/nyhetssidor som vill få likes o subs
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in