2020-02-02, 16:06
Medlem
Eoppoyzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kansascityshuffle
Att viruset fanns sedan december och att vi inte kan veta dess sanna karaktär. Om nån månad kommer svaret.

Många som har dött har ju fått det i januari.
Citera
2020-02-02, 16:07
Medlem
BushwickBills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Jag tycker det ser ut som att det konstant blivit ca 20 000 nya per dag under "Quarantined" de senast 4 dagarna.

https://en.wikipedia.org/wiki/Timeline_of_the_2019%E2%80%9320_Wuhan_coronavirus_ outbreak#Cases_statistics

Du kan inte räkna så, du måste dra av Hubeis siffror samt även räkna med released, som jag förutsätter är negativa provsvar(?). Hinner inte göra det nu men om jag pallar kan jag göra det ikväll.
Citera
2020-02-02, 16:09
Medlem
kansascityshuffles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eoppoyz

Menade utrikes. Det enda jag har hört är dödsfall i Thailand men det kan ha varit kinesiska medborgare.
Citera
2020-02-02, 16:09
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BushwickBill
Du kan inte räkna så, du måste dra av Hubeis siffror samt även räkna med released, som jag förutsätter är negativa provsvar(?). Hinner inte göra det nu men om jag pallar kan jag göra det ikväll.
Ja, återkom gärna.
Citera
2020-02-02, 16:10
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boored
Den muterar väl hela tiden(som det även stod i förra artikeln) Det som testades i USA var inte lika sekvens som det dom fick från Kina som modell bara kort tid innan tex. Betyder ju inte att en fisk blir en fågel genom ett trollslag.

"Will this virus mutate?
The virus has already likely mutated to acquire the capacity to “jump” from animals to humans and to be transmitted person-to-person. Since this is an RNA virus, it will continue to mutate as long as it continues to circulate in humans. Additional mutations as the virus adapts to the human host may make the virus less severe or more severe, or less or more efficient in spreading. It’s too early to tell what will happen, which is why ongoing surveillance by sequencing virus genomes is so important."
https://www.ucsf.edu/news/2020/01/416511/mysterious-coronavirus-spreads-infectious-disease-expert-explains-what-you

Som jag tidigare nämnde så har viruset muterat, då det spred sig till människor. Men sedan dess finns det inga indikationer på mutation. Att det finns olika typer eller varianter (vad det nu kallas på fackspråk) som någon länkade till, betyder inte att det är en ny typ av virus.
Citera
Medlem
Grollarens avatar
Citat:

Hur vet du det??? Hur vet du att de inte blev smittade i december?
Har du en länk?
Citera
Medlem
Eoppoyzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kansascityshuffle
Menade utrikes. Det enda jag har hört är dödsfall i Thailand men det kan ha varit kinesiska medborgare.

Jag har bara hört om Filippinerna, där det var en kines från Wuhan som dog.
Citera
2020-02-02, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Dagens rapport från Hubei har just kommit, google translate:

"At 02:00 and 24:00 on February 1, 2020 , 1921 new cases of PNEUMONIA with new coronavirus infection were added in Hubei (among which: 894 in Wuhan, 43 in Huangshi, 35 in Shiyan, 94 in Xiangyang, and Yichang 77 cases, 46 cases in Jingzhou City, 78 cases in Jingmen City, 51 cases in Ezhou City, 121 cases in Xiaogan City, 276 cases in Huanggang City, 40 cases in Xianning City, 80 cases in Suizhou City, 18 cases in Enshi Prefecture, 43 cases in Xiantao City, and Tianmen City 17 cases, 8 cases in Qianjiang City, and 0 cases in Shennongjia Forest District). There were 45 new deaths in the province (among them: 32 in Wuhan, 2 in Jingmen, 4 in Ezhou, 2 in Xiaogan, 1 in Huanggang, 2 in Suizhou, and 2 in Xiantao). 49 new patients were discharged (among them: 32 in Wuhan, 1 in Huangshi, 2 in Jingmen, 10 in Huanggang, 3 in Suizhou, and 1 in Enshi)."

http://wjw.hubei.gov.cn/fbjd/dtyw/202002/t20200202_2017658.shtml, nyss

(tog mig friheten att ändra pneumonia till versaler i citeringen av din post)

Ja, och väldigt många missar FORTFARANDE att Hubei bara rapporterar pneumonia precis som flera användare säger, och blivit påhoppade för.

Hubeis siffror är inte antalet konstaterat smittade, det är antal smittade som har utvecklat lunginflammation.
Därför är alla "analyser" i tråden rena spekulationer, då Hubeisiffrorna står för vad, 80-85% av statistiska underlaget?
Citera
2020-02-02, 16:12
Medlem
Eoppoyzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grollaren
Hur vet du det??? Hur vet du att de inte blev smittade i december?

Ja, många fick det i december, men det har ju ökat explosionsartat fr o m januari. Jag såg förut att han som dog på Filippinerna kan ha fått viruset 12 dagar innan, vilket gör det till runt mitten av januari.
Citera
2020-02-02, 16:13
Medlem
booreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reduktionisten
Jag frågade hur farligt det kan muteras till, inte om det muteras.

Har ingen kristallkula: Det bästa svaret jag kan ge hade du i texten: "...may make the virus less severe or more severe, or less or more efficient in spreading."
Vem vet, kan det blir Ebola dödligt? Ingen aning
Citera
Medlem
Schnuppfens avatar
Citat:
Finns det någon förklaring till varför det bara är fastlandskineser som kilat vidare hittills?

Viruset är långsamt dödande, så det tar ett tag innan den lidande dör. Däremot har Filippinnerna just fått ett dödsfall, och tusentals fler förväntas ske i Mars månad.

Här kan du se hur viruset sprider sig i världen: https://bnonews.com/index.php/2020/02/the-latest-coronavirus-cases/
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dompan75
(tog mig friheten att feta i citeringen av din post)

Ja, och väldigt många missar FORTFARANDE att Hubei bara rapporterar pneumonia precis som flera användare säger, och blivit påhoppade för.

Hubeis siffror är inte antalet konstaterat smittade, det är antal smittade som har utvecklat lunginflammation.
Därför är alla "analyser" i tråden rena spekulationer, då Hubeisiffrorna står för vad, 80-85% av statistiska underlaget?
Exakt! Långtifrån alla smittade....och många väldigt sjuka får heller inte plats på sjukhusen utan dör hemma istället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in