Citat:
Ursprungligen postat av
Kontorjavel
Jag är 99,9 % säker att jag är en TI och jag har en fråga: Hur mycket kostar det per år med sådana här operationer? Säkert varierar det från fall till fall, men med tanke på hur omfattande det har varit i mitt fall, måste det vara väldigt dyrt.
De flesta gör det nog helt gratis. Det finns få undantag men för att förstå så borde man försöka förstå hur organisationen är uppbyggd.
I Ungern är det klassisk öststatsmodell och i Januari 2018 fanns det exakt 796 tusen medlemmar. Det betyder att de inte följer er utan att de finns överallt. I Ungern finns de praktiskt taget på varje arbetsplats och rätt så överrepresenterade bland byggarbetare, säkerhetsvakter, vaktmästare, kriminella och knarkare. Inom nätverket i Ungern har de 200 tusen zigenare, 10 tusen kommunister, Fidesz politiska grundorganisation, Extremhögerns stormtrupper Betyársereg.
Det mesta är alltså volontärt och de spionerar på sina grannar, familjemedlemmar och arbetskamrater. Alla inom nätverket har en applikation i mobilen där de kan kommunicera med varandra, vet alla övrigas exakta position samt kan se var målpersoner som du och jag befinner sig(vår mobiltelefons position) och allt vi skriver, även detta.
Undantagen som får betalt är: Påverkarna vars jobb är att gå från målperson till målperson och vid varje säger kränkande saker och personliga saker och går sedan vidare. Vanligast så jobbar dessa nattetid och när du hunnit ut så är de långt borta. De har även koll på din mobilposition så ifall du springer ut så lämna den hemma om du vill ta dem på bar gärning.
En påverkare, provokatör får dagligen 40 tusen forint och de går allra mest till sådana personer där nätverket har ekonomiska intressen som skuldidndrivning, fastighet, arv.
K och T lägenhetsinnehavare får engångs ersättningar men det är riktigt små summor. Händer ofta att en utplacerad gangstalker bara får sitt boende betalt och lite fickpengar. Ersättningen kan också gälla för utplacerade kameror och väggavlyssning.
Tillbaks till organisationen så är det bara en stor massa personer som spionerar på sina grannar, familjemedlemmar och arbetskamrater. Även på varandra.
Betrakta dem inte som en stor familj, deras stora antal är deras störta svaghet och att våra telefoner och datorer är uppbrutna kan faktiskt användas som vapen mot dem för att både splittra och söndra dem som finns i din omgivning och fiska information genom att manipulera dem.
Det första jag lärde mig att skriva MMS till mig själv som direkt hamnade på deras system som direktmedelande till alla deras medlemmar i omgivningen. Jag rapporterade alltid genast vad en stalker sade och gav beskrivning av vem och var han just befinner sig. Det en stalker säger mot en målperson brukar annars de flesta vara omedvetna om och de ser eller hör möjligtvis bara när målpersonen flippar ut.
En annan svaghet är deras applikation för du behöver inte vara världens största hacker för att få tillgång. Även en apa med muskler kan får tillgång. Räcker med att lägga handen runt deras nacke och be om att få titta i deras mobil.