Citat:
Ursprungligen postat av
psycho7256
Hur är det med alla Hiv infekterade människor, kommer dom att drabbas hårdare om dom blir smittade? -------->
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_HIV/AIDS_adult_prevalence_rate
USA = 1.1 miljoner Hivsmittade
Thailand = 450 000
osv
Ja, för dom är det döden med säkerhet.
Citat:
Ursprungligen postat av
kaktjuven
Följer händelseutvecklingen väldigt noga här då jag är i Thailand.
Sjukt att UD inte agerar och jag uppdaterat mig dagligen då och blir faktiskt arg över att UD inte agerar med restriktioner utan enkelt hänvisar till lokala myndigheter.
Vad har dem lokala myndigheterna att säga till om en turist sen återvänder hem?
För sist jag var i Phuket flygplats så var det knökfullt med kineser och att svenskar ska beblanda sig med dem, det gör mig nervös.
Pass från en kines ges till incheckningen, denne får virus på händerna, näste person är en svensk som lämnar över sitt pass som sen får tbx den smittad, osv osv.. Finns många scenarion och i och med att många scenarion finns då kanske man ska gå ut med någon form av restriktion till sina medborgare.
Därtill länkar UD till sidor som inte fungerar, departement disease control tex.
Men intressant att Who går ut i sina rapporter och hänvisar till hur myndigheter ska agera men Sverige är passiva på den punkten ännu. Rapporterna finns på Who hemsida angående corona viruset och är på slutet av rapporterna.
Ja, det är illa. Men du kan ju komma hem själv, på eget bevåg, och ringa sjukvårdsupplysningen eller närmaste sjukhus direkt när du landar (eller ännu hellre ifrån Thailand, så att de är beredda). Så får du ambulanstransport till provtagning. Det skulle jag göra, jag skulle definitivt inte vänta och kanske bli svårt sjuk i ett främmande land. Du har väl en försäkring i alla fall, så att du kan betala för vård på ett bra sjukhus i så fall?