2020-02-01, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MCL85
Vårdpersonal var min tanke, OM det nu är så. Ambulanspersonal eller räddningstjänsten?
Troligare ett troll.
Citera
2020-02-01, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anniesbrev
Troligare ett troll.

Ja, det verkar mycket märkligt annars. Varför skulle man riskera att förlora sitt jobb genom att avslöja detaljer på nätet? Inte troligt.
Citera
2020-02-01, 22:51
Medlem
CharlieRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anniesbrev
Troligare ett troll.
Ja. Annars är det troligaste (enligt mig) att det handlar om den anhörige som larmat. Av erfarenhet från tidigare mål brukar det i familjer där små barn dör pga brott finnas en hel hög med dårar som inte förstår vikten av att inte delta i babbel online.
Citera
2020-02-01, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baxman86
Jag är källan. Jag var där.
Jag vet att jag är nyregistrerad och man får tro på mig om man vill. Jag tänkte bara dela med mig av det jag såg hade diskuterats i tråden som jag hade svar på. Tids nog blir uppgifterna offentliga och då kommer ju sanningen fram.

Fy fan vad vidrigt!! Vilken "olycka i hemmet" det än må ha varit är det nog i stort sett en omöjlighet i ett vanligt barnsäkert hem? Det enda jag kom att tänka på med liknande vidrighet är väl bibelns berättelse där de skulle dra en bebis i varsin ände och den som vann skulle få bebisen men bebisens mor släppte bebisen för att det inte skulle slitas itu och fick bebisen. Enda förklaringen till ev olycka i mina ögon skulle vara att de bor i en riktig pundarkvart med motorsågar o möbler som staplats och trillat från hög höjd? Vad säger du som var där? Har ni fått debreifing?
Citera
2020-02-01, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SweetSouthSide
Gissar att hen var där i egenskap av ambulanspersonal utifrån det hen svarat på Ang ambulansens rutiner...

Otroligt respektlöst och det går emot all moral och etiskt tänkande om så är fallet...och inte att glömma, patientsekretess.
Skäms!

För att vara platsen där folk blir uthängda till höger å vänster, skyldiga som oskyldiga, tycker jag det är lite fint och ibland oväntat att man står upp för moral och sekretess! 👍🏻
Citera
2020-02-01, 22:58
Medlem
CharlieRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prupplisa
För att vara platsen där folk blir uthängda till höger å vänster, skyldiga som oskyldiga, tycker jag det är lite fint och ibland oväntat att man står upp för moral och sekretess! 👍🏻
Det är rejält skamligt om vårdpersonal inte respekterar varken patienter eller en pågående brottsutredning. Men jag tror att det är ett troll bara.
Citera
2020-02-01, 23:01
Medlem
Kollade upp men det finns inte heller någon hund registrerad på föräldrarna så jag tror vi kan glömma hundspåret.
Citera
2020-02-01, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieR
Det är rejält skamligt om vårdpersonal inte respekterar varken patienter eller en pågående brottsutredning. Men jag tror att det är ett troll bara.

Ja hoppas de är ett troll..
Citera
2020-02-01, 23:04
Medlem
Citat:

Det händer att polis läcker till media för det är nästan omöjligt att bevisa och källsekretessen är stark. Mindre vanligt att sjukhuspersonal läcker - tack och lov - men det händer det också.
Citera
2020-02-01, 23:05
Medlem
JustLikeMoneys avatar
Citat:
Hej Flashback har följt er på distans men tar nu steget in. Två saker har jag att tillföra denna diskussion.

1. Inom Region Östergötland har ambulansen inte något mandat att dödförklara någon. En läkare måste komma fysiskt till platsen och göra det. Däremot kan man välja att ej påbörja återupplivningsförsök om skador är av sådan art att de ej är förenliga med liv.

2. Norrköping news första beskrivning av vilket skick barnet var i när man hittade henne stämmer. Därav brott mot griftefriden.
1. Inte ens med dekapiterad kropp? Har lärt mig att man då kan dödförklara någon utan att vara läkare. Kan dock gälla i krig. Kan även tänka mig att det kanske endast tar bort skyldighet för HLR/LABCDE och ändå måste låta läkare göra själva dödsförklaringen, men måste den då göras på plats?
Citera
2020-02-01, 23:17
Medlem
Citat:

Kan stämma att jag trollar lite😜
Har jobbar inom en blåljus organisation tidigare men inte längre. Kan/vill inte avslöja min källa då hen skulle bryta mot sin tystnadsplikt.
Men källan är trovärdig. Mer säger jag inte.
Citera
2020-02-01, 23:19
Medlem
CharlieRs avatar
Citat:
Kan stämma att jag trollar lite😜
Har jobbar inom en blåljus organisation tidigare men inte längre. Kan/vill inte avslöja min källa då hen skulle bryta mot sin tystnadsplikt.
Men källan är trovärdig. Mer säger jag inte.
Du har redan erkänt att du ljugit, varför skulle någon lita på dig nu? Ljuger du om att du var där kan du lika gärna ljuga om allt annat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in