Citat:
Ursprungligen postat av
reptileking
Gravfrid är nog det mindre problemet (även om jag har läst om det med t ex romska gravar, man har patronhylsorna och ser kroppar men vill inte köra på med bulldozer utan att fråga). Det jag menar är snarare att de som bor där nu inte är så sugna på det eftersom deras släktingar var där och delade på hus, land och saker som "blev över". I just Litauen var många dessutom delaktiga i förföljelsen. Varken vanligt folk eller staten är sugna på att göra för mycket åt det. Du blir inte populär om du hittar gravar med armenier eller efter gulagfångar heller för den delen.
Rekommenderar "Genocide" av Adam Jones igen. Grundkurs i folkmord. Den särbendlar inte förintelsen heller om du tycker det är jobbigt, utan ger svar på mycket om många folkmord. Blandannat sånt jag skrev om nu.
Skitsnack, Judarna har helt enkelt dragit i sina tyglar och sagt, som de gjorde i Treblinka "här ligger x antal Judar, detta är en helig plats och ni får inte gräva eller bedriva någon form av forskning här, gör ni det så är ni nazister." Att det skulle ligga Judar där är garanterat en lika fet lögn som resten av Förintelsen AB.
Kanske finns det någon av er Förintelsen AB apostlar där ute som kan komma med ett seriöst svar på vart dessa 4.9 miljoner Judar som inte gasades ihjäl och blev till tvål i Auschwitz ligger?
Det är bara en halvmiljon mindre än hela Danmarks befolkning som ligger någonstans och bara väntar på att grävas upp för att tysta alla tvivel och frågor rörande Förintelsen AB, med modern DNA teknik behöver man nog inte ens avlägsna de från "gravarna"..