2020-02-01, 22:10
Medlem
tinkyminkys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndyMcCoy
Fast.... På riktigt?
Ok.. må så vara att hans efternamn är tyskt.
Men är det inte lite väl...... Nånting..... Att därifrån anta att han är tysk och talar tyska?

Hmm... Vilka har vi mer?
Ulf Dinkelspiel... Undrar vilka uttalanden han kan skylla på sin tyska bakgrund?
Jan Scherman låter synnerligen tyskt. Hur är hans kunskaper i svenska språket?

See my point?

Jag menar bara att det kan vara en förklaring om han nu är tyskspråkig från början. Vem säger annars "dom tappade sitt barn" när barnet dött?
Citera
2020-02-01, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av misssecretbitch
Hur vet du att den första beskrivningen stämmer?

Undrar jag också. Nkpg News skrev nåt om enligt uppgift de fått. Från vem kan man undra? Känns mer som att det är fake news som skapat ett vidrigt rykte. Kan ju såklart stämma, men vem är så jävla dum att man går runt och pratar om sånt? Lär ju inte ha varit många vid den tidpunkten som visste i så fall.
Citera
2020-02-01, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baxman86
Hej Flashback har följt er på distans men tar nu steget in. Två saker har jag att tillföra denna diskussion.

1. Inom Region Östergötland har ambulansen inte något mandat att dödförklara någon. En läkare måste komma fysiskt till platsen och göra det. Däremot kan man välja att ej påbörja återupplivningsförsök om skador är av sådan art att de ej är förenliga med liv.

2. Norrköping news första beskrivning av vilket skick barnet var i när man hittade henne stämmer. Därav brott mot griftefriden.
De har ändrat i artikeln och tagit bort det där.
Citera
2020-02-01, 22:17
Medlem
CharlieRs avatar
Om huvudet skulle varit separerat från kroppen utan att misstanke om mord eller åtminstone grov misshandel var aktuellt så måste dödsfallet skett genom en allvarlig olycka (tänk motorsåg). Det är uteslutet att huvudet avlägsnats från kroppen efter dödsfallet eftersom det då vore omöjligt att så snabbt avgöra att det skett just efter dödsfallet.

Den allra enklaste förklaringen till rubriceringen "brott mot griftefriden" är att kroppen helt enkelt har flyttats.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tinkyminky
Jag menar bara att det kan vara en förklaring om han nu är tyskspråkig från början. Vem säger annars "dom tappade sitt barn" när barnet dött?
Fan jag har tappat (bort) min plånbok.
Det har ju liksom litegrann blivit synonymt med förlorat i folkmun.
Lite som att vissa säger fastighet när de egentligen menar byggnad.
Eller hur Yanii?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elva9tolv
Tidningen har skrivit fel eller så uttryckte hon sig klantigt. Jag tror inte hon menar att mamman har tappat sitt barn. Hon menar väl förlorat?

Ok sorry jag hade missat det.
Citera
2020-02-01, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AndyMcCoy
Kan du ge oss den rätta beskrivningen om ifall huvudet var av, eller om det var skiljt från kroppen?

Jag kan bekräfta att kroppen var delad i 2 delar ja.
Citera
2020-02-01, 22:21
Medlem
Citat:
Tack för det och fy faan rent ut sagt.
Citera
2020-02-01, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elva9tolv
Tidningen har skrivit fel eller så uttryckte hon sig klantigt. Jag tror inte hon menar att mamman har tappat sitt barn. Hon menar väl förlorat?

Jag uppfattar det som att journalisten citerar kvinnans advokat. Just citat borde väl ändå granskas innan artikeln slängs ut tycker man?
Det må väl betraktas som en ren återgivning av vad någon sagt och något man inte har rätt att laborera med och utforma på eget vis?
Men jag vet inte hur dom jobbar på expressen.
Att vara den första som kommer med stoff är en valuta som står högre i kurs än att komma med korrekta nyheter.

Oavsett om det är journalistens tabbe eller advokatens tabbe, så är det väldigt klantigt formulerat. Men jag kanske är petig?
Citera
2020-02-01, 22:22
Medlem
tinkyminkys avatar
Citat:

Åh fy fan, så hemskt.
Citera
2020-02-01, 22:22
Medlem
CharlieRs avatar
Gällande Oehme så föddes han i Värmland och är utbildad i Uppsala. Hans fumliga språk beror inte på att han är andraspråkstalare. En advokat med så gedigen erfarenhet som Oehme skulle inte uttala sig till media med specifik information om vilken handling som skett. Det är helt jävla uteslutet att han menade något annat än att hon förlorat barnet.
Citera
2020-02-01, 22:23
Medlem
CharlieRs avatar
Citat:
Ange källa.

Ni andra i tråden: sluta ta nyregistrerade användares skvaller som sanning. Att någon skriver "jag kan bekräfta det" betyder inte att det är sant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in