2020-02-01, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av papatri
Forseglet leilighet har etter det jeg har erfart og lest meg opp på kun betyd en ting. Nemlig at det er en leilighet politiet har forseglet for å sikre bevis

Høy strafferamme for å bryte forseglingen. Innen bygg og anlegg hender det leiligheter blir stengt/kanskje og forseglet, men aldri hørt uttrykket, etter at malere og hovedvask er ferdig.

Hvilke andre leiligheter kan det være snakk om, enn de leilighetene TH og selskapene hans eide og disponerte, og som sto tomme 31. oktober 2018.

Politiet snakker ikke om én enkelt leilighet heller, men flere. Forseglede leiligheter.

Kan politiet ha begrunnet inngrepet med at AEH kunne ha skaffet seg nøkler og oppholdt seg i én eller flere tomme leiligheter, før hun flyktet videre. Så lenge politiet ikke hadde utelukket at hun kunne ha forsvunnet frivillig.
Senast redigerad av kornblomst 2020-02-01 kl. 19:21. Anledning: skrivefeil
Citera
2020-02-01, 19:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Det er avslørende for GM at de plantede sporene så entydig peker mot et entydig hendelsesforløp. GM må stadig vekk skrive mailer for å pense politiet inn på det fake hendelsesforløpet.

Finnes det ingen ekte kidnappere må TH bli hovedmistenkt. Da blir åstedet det samme som GMs hjem. To forskjellige indikatorer som sammen peker mot Sloraveien 4.

Liket i blomsterbedet ble funnet i Lagårdsveien i Stavanger. Det er helt annet klima og normal mye mildere vintere på kysten i Rogaland enn i Lørenskog.

Bra du nevner dette med "forseglede leiligheter". Er ikke sikker på hva det betyr.

Om jeg skulle gjette, kanskje politiet har sperret av og forseglet alle tomme/ledige leiligheter som TH og selskapene hans eier og disponerer. Ganske raskt etter forsvinningen. Og at politiets teknikere har gått gjennom disse leilighetene etter hvert. Søkt etter spor av AEH, søkt etter printere, papir osv, sjekket at eventuelle dypfrysere er tomme osv.

Det er et ganske inngripende tiltak, men det beste forslaget jeg kan komme på.

Tror du kan ha rett i dette. Jeg kan heller ikke se noe annet det kan bety. Det høres ulogisk ut at noen skulle bryte noen forsegling, for så å dumpe et lik inn i en leilighet der en helt annen straffbar handling har blitt begått. Da høres det mere logisk ut at politiet har forseglet dører til rom/bygninger/leiligheter som tilhører TH, for å sikre at ikke noen går inn der, for på de måten kunne søke gjennom dem seinere. Så her prates det mellom linjene, men mere markant enn tidligere, at TH er mistenkt.
Citera
2020-02-01, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orderud.
Tror du kan ha rett i dette. Jeg kan heller ikke se noe annet det kan bety. Det høres ulogisk ut at noen skulle bryte noen forsegling, for så å dumpe et lik inn i en leilighet der en helt annen straffbar handling har blitt begått. Da høres det mere logisk ut at politiet har forseglet dører til rom/bygninger/leiligheter som tilhører TH, for å sikre at ikke noen går inn der, for på de måten kunne søke gjennom dem seinere. Så her prates det mellom linjene, men mere markant enn tidligere, at TH er mistenkt.

Ja. Jeg synes det er vanskelig å finne noen annen forklaring.
Citera
2020-02-01, 19:40
Medlem
Citat:
Når det gjelder den etterlyste bilen som skal ha beveget seg langs gangveien mot brygga i morgentimene 31. oktober 2018. Politiet var usikre på om lyset stammet fra en sykkel, en gående med hodelykt eller en bil. Men etter en rekonstruksjon kom de frem til at det dreide seg om en bil.

Lyset fra bilen skal ha vært observert i morgentimene, også omtalt som aktuelt tidsrom for forsvinningen.

Jeg synes dette indikerer at lyset ble sett tidligere enn 09:15 til 09:48. Jeg innbiller meg at det var nokså lyst i det mest aktuelle tidsrom for forsvinning i hht dekkhistorien.

Og jeg lurer på om de tre kameraene på andre siden av Langvannet kan bidra til å utelukke at AEH ble bortført langs gangveien i det mest aktuelle tidsrommet. At kameraene bidrar til enda et indisium på at det ikke finnes reelle kidnappere, ihvertfall ingen som har forlatt området langs gangveien.

VG 10. desember 2019
Mystisk bil ved Hagens hus fanget på video
Det tror jeg at du har rett i.
Lørenskog 31. oktober 2018:
Alminnelig tussmørke:
06:50 - 07:35
16:23 - 17:08

Dagslys:
07:35 - 16:23
Citera
2020-02-01, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
Det tror jeg at du har rett i.
Lørenskog 31. oktober 2018:
Alminnelig tussmørke:
06:50 - 07:35
16:23 - 17:08

Dagslys:
07:35 - 16:23

Ja det var jo tilsynelatende dagslys på Futurum kl 7 når mennene passerte der, men nå kan det vel trikses og mikses med hvor lys man vil ha videoen.
Senast redigerad av Gassa 2020-02-01 kl. 19:47.
Citera
2020-02-01, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gassa
Ja det var jo dagslys på Futurum kl 7 når mennene passerte der.
Det var ganske lyst da ja.
Hvis det stemmer at den bilobservasjonen i morgentimene ved gangveien var tidligere enn 9:14, så kan det hende at den kjøringen over plenen og den kjøringen i morgentimene ved gangveien var i to helt forskjellige tidsrom.
Citat:
"En gang mellom 08.30 og 10.30:
Naboen blir passert av en bil. Bilen holder høyere fart enn hva som ville vært normalt på den lille stikkveien som ender der blokka slutter."
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/21ayeB/hagens-nabo-saa-bil-ta-mystisk-snarvei
Citera
2020-02-01, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gassa
Ja det var jo tilsynelatende dagslys på Futurum kl 7 når mennene passerte der, men nå kan det vel trikses og mikses med hvor lys man vil ha videoen.
Det har du rett i. Det var dagslys både da Luemannen passerte kl 7:36 og telefonmannen passerte kl 8:00,
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/b54QLd/loerenskog-forsvinningen-avlyser-jakt-paa-futurum-mennene

Om det er overskyet eller ikke, påvirker vel også hvor lyst det er ute?
Noen som vet om det var overskyet i det området den morgenen?
Senast redigerad av POlROT 2020-02-01 kl. 20:14.
Citera
2020-02-01, 19:59
Medlem
drsniffers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orderud.
Statistikk fra Statistisk Sentralbyrå.

Hmm, kan være litt mer spesifikk?

SSB har mye tallmateriale, så det å lete fra en kant blir veldig slitsomt...
Citera
2020-02-01, 20:42
Medlem
Henger meg litt opp i dette med flrseglede leiligheter iden om vi kan finne forklaringen på det vet vi mye mer hvor politiet har lett

På byggeplasser er det ofte rød soner der det er malt og hovedvask er tatt. Dette er ofte midt i byggeprosessen og utover, men vet noen her om det påagspråket da heter at leiligheten er forseglet eller ikke?

Kan tenke meg det er det, fordi ofte så er de låst igjen og kun byggeleder som deler ut nøkler til de enkelte som Må arbeide i disse leilighetene

. Ville jovære rart å dumpe liket i en leilighet i ett bygg som er minst halvveis ferdig, men hva vet jeg. Kanskje planen var å flytte det igjen eller støpe det inn en vei??

Synes forklaringen med at politiet har sagt de forseglet leiligheter de tror AEH kan ha fått tilgang til gjennom sin mann er mest aktuell hypotese angående det

Antakeligvis var Han mistenkt fra første samtale.
Citera
2020-02-01, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av papatri
Henger meg litt opp i dette med flrseglede leiligheter iden om vi kan finne forklaringen på det vet vi mye mer hvor politiet har lett

På byggeplasser er det ofte rød soner der det er malt og hovedvask er tatt. Dette er ofte midt i byggeprosessen og utover, men vet noen her om det påagspråket da heter at leiligheten er forseglet eller ikke?

Kan tenke meg det er det, fordi ofte så er de låst igjen og kun byggeleder som deler ut nøkler til de enkelte som Må arbeide i disse leilighetene

. Ville jovære rart å dumpe liket i en leilighet i ett bygg som er minst halvveis ferdig, men hva vet jeg. Kanskje planen var å flytte det igjen eller støpe det inn en vei??

Synes forklaringen med at politiet har sagt de forseglet leiligheter de tror AEH kan ha fått tilgang til gjennom sin mann er mest aktuell hypotese angående det

Antakeligvis var Han mistenkt fra første samtale.

Det er vel det politiet selv har forseglet, det er vel helt opplagt.
Citera
2020-02-01, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
Det var ganske lyst da ja.
Hvis det stemmer at den bilobservasjonen i morgentimene ved gangveien var tidligere enn 9:14, så kan det hende at den kjøringen over plenen og den kjøringen i morgentimene ved gangveien var i to helt forskjellige tidsrom.

Ser ut som om du gikk glipp av hovedpoenget.

Den etterlyste bilen er satt i sammenheng med forsvinningen til AEH.

Om bilen kjørte langs gangveien før 09:14 viser det at politiet har skrotet alibisamtalen.
Citera
2020-02-01, 21:20
Medlem
Citat:
Ser ut som om du gikk glipp av hovedpoenget.

Den etterlyste bilen er satt i sammenheng med forsvinningen til AEH.

Om bilen kjørte langs gangveien før 09:14 viser det at politiet har skrotet alibisamtalen.
Takk! Men i så fall betyr det at det ikke finnes bevis på at hun var i live 9:14?

Kan den bilkjøringen som du nevner, også ha vært plantet, for å få det til å se ut som om forbrytelsen skjedde i morgentimene?

Hvis den bilkjøringen har med AEs forsvinning å gjøre, men hvis hun forsvant fra et annet sted og på et annet tidspunkt (på natten feks), hvordan kan da den bilkjøringen ha med hennes forsvinning å gjøre?

Bilkjøringen fra boligblokken litt senere på morgenen var kanskje ev iscenesatt for å forsterke inntrykket av at AE forsvant etter 9:14?
Senast redigerad av POlROT 2020-02-01 kl. 21:43.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in