2020-02-01, 17:09
Medlem
Keldons avatar
Det tror jag. Tror verkligen Fröling blir kvar. Inget talar för att han går nu. Han behöver verkligen inte sitta på bänken i Italien utan behöver spela matcher och utvecklas.
Citera
2020-02-01, 17:13
Medlem
a.e.gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Bajen ser ut att bli farliga i år, tog en rejäl skalp med 1-1 borta mot FC Flora.
Glöm inte bort att AIK bara förlorade mot Sundsvall med 0-1. Grymt fräscht och spännande ser det ut. Varning för gnaget...

Träningsmatcher betyder ingenting.

Hjärtliga hälsningar.
a.e.g med personal.
Citera
2020-02-01, 18:49
Medlem
Valvantos avatar
Att folk bryr sig om träningsmatcher har jag aldrig förstått. Skulle exempelvis Elfsborg vinna med 5-1 mot Everton så visst vore väl det kul. Men det spelar ju ingen roll.
Citera
2020-02-01, 20:50
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Bajen ser ut att bli farliga i år, tog en rejäl skalp med 1-1 borta mot FC Flora.
Europa-äventyret hade kunnat börja bättre
Citera
2020-02-01, 21:20
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valvanto
Att folk bryr sig om träningsmatcher har jag aldrig förstått. Skulle exempelvis Elfsborg vinna med 5-1 mot Everton så visst vore väl det kul. Men det spelar ju ingen roll.

Förlorar man betyder de ingenting. Vinner man är de allt.
Citera
2020-02-01, 22:22
Medlem
Keldons avatar
Kalmars u19 vann idag med 9-1 mot Helsingborg. Imorgon ska kff möta Östers IF som då saknar Simon Alexandersson, Jonathan Drott, Calle Johansson och Stefan Karlsson. Dessutom är det frågetecken för Petar Petrovic, Oliver Silverholt och Benjamin Tannus.

Försäsongsmatcher betyder allt, eller inte
Citera
2020-02-02, 09:39
Medlem
LT10s avatar
Träningsmatcherna rullar på.. men ännu har inte vi lirat någon, blir att vänta två veckor till.
Citera
2020-02-02, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Captain.Johansson
Råder delade meningar om träningsmatchen i går Gif-AIK.

Vissa i aik verkar väldigt nöjda(Svanberg eller vad han heter i testa stör) som tyckte aik skulle leda med 2/3-0 i första halvlek.

Själv tyckte jag aik såg bedrövliga ut och hade ni mött ett bättre lag så hade ni blivit straffade något enormt med de ytorna ni lämnade för omställningar.

Träningsmatch och man ska inte dra några slutsatser men jag tyckte inte det var mycket att vara positiv till i varken gif eller aik.
Träningsmatcher är svårvärderade, särskilt när man inte heller vet vad det fokuseras på. I år verkarAIK blanda i bägge halvlekar istället för att matcha "ordinarie" i första.

Skaderisken med matchotajmade kroppar är också hög. Är det värt det?

Jag önskar det går bra för (inlånade) Elias som Seb sköt av armen på 90:e, men det ser illa ut? Hoppas han kommer tillbaka, eller är det slut på en plastmatta inomhus i Sundsvall?

https://www.expressen.se/tv/sport/fotboll/allsvenskan/otacka-skadan-nar-han-raddar-straffen/
Citera
2020-02-02, 10:47
Medlem
kostymnisses avatar
Trippen till Norge gav en 1-0 förlust och en usel match.
Stahre var nöjd, det serverades Korv i våffla, Sargon var lika röten som alltid men fick iväg ett bra skott, försvaret är i kaos.

Tack gode Torbjörn för att det bara är försäsong.
Citera
2020-02-02, 11:17
Medlem
Petterrors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LT10
Träningsmatcherna rullar på.. men ännu har inte vi lirat någon, blir att vänta två veckor till.
Är det ett upplägg ni har eller något som strulat i Sydafrika?
Citera
2020-02-02, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petterror
Är det ett upplägg ni har eller något som strulat i Sydafrika?

Nä, det har aldrig varit någon match planerad, vilket är minst sagt udda.
Har heller inte hört något om varför man valt det upplägget.
Så första matchen är den 15/2 mot Brann på Tele2.
Citera
2020-02-02, 12:11
Medlem
junkbords avatar
Finns en supportertråd där ni stockholmsbönder kan sitta och runka er över publiksiffror osv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in