Garre, driver du med mig? Spelar du dum? Eller är du dum på riktigt? Jag har absolut inget intresse av att fortsätta en diskussion med ett debilt fån eller någon som låtsas vara ett, antingen skärper du dig eller så lägger vi ner.
Citat:
Ursprungligen postat av
Garre74
"Skitsnack" - så du tror inte att han skulle stoppat vittnesmålen?
Gå via rätten hade kanske tagit 4 månader, 6 eller 12... ingen vet. Det har inte skett förut.
Det var självklart taktik att inte ta vittnesmålen tidigare, utan hoppas att de skulle kunna tas i själva "rättegången" i senaten...
Man kan faktiskt anse att det var ett moget beslut, att inte dras med denna härva i x antal månader till...
Att gå via rätten hade varit det korrekta sättet och då får det ta den tid det tar. Och om man nu - som demokrat - tror på skitsnacket så finns det absolut ingen anledning till att stressa igenom och hoppas på senatens välvilja när man
vet att man saknar majoritet i senaten, när man
vet att senaten inte behöver acceptera några nya vittnesmål och när man
vet att det bara skadar sin egna sida, om man alltså skulle ha någon grund för anklagelserna. Ej heller finns det någon anledning att stressa, vad riskerar man? Att gubben dör innan riksrätten hade kommit till skott? Knappast troligt.
Hela agerandet är typiskt för någon som vill skapa en mediekarusell för att påverka valet, inte en fällande dom.
Citat:
Ursprungligen postat av
Garre74
2) Det var heller inte qpq i impeachment, det var att nyttja utländsk makt för egen politisk vinning.
Dershowitz, var det dåren som sa typ att ändamålen helgar medlen? Och att det inte var något brott..?
Jadu, gubben är senil för den som skrev rapporten han hänvisar till håller inte med om hans resonemang...
Länk
Riksrättsåtalet har handlat om qpq hela tiden, oavsett vilka ord man väljer att klä det i. Problemet är att det inte är det minsta olagligt eller grund för riksrätt, så även
om man hade kunnat bevisa att så skett så skulle det inte spela någon som helst roll. Det spelar ingen som helst roll om Trump personligen hade tjänat på en utredning av Burisma så länge som det finns både laglig grund för att be om en och att det ligger i amerikanskt intresse. Vilket det gör. Alltså hade man behövt bevisa att Trumps avsikt enbart handlade om att sätta dit Joe Biden genom någon slags association för att han skulle vara ett hot mot Trump i valet, och det har man fullständigt misslyckats med rent juridiskt. Det är vad Dershowitz sade, ingenting annat, och jag fattar inte varför jag ska behöva agera tolk från engelska till svenska för en vuxen, svensk man som uppenbarligen är tillräckligt intelligent för att både kunna skriva skit på internet och andas samtidigt.
Sen har man lyckats övertyga ett gäng fåntrattar - vilka det finns gott av exempel i den här tråden - om att man skulle vara någon slags tankeläsare som
vet vad Trump tänker, och att samma fåntrattar även de har samma superkraft bara de hoppas tillräckligt mycket. Den här tråden är full av inlägg som "vet" vad Trump tänker och tror. Lustigt nog verkar superkraften bara gälla Trump, inte vanliga personer som direkt kan avslöja deras skitsnack.